TáltosBandi 2009.10.01. 21:12

tökleves

Nem vagyunk nagy szakácsok. Holgersonné teában erősebb én meg piritósban.

De most ettem egy olyan töklevest ami csudajó volt. Olyan megnyalom-mind-a-tíz-ujjamat-utána leves. Mikor nem azért kérdezed a plusz egy tányért, mert illik hanem azért, mert ízlik. Nagyon. Így megy ez.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biztosan ő is fogja dícsérni, mert egy leves sokkal komplikáltabb mint egy tea, vagy egy pirítós, vagy egy tea meg egy piritós együtt. Viszont mikor a szakácsnő méltatja a saját művét, az mindig kicsit gyanús. Narancsos volt, kicsit mézes volt, szerecsendiós volt, tökös volt, finom volt.

Hm.

Ui : Hála istennek, rengeteg van még. A legnagyobb (ötliteres) vájlingunk van tele vele.

 

9 komment

Címkék: tökleves

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr11421629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2009.10.02. 09:43:41

a kep egyebkent a netrol van, az en levesem tokmagolajjal lett diszitve, tokmag majd kesobb lesz, ha megszarad a tegnapi adag.

Best of the best 2009.10.04. 15:45:12

Töklevest még soha nem készítettem. Biztosan nagyon ízletes, lehet hogy nem is ettem még?!
Tökfőzeléket nagyon szeretem.
Nagyon bonyolúlt volt elkészíteni?
Ja?!
És készítettetek tökfejet is????

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2009.10.04. 19:16:31

en is csak Ausztriaban szoktam ra. Itt ilyentajt minden vendegloben kinalnak toklevest, onnan jott az otlet.

Tokfejet tavaly csinaltunk az unokaocsemmel, vicces volt, nehezebb, mint gondoltam. PErsze lehet, hogy csak a celszerszamok hianyoztak, Amerikaban lattam egesz keszleteket tokfaragashoz (es nem vettem meg, TB meg azota is ugrat ezzel, hogy meg kellett volna)
Remelem, iden is nekiallunk, vegulis hol van meg oktober 31!

Gem 2009.10.05. 09:59:06

Mi is elhoztunk egyet tegnapelőtt, tegnap a negyedét meg is sütöttem (ööö, én nem fogtam vissza magam, és nem kisebbet választottam, hanem a ránézésre legnaposabb helyen fekvőt hoztam el, meg egy másikat Vackor1b-nek is), mindenki evett belőle (némi mézzel) és a maradékból (a negyed maradékából) lesz ma vacsorára még a leves... Szóval asszem érdemes lenne még várni egy kicsit, mert egyelőre nem kifejezetten édesek (a kanadai persze igen). De egyébként örültünk neki. És arra gondoltam, hogy elég sok van ahhoz, hogy egy kifaragottat a gyerekek a suliba is bevigyenek, akkor is lehet a belsejének legalább a felét hasznosítani.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2009.10.05. 10:17:28

van aki ugy suti, hogy porcukorba martja a vagasszeleket - ami aztan szepen karamellizalodik sutes kozben.

levesbe nem volt zavaro, hogy nem edes

E**** kuldott köretreceptet is tökbol, nem tunik bonyolultnak, ha erdekel valakit...

TáltosBandi 2009.10.06. 02:27:05

Aki emlékszik még az előző képre, rögtön megérti, hogy miért használok néha más képeket. :D

Sebaj.Ronda és finom.
Leves.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2009.10.06. 09:20:50

jo, akkor ne is legyen kep. nekem nem tetszett az elozo sem, es most igenis felhuztam az orrom.

Gem 2009.10.06. 11:27:52

De, legyen kép... :-) Az igazi, a másik tényleg elég mű volt.

Nálunk is volt ám tegnap vacsorára, irántam való tiszteletből és megbántani-nem-akarásból mindenki lenyomott egy nagy bögrényit (anyu is), Márk kért belőle még egyszer. Ja én meg azért nyomtam le, mert példát mutatok a gyerekeknek. De nem leves volt, inkább püré, a pürésített sült tökbe tettem (túl) sok szerecsendiót, meg tejszínt, meg a gyerekek kívánságára végül kevés cukrot is. De még mindig terpeszkedik egy fél tök a konyhában, és én ugyan hajlandó lennék egy héten keresztül ugyanazt enni, attól tartok, a gyerekek nem. :-) Szóval ne add fel, Nilsné!

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2009.10.06. 13:54:03

Gem, tok aranyos vagy, koszonom a szolidaritast!

Kuldjek receptet?

Ha talalsz valahol kinai ötfuszert, vagy mit, akkor vegyel, allitolag azzal is nagyon jo!
süti beállítások módosítása