nagyon régi, és nagyon új jegyzetek a kismadárról, akiről nem írok már havi összegzést.

- Lili már nagyon ügyesen tud sütit sütni - mesélem az apjának.

- Töled tanultam, anya! -

a mikulás meg hozott neki egy kiskötényt, ha láttatok volna, mennyire örült neki!!! pont diós-gombás muffint csináltunk, és úgy hívtuk egymást, hogy kismester meg nagymester. 

néha egy órát is el tud bíbelödni valamivel, néha meg percenként kell valami input egy felnöttöl. Ha nincs, akkor hangosan lamentál, hogy "velem már senki sem játszik?" 

Egy mondatot nem lehet végigmondani mellette, ez mondjuk elég idegesítö tud lenni. 

A piros kocsi nem tetszik neki, szerinte sárgát kellett volna venni (mert van egy régi sárga Citroen az utcánkban, az nagyon tetszik neki, mert sokkal szebb a lámpája (nekünk miért nem olyan van?) meg nagyobb a kereke). Pedig eddig a piros volt a kedvenc színe. 

Ha ügyes vagyok, akkor megdícsér, hogy ügyes vagy, anya. Egy egészen sajátos, bátorító, kedves hangnemben :D

-És neked milyen volt a napod a munkahelyen? - és meghallgatja a választ. És további kérdéseket tesz fel. Elolvadok, nyilván. (én meg izzadok, míg elmondom a mikroRNS-eket meg a vesetranszplantációt ovis nyelven) 

Egyedül öltözik, vetkőzik, egyedül megy fürdeni, mert ő már NAGYlány. 3 és fél éves, úgyhogy mindenből három kell (vagy sokszor három).

Otthon nem alszik délután, és este is késön megy ágyba, úgyhogy néha sírni tudnék egy kis sajátidöért. 

Kezd rákapni a kreatívkodásra, vág, ragaszt, fest, mondókákat és énekeket költ. Mondjuk színezni nem színez, és ritkán rajzol, ettöl az óvónéni teljesen lelkibeteg, és suttogva közli, hogy a gyerek nagyon le van maradva. Igyekszem nem aggódni ezen, pl mert cserébe nagyon szép színeket használ, meg különben is, miért kell három és fél évesen gyönyörüen színezni? pláne ceruzával egy év, mire mindent kisatírozol. Szóval szerintem csak nem érdekli. És vízfestékkel teljesen jól bentmarad a vonalban, csak hát azt is otthagyja néhány perc után, hogy inkább kis papírcetliket vágjon, amit ásványvizes palackba dobál, vizet ereszt rá, és nézi, hogy úszkálnak. Mert megnézett valami videót, ahol spongyabobot csináltak így. És ha akar valamit barkácsolni, akkor felsorolja, hogy mi kell hozzá, mint egy kis projectmanager. Nagyon vicces.

Búcsúzóul pedig az egyik dala, azt mondta, ez a vigasztalódal, és majd apának is megtanítjuk, és együtt énekeljük, ha szomorú valaki:

Ha nincsen barátoood

És hallasz valami furcsaságooooot

Menjél, keresd meg anyukááád és apukááád,

vagy nagymamát és nagypapát

vagy egy nagylányt és fiúúúút

és menj be velük a barlangbaaaaa (ahonnan a furcsa hang jött - szóval gyözd le a félelmeid, a szerk.)

és jó szívvel lakjál oooooott

és fogadj szót, hogy ott laksz moooooost.

 

Remélem, mindenki megvigasztalódott, aki szomorú volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr438104584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ziebi31 2016.02.16. 17:49:54

Jót mosolyogtam mert ebből elég sok megvan nálunk is.
Pl hogy a gondolatimat se tudom befejezni mert mindig van valami.
Meg a nem köti le őket semmi sokáig, kivéve amikor igen. Mert akkor egy órát duplóznak és közben csicseregnek.
Szerintem ne aggódj még ezeken, az enyémek kortársai már mind arcokat rajzolnak meg családot, DAniLili meg barlangi pókot, amiről csak én tudom hogy az, én is csak azért mert megmondják. :D

nux vomica 2016.02.21. 21:00:35

Nekem most a vigasztaló jött jól.
Színezni 5 éves kortól kell.
Rajzolni érdeklődési köre szerint, egyéni éréssel.

pjulcsy 2016.02.25. 13:26:11

Valamiért, valahonnan, valahogyan eszembe jutottatok... és benéztem:)
Nagyon-nagyon rég nem tettem ezt, mert szomorúan tapasztaltam, hogy eltelt legalább két év.
De most jelzem, hogy itt vagyok és nem leszek ennyire passzív:)

Tá Titi 2016.02.28. 18:03:59

Hmm..
"akiről nem írok már havi összegzést"

Hangolódunk, hangolódunk...
www.youtube.com/watch?v=jYK9a_-WHW8
süti beállítások módosítása