Szombaton, miután kihevertuk Endre penteki szulinapi bulijat, Viktornak koncertje volt a parndorfi tamburizza zenekarral. Szoval az egesz delutant a Bruck an der Leitha-i Stadthalleban toltottuk, mig TB foprobalt, en jo hátországként a nezoteren horgoltam, ilyet:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(igen, ez egy szappan, cuki zsakban; a pontos funkcioja meg kialakuloban, a fejemben kesz, kerdes, hogy gyakorlatban is bevalik-e)

A tamburasok zupe´szümpatisok voltak, jopofa, osszeszokott tarsasagnak tuntek, horvat nepviseletben es himzett monogrammal a szoknyajukon. Kiveve a fiukat, de nekik meg szines mellenyuk volt es csizmajuk, marpedig en szeretem a csizmas fiukat. Eleve azert is tetszettek, mert a karmesteruknek (aki civilben a Mars csoki gepsoraira ir szofvereket, öööö, vagy valami ilyesmi) lathatoan nem okozott gondot a kozonseg nemetül való szorakoztatasa, nem ugy tuntek mint a beilleszkedesi nehezsegekkel kuzdo nix dajcs-os takaritonok itt a kampuszon. Kesob kiderult persze, miert: ok nem az ujhullammal erkezo horvat bevandorlokbol alltak, hanem a 400 eve Maria Terezia alatt idetelepulo horvat csaladok leszarmazottjaibol. Ez utobbi teny dacara mondjuk meg boven lehetett olyan szlav fejeket latni, hogy akarmelyik zagrabi focista megirigyelte volna. 

Mostanaban olvastam valamelyik blogon, hogy az irot (persze lany) mindig annyira megerintik az Erdelyben jatszodo tortenetek (persze epp Wass Albertet olvasott) biztosan azert, mert a dedapja Szaszregenben nott fel.  Ühüm. Meg volt egy osztalytarsam is, a Kata, aki az elso neptancorank utan a villamosmegalloban kifejtette nekem, hogy neki a vérében vannak a dunántúli táncok, mert a nagyszuleinek a Dunántúlon volt nyaraloja, egy erdo kozepen.

Szoval en most ilyen alapon kifejthetnem, hogy apai agon az ereimben delszlav ritmus hajtja a vert, es azert enekeltem a kozonseggel, hogy Sveti Ivo kresa kreše... jol hangzana, mi? Hiaba, ezek az igazi csaladi oroksegek (NH csufondarosan mosolyog) pedig igazibol azert enekeltem, mert 1. mindenki azt tette, mert 2. jo volt a hangulat.

De teny, hogy nagyon tetszett az egesz, mondjuk nekem a Becsi Banda is tetszik, most meg valami svab rezesbandat kene gyorsan meghallgatnom, csak hogy lefedjuk a csaladi hovatartozast.

A nepdalok mellett persze klasszikus zene is volt, es batran kijelenthetem, hogy akarmikor kepes vagyok sokadjara/ujra/folytatolagosan beleszeretni TB-be, ha fuvolazik*, mert annyira csinos, es olyan fess, es olyan szepen jatszik, es orom ranezni, es lemosolygott ram, es, es, es, hmmmmmmm... szoval en teljesen odavoltam, alig tudtam kozben a kamerat fogni. 

Es utana meghivtak minket vacsorazni a torzshelyukre, ahol magyarok a pincerek es Ausztriaban a legfinomabb a Frittatensuppe**, marpedig ezt elhihetjuk, mert Herr Maszl mar sok helyen evett, de ilyen jot csak ott.

Aztan nemi menetrend tanulmanyozas utan felugrottunk az asztaltol,fent emlitett herr M. nagy banatara, mert igy a Heisse Liebe fagylaltkelyhet nem tudtuk megkostolni, pedig az is milyen jo! Es a vonathoz persze rohanas volt (kivittek kocsival), vagyis TB szerint pont idoben ertunk oda, es tenyleg. Kb ejfelre, fel egyre ertunk haza.

 

* es ezen az sem valtoztat, hogy megint az ominozus 14 eves nadragja volt rajta

** felcsikozott palacsintateszta ures huslevesben - az osztrak konyha nagy specialitasa

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr441460291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vackor1b 2009.10.19. 21:16:43

Kicsit a korábbi megjegyzéshez. Nem írtam és nem is olvastam, - mert el voltam havazva, - mert a munkahelyemen nem valamiért nem tudom vagy 4 hete behozni a netet, - mert itthon még mindig nincs net (de már megrendeltem, szóval belátható időn belül lesz remélem), soroljam még? :D

Frittatensuppe: jesszusom! Rémálmomban ne jöjjön elő. Hányszor kellett sok-sok évvel ezelőtt elkészítenem egy Sarah (kicsiny rokonságom tudja kiről van szó) nevű kislánynak :( Nem tudom, hogy volt képes megenni, mert én rosszul voltam tőle.

Zsákocska: nekem csak azt áruld el, hogy tudsz ilyen egyenletesen horgolni. Nálam a pulcsik is ott buktak meg, hogy az egyik fele ilyen volt, a másik meg olyan. ÚÚÚÚÚÚgy irigylem, akinek ilyen ügyes keze van. Egyébként az jutott eszembe a felhasználásról, hogy régen is raktunk szappant a szekrényekbe illatosítani, arra is jó lenne, meg ami eszembe jutott még, hogy ahogy ilyen test dörzsölő nemtudom miket lehet kapni drogériákban, ha ezt a zsákocskát durvább anyagból (pl. spárga ;) ) készítenénk, akkor milyen jó lenne.

vackor1b 2009.10.19. 21:18:30

Ja és még egy :)
Ha az én temperamentumomat nézzük, akkor bennem meg olasz vér csörgedezik? :))))))

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2009.10.20. 09:43:51

@vackor1b: en ugy emlekszem, hogy 12 evvel ezelott eleg egyenletesen horgoltal Marknak egy levegozteto baba-zsakot! es azon kapucni is volt, meg cipzar, meg minden!

A felhasznalasrol: pontosan ezek jartak a fejemben, kiveve, hogy szerintem a dörzsi funkciohoz nem kell spargabol horgolni, eleg lesz ez is. Tegnap ki akartam probalni, de aztan TB-vel kozosen megszavaztuk, hogy meg varunk, mert olyan kis cuki igy, es ki tudja, hogy fog kinezni vizesen!
meg aztan lesz akasztoja is, es akkor szepen meg tud szaradni, nem fog elazni benne a szappan

ja, meg azert se probaltuk ki, mert meg le kene szamolnom a mintat, hogy reprodukalni tudjam

Gem 2009.10.20. 17:00:03

Nem akarok ünneprontó lenni, de az ilyen típusú cuccok vizesen hajlamosak megnyúlni (főleg ha fizikai erőbehatásnak, konkrétabban erős súrlódásnak vannak kitéve), azért kell valami picit is speciálisabb fonalból horgolni. Vagy két számmal kisebbre, mint a szappan. Ja persze a szappan meg csökkenteni fogja a méretét... akkor meg pláne szükséges lesz, hogy minél formatartóbb legyen a zsákocska, szóval mindenképp ajánlatos valami merevebb fonal.

Én, mint az első felhasználó igen közeli hozzátartozója megbízható forrásból tudom, hogy a levegőztető zsák (és a hozzávaló takaró, amelyet NHné készített) egyszerűen szuper volt! Az első felhasználónál jobban csak a másodiknak jött be, aki hónapokon keresztül abban aludt éjszakánként is, nagyon mélyen, nagyon jókat.

missMarple 2009.10.21. 17:42:14

Számomra roppant egyszerű a képlet : ez egy szappan és egy mosdókesztyű "hellókittis" fúziója (miközben barokk muzsika szól és a masni egyik végét libegteti a fuvallat)

missMarple 2009.10.22. 10:47:25

*nnnna, de akkor most mondja meg valaki véégre : Tudott-e Mária Terézia tamburán játszani?

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2009.10.22. 15:49:12

@missMarple: nem rossz, bar a hellokitti meg a barokk muzsika eleg bator kombinacio

szerintem Maria Terezia eleg elfoglalt volt, es raahagyta az ilyesmi csacskasagokat a gyerekeire
süti beállítások módosítása