...volt tegnap, munkaszüneti nap a nem-katolikusoknak is. Nem panaszkodom.

A sok rosszkedvű poszt között meg legyen itt meglepetésszerűen egy, amelyikben varrok. Mert ilyen már régen volt, és tegnap előszedtem a kis Bernette-et, először, mióta Bécsben van. És egyrészt befejeztem a maradék anyagból a zöld abroszt, meg csináltam új bélést a kenyereskosárba, és aztán úgy gondoltam, hogy épp ideje lekattanni erről az anyagról. De annyira örültem, hogy a párnák után pont annyi maradt, ami tökéletes egy abroszhoz az asztalra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tudom, hogy másnak nem kaland egy vásznat beszegni, de nekem igen :) és a kenyereskosár bélése nem volt ám annyira egyszerű (de nem is néz ki ilyen ferdének élőben, mint itt), főleg, hogy míg a szabásmintát rajzoltam, Tietával telefonáltam (ha valamit tanultam a laborban eltöltött évek során, akkor az a multitasking :D).

 

Aztán annyira belejöttem, hogy meg akartam foltozni egy lepedőnket, de TB meggyőzőtt, hogy nem érdemes, mert annyira elkopott egy részen. Viszont eszembe jutott, hogy kiváló bélés lesz (bordó) a horgolt táskáimhoz, azokhoz, amik a fejemben már készen vannak. Hasonlatosan még két horgolt takaróhoz, némi játékhoz, kiegészítőkhoz, egy kendőhöz, két sálhoz az ágy feletti festményhez és elég sok poszthoz itt a blogban. Elég sokan vannak már odabenn, és nem tudom, hogy fognak tudni kijönni.

Aztán megfoltoztam egy farmerem, és Táltos Bandi egyik pólójából, amiből nem egyenletesen távozott egyszer a szín (hogy ilyen szépen fogalmazzak) derékmelegítőt varrtam magamnak, a szürke boltit lekoppintva. Szerintem marha jól sikerült, főleg, hogy ez volt életem második önálló darabja. Az anyag nem annyira rugamas, mint az eredetié, de még pont jó. (TB meg is jegyezte, hogy reméli, a siker nem arra fog vezetni, hogy hirtelen több pólója is háztartási baleseteknek esik áldozatul)

Nagyon büszke vagyok :)

Ez a varrógép dolog egyébként nagyon addiktív, nehéz volt abbahagyni, és egyfolytában mindenféle színes kis projectekről ábrándozom, meg tökéletes röltexekről (valahol a közelben), ahol minden van, mi a szemem, szájam (kezem) ingere, meg persze végeláthatatlan napokról, amikor csak varrok, meg horgolok, meg teázom. (NH-né ábrándosan sóhajt egyet)

Ja, és az egyik legjobbat a végére hagytam, ezt a csajt kedden (hétfőn? -összefolynak a napok) hallottam először (köszi, Maimoni), de rögtön az jutott eszembe, hogy micsoda boldogság lehet otthon varrogatni és ilyen zenét hallgatni. Aztán csütörtökön valóra is vált, mert tudok én olyanokat is kívánni, akik hipp-hopp teljesülnek. És rögtön jókedvem lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr882056129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruju 2010.06.04. 18:40:29

Hú de jó lett az a sok színes csíkos mindenféle!!!! Mekkorákat sóhajtozom, hogy de jó neked, hogy legalább egy kis időd volt rá! Figyu, az, amit te derékmelegítőnek nevezel, nem a terhes mámik szokták hordani hasfeldúcoláshoz ill. kilógóbőrcsík-eltüntetéshez? Csak kérdezem :-DDDDD

ruju 2010.06.04. 18:41:51

Ja, és külön köszönet az áldozócsütörtökért, különben még most sem tudnám, mi az, amit mifelénk Fronleichnamnak neveznek...

nux vomica 2010.06.04. 18:50:33

No még egy-két ünnepnap és minden létező anyag eltűnik a raktáradból.
Csudijóóóók.
A derékmelegítő remélhetőleg nem fog kelleni, mert itt már süt a nap és 6 szem érett eper is integetett a sok gaz mellett.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2010.06.04. 20:29:10

ruju: mi TB-vel kigugliztuk a Fronleichnamot :D innen tudtam :D

a derekmelegito az, amire gondolsz, de nagyon praktikus am nem terhesen is. miota vettem egyet, folyton rajtam van, nagyon szeretem.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2010.06.04. 20:30:19

@nux vomica: hat, remelem, azert majd lesz utanpotlas a raktaramban :)

ma delutan itt is kisutott a nap, de azert sosem lehet tudni

Gem 2010.06.07. 11:57:57

Hát nem, egyáltalán nem csak a várandós nők szokták hordani, láttam én már húsz évvel ezelőtt tizenéves (nem anyu pici fiacskája, hanem elég vagány) srácon is, legfeljebb ő vesemelegítőnek hívta.
Arról nem beszélve, hogy a mámi kb. nagyszülőt jelent, aki általában nem kismama is egyszerre. Meg még az is eszembe jutott, hogy az, amit NH-né vett, igen kevés pocakos nénire menne rá, vagyis tuti nem nekik gyárották :-)

Ellenben mint tapasztalt régi-lepedő(és -paplanhuzat és -párnahuzat)-újrahasznosítónak két meglátásom van az ötleteiddel kapcsolatban: ha csak azért lett egy lyuk valahol, mert beleakadt valahova, akkor tervezhetsz bátran, ha ellenben általában kezd kopni az anyag, akkor nem érdemes ilyen apró dolgokba ennyi energiát fektetni, mert túl hamar máshol is szakadni fog. A kicsit lyukas/szakadt vagy egyéb balesetet szenvedett ágyneműt leggazdaságosabban egy viszonylag szimpla vágással és beszegéssel gyerekágyneműként lehet újrahasznosítani :-)

Én nagyon várom már, hogy télen majd ráérjek megvarrogatni a régóta erre váró cuccokat (már amelyiket nem dobtam még ki), és Flo is nagyon bízik benne, hogy Debinek is fog csurranni-cseppenni valami. A sapkát különben köszöni szépen, elnézést, ezt eddig elfelejtettük mondani, de nagyon tetszett neki, csak egy kötőt fogunk ráapplikálni.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2010.06.07. 14:44:46

@Gem:
vesemelegito: gáz

mámi: vicces

a többivel egyetértek :)

gyerekágynemure egyébként jelenleg nincs szükségem, szóval marad a táskabélés, nagyon szép lesz bordóban, már csak a külsejét kéne meghorgolni.
süti beállítások módosítása