- Családi ezüst - mondta nagynéném, mikor átnyújtotta a kis ezüstkanalat, ajándékba.

- Csak nem a mi családunké. - tette hozzá.

Most az van, hogy velünk nem sok minden történik, vagyis igen, de néha megkíméllek benneteket a Kedves naplóm!-jellegu beírásoktól. Amit nagyon leírnék, azok inkább mindenféle családi történetek - csak nem a mi családunkéi. Ami egyébként engem nem zavar, egyrészt, mert a szereplok már halottak (vagy legalábbis valami olyasmi), másrészt attól még tanulságos, és érdekes, mert eleink ugyanazokon a dolgokon bénáztak meg szenvedtek, mint mi.

Hogy miért nem írom le? Mert mikor magamban fogalmazgattam, rettenetesen Romana- vagy Julia-szaga volt a dolognak*, Fejos Éva** méltó kortársának éreztem magam hirtelen, és inkább elvetettem a dolgot. " A fiú elvette volna a lányt, de az apja már mást szemelt ki számára... sosem tudott megbocsátani... de egyszer még találkoztak.. a férfi nem értette, hogy tehette ezt.. sosem beszélték meg.. haláláig titkolta még önmaga elott is.. túl keson jött rá"  áh, hagyjuk. Pedig lenne bennük ármány, meg szerelem, meg csalárdság, meg eltemetett fájdalom, meg emberi értékek, meg családi szeretet, és hozzá kommentár, hogy mit is kellett volna tenni, mert utólag könnyu okosnak lenni... talán eladom a sztorikat Shakespeare-nek, neki menne.

 

 

 

* nem, sosem vásároltam ilyen kiadványokat, de a HÈV-en mellettem a nénik igen, és én már kiskoromban is eloszeretettel olvastam a mellettem ulok könyveit, ha nálam épp nem volt. És nyolcadikban valami református kollégiumban szállásoltak el minket osztálykiránduláson, ahol az egyik szobában nagy rakás Romana volt, amibol M. Péter feolvasóestet rögtönzött, mély, érzéki hangon, a fél osztály hallgatta az emeletes ágyakon lógva, míg Ányi, az osztályfonok közbe nem lépett, és ki nem zavart minket, mondván, hogy nem egészséges, ha ennyien vagyunk egy szobában.

**ot meg aztán pláne nem olvastam, de elég a könyvek plakátjára nézni a metrón

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr672918646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

missMarple 2011.05.20. 13:43:51

1. bírom,amikor mentegetőzöl,
3."eleink ugyanazokon a dolgokon bénáztak meg szenvedtek, mint mi",és nagy valószínűséggel utódaink is ugyanezt fogják tenni,
2.elhatározom,hogy rövid időn belül elolvasok **től legalább egy fejezetet.

babaBonBon 2011.05.21. 16:37:09

Bár **től én is csak cikkeket, meg részleteket olvastam a Nők Lapjában, nekem sem jött be a stílusa. De néha azért jó valami könnyű is (vonaton, wc-n, stb... :-)))
A másik dolog: Romanat és Juliat még egyet sem olvastam, egy sort sem soha, néztem viszont (tetemes mennyiségben) dél-amerikai szappanoperákat (általános iskolában), szóval azt hiszem képben vagyok. És azt gondolja az ember mennyi hülyeség, meg érzelgős, nyálas. Utóbbiak persze igazak is, de a sztorik. Esküszöm jó részüket az élet írja!!! (Jó, a rosszak nem szoktak megjavulni, de azon kívül!) Vannak olyan IGAZ történeteim rokonságból, baráti körből, hogy olyanok, mintha ezekből a sztorikól ollózták volna ki!

Bp-i 2011.05.21. 17:13:03

Sziasztok!

Hol van az a videó, amelyiken két spártai harcol egymás ellen karddal?

T.B-i?

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2011.05.22. 11:08:45

**-ot olvastam, bár ne tettem volna...
Van jópár külföldi író, aki sokkal színvonalasabban ír még ilyen műfajú könyvet is.
Ha valakit érdekel **, szívese kölcsönadom, nem éri meg pénzt áldozni rá. :-D

Zazálea 2011.05.23. 16:01:35

A Fejős Éva témát egy mozdulattal kihagyom, inkább a családi dolgokról mondanám és csak annyit, hogy írd mááááááááááár

babaBonBon 2011.05.29. 08:04:32

Egy ismerősöm most tett fel a netre egy hirdetést, hogy ** egy könyvét eladná, mert 2őt kapott ugyanabból :-)))) vagy csak kamuzik és az az egy sem kell?

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2011.05.31. 11:53:40

@babaBonBon: hehe, akkor már inkább bécsiNikoltól kérem kölcsön.. most már kezdek kíváncsi lenni

duquesa Vitória de Saxe-Coburgo-Koháry 2011.09.28. 00:53:54

Perdoe a minha ignorancia, de Fejős Éva a rendkívül ízléstelen, egy kaptafára készült szingliregények szerzője? A női írók Vavyan Fable-je?

duquesa Vitória de Saxe-Coburgo-Koháry 2011.09.28. 00:57:17

Egyébként nagyon helyesen járt el a kissé frusztrált osztályfőnök abban a sárospataki koleszban. Valóban megártott többek lelki egészségének.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2011.09.28. 08:02:39

@duquesa Vitória de Saxe-Coburgo-Koháry: a duquesa nagyon tájékozott a kortárs magyar irodalmat illetőleg, kérem tisztelettel

az én egészségemnek inkább az az osztályfőnök ártott meg, nem M.Péter :D

duquesa Vitória de Saxe-Coburgo-Koháry 2011.09.29. 11:54:34

Kérem alássan tekintetes kisasszony, igyekszem magam továbbképezni.

Szerencsére maradandó nyomot azért nem hagyott rajtad ányi egészségkárosító hatása.
süti beállítások módosítása