Szolgálati közlemény: az előző bejegyzéshez tettem még pár képet, mert TB épp távmunkában dolgozik, és úgy tűnik, nincs nála mindegyik.

Kicsit visszaolvastam, remélem, nem túl zavaró, hogy én írom a szöveget, de TB írja a képekhez szóló kis megjegyzéseket

Nna, próbálom ám rövidre fogni, de nem könnyű. Az 5. nap megint egy pihenőnap, és többek között egy kirándulást terveztünk a NAGY FALHOZ. Peking jelentése, ha jól emlékszem, az északi város, ebből következik, hogy nem messze tőle, északra volt a régi kínai birodalom határa. Egészen pontosan 70 kilométerre. Már 4 napja főzzük a szervező srácot, hogy beszélje le Sáska úrral (vagy a főnökével) a túrát, : mert taxival egy kicsit sok lenne. Ígéretet mindig kaptunk, de az, hogy igaziból meg sem próbálta, csak ma reggel derül ki, amikor a srác felébreszthetetlenül hortyog a szobájában (hosszúra nyúlt a karácsonyi buli). Nem részletezem, milyen kellemetlen tudok lenni, ha nem a terveim szerint mennek a dolgok, lényeg, hogy végül a karmester elintézi nekünk Sáska urat, és potom 70 yüanért (2000 forint) mehetünk a Falhoz. Persze mindezzel elvesztünk vagy 2 órát a napból.

Igaziból nekem nem volt gyerekkori álmom, hogy lássam, bár azt tudtam, hogy ha lesz rá lehetőségem, akkor persze megnézem. De nem gondoltam, hogy különleges élmény lenne.

Ehhez képest mikor a buszból először meglátjuk, úgy örvendezünk, mintha először látnánk a tengert (most a "mi" a busz magyar utasait jelenti). Már eleve azok a nagy kopár hegyek lenyűgöznek engem, ezeket szeretem, nem az Alpok béna zöld erdőit. De nem tudnám megmondani, mi a fal látványában még egy olyan plusz, ami odaszegez a buszablakhoz.

nagy fal

Sáska úr elintézi nekünk a belépőjegyeket (benne volt a 70 yüanban), és megbeszéljük, hogy 2-kor találkozunk a busznál. "megbeszéljük" ez persze egy vicces activity partit jelent, nem volt velünk tolmács, képzelhetitek.

Valahogy úgy képzeltem egyébként ezt a meglepetés-utazást Kínába, minden szerelmesek paradicsomába, hogy majd kéz a kézben andalgunk a piacokon, nagyokat beszélgetünk, Konfuciuszt olvasunk fel egymásnak, kínai népdalokat hallgatunk, pagodákban ücsörgünk, a sült tésztához jázmin teát kortyolgatunk, TB a NAgy Fal tetején megkéri a kezem, szóval tudjátok, ahogy azt az ember elképzeli. (bocs, ezt nem hagyhattam ki :D)

műemlékvédelem

oxigéndús levegő

Két irányba lehetett elindulni a központi templomtól, a kalandor magyarok persze a meredebbik oldalt választják, ami sokkal viccesebb, és ahogy elnézzük, sokkal kevesebb turistát is jelent.

meredek volt

A lépcsők néhol a térdemig érnek, és sokszor négykézláb mászom fel. TB és András persze versenyeznek, mert az élet értelme a verseny, mi más. De nagyon tüdőszaggató, még (vagy főleg) ebben a hidegben is. Mondjuk nem fázunk. A legfölső toronyhoz szeretnénk felmászni, de ahányszor elérjük, mindig kiderült, hogy van még följebb, és az időnk hamarabb fogy el, mint a hegyoldal. Egy fél napot eltudnék ott tölteni, főleg így, jó társaságban, nevetgélünk, felfedezünk, fényképezünk - gyerekek vagyunk.

A cinege cipője

Lefelé TB-t megszállják a kínai lányok, és mindegyik fényképezkedni akar vele.

megnyalja a sós levegőt

És menőzik persze, hogy a korláton csúszik le, nagyon ijesztő látvány, mert tényleg nagyon meredek a lépcső.

ágyasmézesmabarck

Ez a pár óra nagyon feldob. Az a végtelen szabadságérzés a kopár hegyek között, a fal tetején, a friss levegő, a mozgás, a sok nevetés - nagyon jó élmény és azt hiszem, az egyik legjobb nap az egész turnén.

Este sétálunk és kaját vásárolunk (a szállodai kosztot gyakran ki kellett egészíteni - nem mert kevés volt, hanem mert nem túl jó).

tápláléklánc alja

Hazafelé TB eltűnik, mi meg a lányokkal beugrunk egy fodrászhoz (nagyon sok van belőlük), és levágatom a hajam. Ahhoz képest, hogy csak elpantominezzük, milyen legyen, tökéletes lett. 500 forintért.Még az sem okozott nekik gondot, hogy göndör vagyok, sőt, szerintem élvezték, néha odajött a főnök, és turkálni kezdett a hajamban, vicces volt.

csak az aljából pár centit

A tegnapiból kimaradt a zenei betét, úgyhogy most kettőt rakok be

ilyenket játszottunk3

ilyenket játszottunk4

(a következő részek tartalmából: megyünk Szibériába!!, hideg van, de nem ez lesz a legrosszabb - jövünk még Pekingbe - aztán dél felé repülünk tovább)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.