Nagyon, nagyon élvezem a sok kommentet, hogy mindenkinek van egy sztorija, egy élménye, egy kedves szava, és hogy mindezt megosztjátok velem :)

És van egy csomó felmerülő dolog, ami aztán többet érdemel, mint egy szimpla válaszkommentet, amit talán csak az fogja elolvasni, aki kapja.

Az egyik, ami nagyon megfogott, gsky mondata arról, hogy nehezen viseli az állandó változást, és én erre rádöbbentem, hogy igen, ez a bajom, hogy mióta terhes vagyok (bocs, várandós :)), minden egyfolytában változik. Megvilágosodtam, hogy ezért jött rám a dokumentálhatnék, hogy legszívesebben mindennap a pocakomat meg magunkat fényképezném, hogy ezer meg ezer dolgot találok ki, amit még mindenképpen a szülés előtt nekem meg kell csinálnom, mert próbálom lassítani az időt, megfogni a múló pillanatot, ami persze csak kicsúszik a kezem közül. Ezért sajnálom annyira, hogy alig tudtunk az utóbbi időben Budapestre vagy Tszm-re menni TB-vel, hogy együtt legyünk, mint leendő kiscsalád a nagycsaláddal, hogy minél több embernek mutathassam meg a kisPúpot, mert annyira szeretek terhes lenni (bocs, várandós) (és olyan rossz, hogy a bátyámmal vagy TB valamely tesóival például karácsony óta nem találkoztam), hátha az ő emlékezetük is segít a pillanat konzerválásában. Mert minden nap új, és minden nap más, és persze ez elvileg szuper, de egyben borzasztó fárasztó és ijesztő is. Nehéz elengedni a megszokottat, akár jó, akár rossz.

Aztán a kiságyról: amit egyelőre kölcsönkapunk, az nem igaziból kiságy, mert nem vagyok nagy barátja, sem annak, hogy éjszakánként többször felálljak és eljussak A-tól B-ig, sem annak, hogy olyan messze aludjon tőlem valaki, aki eddig velem (titokban nagy együttalváspárti vagyok, ameddig csak lehet, de psszt, ne mondjátok el TB-nek, mert elsápad). Szóval legnagyobb örömömre egy olyat kapunk, aminek csak 3 oldala van, és a mi ágyunkhoz van tolva, így van a babának van egy kis saját helye, nem parázom, hogy ráfekszem, vagy bármi, mégis karnyújtásnyira lesz tőlünk, meg a tápanyagforrástól. Remélem, gyakorlatban is beválik olyan jól, ahogy a fejemben.

Persze ez sokkal kisebb, mint egy igazi kiságy, és kb féléves korára ki is fogja nőni, de akkor majd meglátjuk. El fog férni nagyobb ágy, csak majd újabb rendezkedés kell, de egy féléves babánál nem is aggódnék már annyira, hogy valami baja esik mellettünk. Meglátjuk. Ez a mostani átrendezés egyébként mindenképpen kellett, hogy a baba ne közvetlenül az ajtó mellett legyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr384531542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FilotásLili 2012.05.22. 14:05:39

Én a helyedben nem akarnám „visszafogni” az időt, mert, ga megszületik, minden sokkal jobb lesz! Nekem (mázlim volt) olyan szép volt a várandósság, hogy azt hittem, egész életemben azt fogom mondani, hogy ez volt életem legszebb időszaka. De nem, azóta a legszebb, hogy Lujza megszületett.

FilotásLili 2012.05.22. 14:14:20

Én azt hittem, hogy egész életemben azt fogom mondani, hogy az a 9 hónap volt a legszebb életemben, amikor Lujzát vártam {tényleg ÁLDOTT állapot volt}, én is próbáltam lassítani az időt -többek között emiatt. De ma már azt mondom, hogy az a legszebb, mióta megszületett, ez a várandósságnál is jobb. Szóval mindjárt annyira nagyon jó lesz Nektek!!!!!!!

FilotásLili 2012.05.22. 14:15:57

Az első kommentem azt hittem nem ment át. Sebaj, talán másodszorra jobban fogalmaztam meg. :-))))))

L21 2012.05.22. 14:24:19

Nekünk is ilyenünk volt, imádtam, ezer okból.:)

Kalor 2012.05.22. 15:54:11

nalunk persze egyuttalvas lett, de nem az elsovel. o valahogy nem volt oda az olelgetesert sem soha. most is eleg maganakvalo gyerek. ot hamar kulon szobaba is kellett koltoztetni, mert zavartuk ejjel. aztan hamar nagyobb agyba, mert nem birta a racsost. neki kell a ter. nem kell nagy reszletesseggel elore tervezni, gyerekfuggo a dolog. a masik ketto mellettem aludt, illetve a legkisebb meg alszik is. Lujzit :) par honap hijan haromevesen koltoztettem kulon, ra lehetett beszelni. most meg az szol a legkisebb kulonkoltoztetese ellen, hgoy egyreszt nem akarja, masreszt kruppra van hajlama, es jo rajta tartani a fel fulem ejszaka. :) ok mar csak nappal aludtak kisagyban.
Lu majus vegen szuletett amugy. a tesoival ellentetben ra nem kellett naponta vastag pulcsikat meg overallt huzkodni. ennek is lehet orulni :)
en a terhesseget a vegen mar nagoyn turelmetlenul viseltem. az elso ket het a szules utan tenyleg nyugis, sokat alszik a baba, altalaban keves gond van vele, lehet gyogyulni a szulesbol, meg kuzdeni a szoptatassal (reszemrol...). aztan utana amig forogni nem kezd, az egy lassan mulo idoszak. de utolag mar az is csupa szep. :))
jol esik nosztalgiazni itt a te varandossagod apropojan. nalunk mar nem lesz ilyen tobb. :)

gsky 2012.05.22. 22:54:07

Jó volt ezt olvasni nagyon.

pjulcsy 2012.05.23. 16:09:50

Most nem leszek népszerű:)
Én nem erőltettem az együttalvást, bármennyire is rossz volt éjszakánként felkelni szoptatni. Ez nem azt jelenti, hogy nem fordult elő időnként, hogy velünk aludt egy-két gyerek (volt, hogy öten ébredtünk:D), de önző dög vagyok és szükségem van arra, hogy kényelmesen, elterülve aludhassak, amit egy folyton forgolódó, rugdosósó gyerek mellett nem lehet. Kaptam már olyan fültövön rúgást, hogy csillagokat láttam még reggel is:(
Szóval az én meglátásom az, hogy igen, ez a félkiságyas megoldás jó lehet, addig, amíg éjszaka fel kell kelni hozzá, de amint lehet, saját ágy.
Arról nem is beszélve, hogyha nem tudod magad kialudni, akkor másnap nem vagy hasznára a gyerekednek:)

Kalor 2012.05.23. 19:39:52

@pjulcsy: latod teljesen gyerekfuggo, mert az enyemek, pl nem izgagak ejjel, es igy tudok a legtobbet aludni es pihenni en is, hgoy nem kell felkelnem szoptatni. a fultovon rugdosast en sem birnam viszont. :))

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.05.24. 08:06:11

Változnak az idők és a trendek. :-)
Mi még csak egy szobában sem aludtunk egyik gyerekünkkel sem. :-D

babaBonBon 2012.05.24. 09:34:26

@pjulcsy: Kedves Julcsi!
Nagyon örülök, hogy ezt leírtad! Mert így nem vagyok egyedül az ellevéleményemmel... Még az első terhességem alatt olvastam egy kommentet, ami nagyon megmaradt bennem: ha egyszer beengeded a gyereket az ágyadba, nem tudod onnan többé "kivakarni" (ezt a szót használta!!!) Ez így elég kemény, de megtapasztaltam mit is jelent. A nagyobb kényelmi szempontok miatt velünk aludt. Míg szopott nem is volt gond, de amikor már nem és próbáltuk átszoktatni, az valami katasztrófális időszak volt.
Mindig az apja altatta = elaludt mellette és mire hullafáradtan az éj közepén visszakóválygott a hálószobába a gyerek is ébredt és jött a hiszti, végül átjött. Szóval jó 4 évünkbe telt arra szoktatni, hogy egyedül szépen lefeküdjön és ne keljen fel, csak reggel.
A Kicsinél azt mondtam, hogy ez a verzió szóba sem jöhet. Eddig kb. 5x aludt velünk (lassan 2 éves) és azt mindannyian nagyon élveztük, mert kuriózum volt és nem kényszer.
Persze ez csak az én tapasztalatom, el tudom képzelni, hogy másnak meg az együttalvás válik be jobban.

pjulcsy 2012.05.24. 09:39:56

@Kalor: Ó, igen! Nálunk a 4 gyerek 4 különféle alvásstílust produkált. Meg nem csak alvásstílust, minden egyebet:) Pedig egy alomból valók:)))
És félreértés ne essék, nem vagyok szőrösszívű anyuka, még csak következetes sem. Kisebbik fiunk kb. 5 éves koráig majd' minden reggel velünk ébredt. Élveztem az összebújásokat, de nem voltam kipihent.

pjulcsy 2012.05.24. 09:42:44

@babaBonBon: Ismerek egy családot, akik az egész lakást átrendezték, hogy a gyerekek úgy aludhassanak, ahogy szeretnének: fiúcska az apával, a lányok az anyával. Ergo: nem volt saját hálószobájuk a szülőknek, ami más, pl. intim kérdéseket is felvet...
Nyugtassatok meg, hogy azért ez túlzás!:))

pjulcsy 2012.05.24. 09:44:24

Szegény TE, teljesen elbizonytalanítunk itt a végén:(
Én azt mondom, tégy belátásod szerint, úgyis ki fogod tapasztalni mi a jó és menet közben is bármikor át lehet rendezni egy lakást:)

babaBonBon 2012.05.24. 11:51:19

@pjulcsy: attól tépik a hajukat a pszichológusok :-DDD teljesen abnormális! valószínűleg már lemondtak arról, hogy nő és ffi, meg feleség meg férj legyenek. Csak apa meg anya, ennyi.
Nem hinném, hogy elbizonytalanítjuk NHnét :-) Én legalábbis (első terhességem alatt) úgy voltam vele, hogy mondhattok ti akármit, én úgyis jobban tudom! Aztán sok minden máshogy alakult, mint, ahogy azt Móricka elképzelte, de a sok jó meg rossz tanács egyikére se mondtam azt, hogy mégis inkább így kellett volna, mert nincsenek 100%ban beváló receptek, hisz senki nem tudhatja mik lesznek a gyerek igényei.

málnabálna 2012.05.24. 13:21:20

@pjulcsy: nah, ez a nem egészséges!

Nálunk pl.a nagynak SEMMI problémája nem akadt, amikor saját külön ágyban, egyedül kellett elaludnia, sőt, még ő tessékelt ki minket a szobájából esténként, mikor végre lett neki 3 évesen :) (igaz előtte megvolt neki az ágya s aludt is egyedül benne kb.2éves korától, de a saját kuckó később jött...)

Kalor 2012.05.24. 14:00:55

azoknal a csaladoknal, ahol csaladilag egyuttalvas van, altalaban nem az alvas helyszinen zajlik a hazasfelek kozt az intim egyuttlet, hanem a lakas egyeb helyein. ebbol meg nem kell messzemeno kovetkezteteseket levonni, mert ettol meg akar boldogabb ferfi-no kapcsolat lehet kozottuk, mint olyan hazasfeleknel, akik egyutt alszanak. nalunk is volt aki megkerdezte, hogy hogyan van ez, hiszen a haloban alszik a pici, a gyerekszobaban a masik ketto... de az ahelyzet, hgoy van egy nagyon kenyelmes kanapenk eg yharmadik helyisegben, ahol miutan a gyerekek lefekudtek, kedvunk szerint toltjuk az idot barmifele tevekenyseggel, akarcsak egy film melle ledolve, akar egyebbel. es ha a ugy alakul, nem is alszunk egyutt, mert a ferjemnek faraszto, ha pl egy beteg gyerek miatt sokat ebred, e smondjuk masnap vezetnie kell, vagy fontos megbeszelese van. a dolgok nem attol fuggnek, hgoy ki mellett alszunk.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.05.24. 17:23:15

@L21: @pjulcsy: @gsky: @málnabálna: @babaBonBon: hűha, micsoda kis beszélgetés lett itt :) örülök neki.
Nem nagyon tudtok elbizonytalanítani, ebben a hozzátoldott kiságyban nagyon biztos vagyok, ezzel nem kell vigyázzállásban aludnom, viszont nem is kell félálomban támolyognom. Aztán kb féléves korában majd kinövi, akkor még dönthetünk, hogy legyen, de mivel úgyis egyszobában leszünk, nekem a karnyúkjtásnyira a hívószavam. Ami persze jelenthet külön ágyat is. Nálunk a különszoba semmiképp sem játszik, a következő két évben tuti nem, viszont van egy nagyon kényelmes kanapénk, egy konyhaasztalunk meg fürdőszobánk :))))))

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.05.24. 17:25:24

@Cafephilo: egy kicsit szűkszavú, én órákig tudnék mostanában erről értekezni :D de igen, pont erről van szó, köszi

málnabálna 2012.05.24. 18:33:56

@Nils Holgersonné: konyhaasztal pont jó lesz pelenkázni pelenkázó asztal helyett! :) a hangsúly, h ne görnyedjünk első pár hónapban... utána már csak úgy is rohanunk a kúszó-mászó-futó csík után :D:D én már kutya, bocs gyerek-futtában is tudok simán pelenkát cserélni szórakoztatva a közönséget, ha épp van :D

Cafephilo 2012.05.24. 20:40:13

@Nils Holgersonné: Hát igen... az élet rákényszeríti az embert hogy kilépjen a megszokott komfort zónából.

Mikaél 2012.05.28. 19:54:48

Azért ez jó dolog.
Válasz a kommentekre.
Kommentek a válasz a kommentekre.
Kommentek a kommentekre.

Azért ez jó dolog.
süti beállítások módosítása