Bevallom, nem szép dolog, de ritkán dícsérem kenyéradóimat, az osztrákokat. Nem túl kedves nép (akkor már inkább kedélyes, ugye), fejlett jogtudatosággal, kevés empátiával és szövevényes bürökráciával, mondhatnánk a 9millió portás országa*, ha ezt a címet Magyarország nem nyúlta volna már le. Utoljára tegnap fenyegetőzött itt a cégnél két hivatalnok, hogy rendőrt hívnak, alig lehetett őket erről lebeszélni**.

De aztán vannak olyan napok, amikor reggel előre köszönnek a lepcsőházban, a kukásbácsi széles mosollyal húzza el a kukát, hogy elférjek a bicajjal, a forgalomirányító rendőr meg külön biccent nekem baratságosan, hogy igen, most mehetek át a kereszteződésen, és azért sem szól, hogy biciklizés közben telefonálok***. Egy öreg néni az utcán spontán megdícséri a biciklim színét (rózsaszín, mi más?) és a cégnél a kávézóban csoki és narancsillat fogad, mindenki mosolyog és jókedvu.

Ilyen napok is vannak, én pedig nagyon hálás vagyok értük.

 

* mondjuk ezt meglepő módon pont nem én szoktam mondani, hanem a kollégáim, akik pedig echte osztrákok

** nem akartam ilyen hosszúra nyújtani a bevezetőt, de mielőtt nem tudom, mit gondolnátok a cégről, a két ipse nem volt hajlandó aláírni a nyilatkozatot, hogy az utóbbi két napban nem voltak más állatokkal kapcsolatban, és így pedig nem engedik be őket az állatházba, ahol hatósági munkavédelmi ellenőrzést akartak végezni. Nálunk ez a szabály, náluk meg az, hogy nem írhatnak alá semmit, és ezt a patthelyzetet nem bírtak máshogy feloldani, csak egy kis fenyegetőzéssel. De mi nyertünk.

***TB kért jelentést, hogy mi volt az a nagy zaj az utcán, amiért a fél szemét ki kellett nyitnia résnyire - egyébként a kukásautó

5 komment

Címkék: bécs

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr482456643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruju 2010.11.18. 11:32:09

Levettem a lényeget: rózsaszín bicikli, hjaaaaaaaaaaj! Hogy szeretnék én is olyat! Szalagok is vannak a kormányon? :-D Az enyim olyan nagyon fickósan sportos :-(

További szép napot!

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2010.11.18. 11:44:59

@ruju: :D virágos matricák? cuki bélés a kosárba? színes üléshuzat?

én tervezek még ilyesmiket az enyémre...

(nem ide tartozik, de vmiért nem tudok nálad kommentelni, pedig már csomót akartam :( )

ruju 2010.11.18. 12:41:50

Ó, igen! Az én bicóm már több mint 10 éves, ideje lecserélni, de még nem találtam elég csajos modellt, ami funkcionálisan is jó... Kosárkám nekem is van elöl, persze bélés nélkül, jól mutat a "sneaking redfox" MB-on, hát még hátul a gyerekülés...

Nem tudom, mi lehet a baj a kommenteléssel, megpróbálom kideríteni.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2010.11.18. 14:37:37

@ruju: he-he, akkor én nyertem, én 13 éves koromban kaptam a biciklimet, szóval nem 10 éves (viszont lehet ezért a rózsaszín)
mondjuk itt nagyvárosban nem nagyon ruházék be jobbra/újra, mert akkor az másnak is jobban tetszene, ha érted, mire gondolok :)

MB+gyerekülés :D már csak egy-két horgolt virág hiányzik, hidd el nekem...

Gem 2010.11.22. 19:27:46

Első számú unokaöcséd anno hetente kétszer képes volt hajnalok-hajnalán felkelni, csak hogy az ablakból megnézzük a kukásautót. Ja, mivel nem volt elég magas az ablakhoz, nekem is fel kellett kelnem, hogy odatartsam. Tulajdonképpen lehet, nem is lenne rossz ötlet egy kukásautó-hangú ébresztőórát beszereznem neki, mivel mostanában kicsit puszigatni kell, hogy felébredjen (vagy ez az igény a korral jár, csak még nem találta meg a megfelelő alanyt, aki hosszútávon ébresztgetné?).
süti beállítások módosítása