Élt bennem egy kép az oviról, valahogy így:

fotó (6).JPG

Eszerint beszoktatásnál anya éjjel ovis zsákot varr (esetleg megrendeli a meskán vagy ilyesmi), tisztasági csomagot készít össze, és belehímzi a gyerek jelét (én lepke voltam, aztán labda) a ruhákba, törülközőbe, ágyneműbe.

Persze a valóságban egészen más volt. Kedden 8-ra mentünk, kicsit hektikusan, pedig annyira akartam, hogy előre készüljek, de nem igazán jött össze. Apa álmos volt, anya nem reggelizett, a gyerek viszont jókedvűen hajtotta a kismotort (na ja, dombról lefelé). Bementünk, elintéztük a papírügyeket (végülis csak a beiratkozási 100 euró, meg a gyerek TB-száma maradt otthon, de sebaj). A pénzen kívül semmit sem kellett bevinni (meg majd alvósjátékot, ha ottalszik), se oviszsák, se tisztasági csomag, még egy vacak óvodai jelünk sincs, csak kiírták az egyik fogas mellé, hogy LILI. Egy csoport van, 14 gyerek, két óvónéni, egy szakácsnő dadus, meg egy asszisztens. Azt hittem, rövid ismerkedés után már megyünk is haza, de aztán Lili bement, és körülnézett, engem meg kiküldtek az irodába, hogy ott várjak. Reggeliztek, játszottak, az óvónéni néha kijött jelenteni, hogy Lili főzi az ebédet a kiskonyhában, és elpantominezte neki, hogy igazi vizet kér a lábosba, hogy mondják magyarul, hogy azt nem lehet? 

Azért két óra után elég elanyátlanodva jött ki, rögtön megölelt. Együtt indultunk a játszótérre (oda járnak, ahová általában mi is). A csoportban 2-6 éves korig vannak gyerekek, hát elég jó tempót diktáltak a sétához, sokszor lemaradtunk. Ez egyébként tetszik nekem, hogy ha nincs is saját udvaruk, de jól megjáratják őket, egészen messzi kirándulásokat is bevállalva. A játszótéren megint egyedül hagytam, hogy hazaszaladjak reggelizni, mikor visszaértem, az óvónénik szabadkoztak, hogy a gyerek centire ugyanott ül, ahol hagytam 40 perce a homokozóban. Hehe, én mondtam, hogy leginkább homokozni szeret. 

Játszótér után még visszamentünk, Lili ügyesen ebédelt a többi gyerekkel, aztán még maradni akart, ott is aludt volna, úgyhogy kicsit dicstelenül, hangos sírással távoztunk. Itthon meg 3 órát aludt, bár elég nyugtalanul.

Szerdán reggel kérdeztem, tudod-e, hol várnak téged? A bőcsibe, válaszolta a bölcs csibe. Úgyhogy lesétáltunk, gyereket beadtam, irodába beültem, de aztán hazaküldtek, hogy olyan jól elvan, menjek csak. Lili épp az osztrák gyerekzenét javította fel egy kis xilofonnal. Ebéd után mentem csak érte, minden rendben volt, csak hiába kérdezték, kell-e pisilni, határozottan rázta a fejét, hogy nem, aztán pedig mégiscsak. Mikor meglátott, már nem rohant a karomba, hanem csak úgy simán örült, és húzott be a szobába, hogy megmutassa az új birodalmát.

Hazafelé az utcán pedig minden néninek, aki megállt őt megcsodálni (khm, elég gyakran előfordul) elújságolta, hogy Bőcsi! Bőcsi! én meg gyorsan lefordítottam, és akkor az utcán a nénik mind csodálkoztak, hogy nahát! és tényleg! már két napja bölcsis ez a kislány! És hallottam, hogy aztán a férjükkel is megbeszélik, hogy két napja! és bölcsibe! és de édes!

Este pedig az én lányom, aki nem szokott reggelizni, és egy palacsinta elég neki ebédre ÉS vacsorára, ültő helyében megevett egy nagy szelet zöldséges kölesfelfújtat, egy nagy szelet nutellás kőrözöttes kenyeret, egy fürt szőlőt, és még kért az én vacsorámból.

Csütörtökön már ment szépen a többi kicsivel bilizni, játszott, könyvet nézegetett (itthon mesélte!), de azért ebédnél már kókadt le a feje. Mindennap irtó fáradtan hoztam el, és minden nap alig tudtam lerakni itthon aludni, annyira fel volt pörögve. (Éjjel meg kétóránként ellenőrizte, hogy megvagyok-e még, hét végére elég álmosak voltunk már mind.)

Délután viszont hirtelen rengeteg haverja lett Lilinek a játszótéren, innen is, onnan is felharsant, hogy Liliiii! Hallo Liliiii!! Ő meg büszkén mutatta, hogy ő is a csopojtájsaaam, mert én nem mindegyiket ismerem még. Vicces, mert az anyukák meg bezzeg mind tudták, hogy én vagyok az új kislány mamája, mert a gyerekek már mesélték. Egyébként is úgy látom, hogy szeretettel fogadták, a nagyobb lányok simogatják, segítenek neki (ő a legkisebb), meg hallottam, mikor az irodában ültem, hogy folyamatosan téma a Lili. De még Martin, az egyik orosz kisfiú is leállt a homokozóban, hogy Lili fejét simogassa (aztán Georggal együtt feldöntötték és elszaladtak, de a kisbátor nem vette a lelkére, én is inkább úgy láttam, játékból volt, magukkal akarták cipelni, csak Lili nem olyan gyors). 

Pénteken játszótér helyett nagyot kirándultak, villamossal meg metróval kimentek a Duna-parkba, hazafelé az óvónénik cipelték, mert bealudt. Azért örülök, hogy megbízik bennük annyira, hogy elaludjon az ölükben. De az nagyon fura, hogy az óvónéni kölnijét érzem rajta. Annyira fáradt volt, hogy becsomagolták nekünk az ebédet, és hazasiettünk. Ehhez képest én nem tudtam elaltatni, a végén inkább lementünk a játszótérre, ahol este 7-ig nyomta enyhe kómában, és utána is alig tudtam lerakni. Szombaton kapott homeós bogyit az elszakadásra, azóta megint jól alszik, de mondjuk hétvége is volt, szóval még meglátjuk.

Összességében könnyen lement az első hét, én fokozatosabbra számítottam, és ma reggel már volt sírás (Mamacsiiii!!! a szívem szakadt meg), mikor elmentem, szóval talán tényleg lassítanunk kéne a tempón. Olyan alkalmazkodó a TündérLili, hogy oda kell figyelnem, ne használjam ezt ki. Nagyon dicsérték, hogy ügyesen játszik, hogy milyen jól megy neki a forma be-és összeillesztős játék, hogy táncol, hogy ügyesen megfogja az óvónéni kezét, és nem szalad el. Az alvása remélem, a bogyó hatására tényleg rendbejön (meg persze a lelke is), azt meg még szoknom kell, hogy enni kér, csak úgy magától, sőt, ha megjegyzem, hogy van uzsonna/vacsora a konyhában, már szalad is ki. Kell az energia, hogy szembenézzen a világgal.

fotó (5).JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr76481203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wodter 2014.07.08. 12:57:12

"A bőcsibe, válaszolta a bölcs csibe."
Tetszett!
Sok sikert a beilleszkedéshez, az anyukának pedig a "leváláshoz".
(Átéltem, nekem nehezebb volt mint a lányaimnak.)

Helga

lakodalmaszene 2014.07.08. 12:59:28

Annyira okos és bátor!!! Számomra néha rejtély, hogy ezek a kicsi csibék, mennyivel jobban megértik az "életet".
Azért ez nagyon jó hír, hogy ilyen szépen folyt ez az egész.
De arra még próbálj meg felkészülni lelkileg, hogy olyan két hét után, amikor rájön, hogy ez mostmár mindig így lesz, lesz egy hullámvölgy. De egy ilyen érzékeny-okos kisborsó azon is át fog lendülni ripsz-ropsz!

babaBonBon 2014.07.08. 20:40:14

"bőcsibe" - nagyon édes duma :DDD

tényleg MINDENRE van homeós bogyó :-D megoldja az életet

de azt biztos tudod, hogy a Mamicsííí sírás épp azután 1 perccel, hogy kitetted a lábad véget ér és már játszik is!!! minél inkább látják, hogy Anya még maradna, annál nagyobb a "műsor", hogy légyszi-légyszi még-még! :-)

"talán tényleg lassítanunk kéne a tempón. Olyan alkalmazkodó a TündérLili, hogy oda kell figyelnem, ne használjam ezt ki." - de hát ezt éppen az ő érdekében "használod ki", hogy könnyebb legyen neki a beilleszkedés. ha azt érzi, hogy elbizonytalanodtál - vagyis nem bízol benne igazán, h bírja a gyűrődést - Ő is el fog bizonytalanodni saját magában. Arra gondoltál már, hogy lehet, hogy a gyerekek közt minden különösebb nehézség nélkül aludna, mert látja, hogy ott úgy kell? Talán megérne egy próbát ;-)

Szeretettel puszillak Benneteket!
Szombaton találkozunk? Remélem!

babaBonBon 2014.07.08. 20:41:51

Ja, és az meg lemaradt, hogy SZUPER CUKI maga a csajszi!!!

Milyen ruhaméretet használ? ;-)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2014.07.08. 21:25:07

@wodter: köszi :) azért sok pozitiv oldala is, évek óta nem volt ilyen szép és rendezett a lakás :D (ezt kiélvezem, amíg el nem kezdek dolgozni)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2014.07.08. 21:27:22

@lakodalmaszene: hehe, felkészültem, nem gondolom, hogy mostantól az érettségiig sínen vagyunk ;). De olyan vicces, hogy _bárkinek_ meséltem Lili beszoktatásáról, _mindenki_ ezzel jött, hogy de majd még lesz rosszabb.

lakodalmaszene 2014.07.08. 21:55:45

@lakodalmaszene: :) bocsanat. Ma voltunk az oviban mi is, ismerkedni a hellyel - kiscsavo tok jol erezte magat, de mondtak, hogy nem lesz ez mindig igy. Bocs, nem akartam az ezredik lenni....

hbogi 2014.07.08. 22:13:58

@lakodalmaszene: :-) akkor en meg azt mondom, hogy majd rajossz, hogy nem minden gyerkoc egyforma, es nem lehet egy semat rajuk huzni- ki igy, ki ugy eli meg a beszoktatast, a pedagogus pedig nyilvan a nagy atlag reakciojara keszit fel. ;-)
Nalunk talan ha 2 alkalommal volt siras az elejen, ami egyertelmuen nekem szolt, addig tartott, amig kiertem az ovibol. :-) Hullamvolgyek pedig barmikor lehetnek, mint ahogy a mi napjaink sem egyformak, ugy az ovek sem.

Piszke a Birtokról 2014.07.08. 22:47:15

Kirepülô csibe :) és ha két héten belül nem lököd fejbôl minden ovistárs nevét, balhé lesz ;) és tényleg BARIS tatyója van????

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2014.07.09. 12:14:59

@babaBonBon: igen, tudom, hogy ez nekem szól, nem az ovinak. Kb 5 perc után meg is nyugodott, és délután már széles mosollyal fogadott, nem is akart hazajönni.

Igen, bogyó van mindenre, ha nem is oldja meg az életet, de könnyebbé teszi.

Itthon eddig jól aludt, szóval ez egyértelműen a leválás miatt volt, kellett látnia, hogy éjjel nem hagyom el, délután meg szorgosan dolgozta fel az eseményeket, sztem azért aludt nyugtalanul. De most teljesen helyrejött, jókat durmol megint.

(nem a bizonytalanság, de felesleges túlfeszíteni a húrt, hiszen ráérünk. ÉS augusztusban jön a feketeleves, amikor mindenképp szívás lesz neki. 3 hét oviszünet után egyszerre kezdünk, ő a bölcsiben újra, én a kurzuson, tehát napi 10 órát távol leszek 2 és fél hónapig, Viktor hébe-hóba lesz csak itthon, fel fog fordulni fenekestül a világa. Tartalékolni kell az energiát arra.)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2014.07.10. 12:21:54

@lakodalmaszene: ja, semmi baj.. Ti mikor kezdtek?
(Lilinél sok függ attól, hogy mennyire aludta ki magát. Ha rosszabb (rövidebb) volt az éjszaka, akkor reggel nagy a sírás, ha kipihente magát, akkor gond nélkül sétál be, vissza se néz.)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2014.07.10. 12:34:19

@lakodalmaszene: na, még egyszer nekifutok, hosszabban. Szóval eg kicsit kezdtem érzékeny lenni erre a monatra, mert bárkinek lelkendeztem az első hétről, _mindenkinek_ az volt a reakciója, hogy na majd ha rájön, hogy ez mindig így lesz. És nylván, tudm, de attól én még _Annak_ a napnak/hétnek örültem, ami lement gond nélkül, hogy kedvesen fogadták, hogy ő is bizalommal közeledik az óvónőkhöz, mert ugye az elszakadás traumáján túl is annyi minden mehetett volna rosszul, még a leggondosabban kiválasztott böcsiben is. És kezdett kicsit sok lenni, hogy mindenki azzal jön, hogy de majd mi _lesz_.
PErsze abszolút nem kizárt, hogy én ugyanezt mondtam az aktálisan ebben a cipőben járó barátnőimek, csak most elgondolkodtatott a dolog.

lakodalmaszene 2014.07.10. 19:53:50

@Nils Holgersonné: de hogy én abszolut nem ezt akartam, elrontani az örömöt, meg írtam is. Sajnálom, hogy így jött ki.... Tényleg.

nux vomica 2014.07.10. 23:33:22

Ó, hát megint van minek örülni!
Bárányka lett az ovistáskája?
Szuper aranyos, meg amit írtál is.

vackor1b 2014.07.15. 12:00:57

"vissza se néz" - tiszta "Mátra alján, falu szélén..."
Ügyi bogyó!

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2014.07.15. 14:17:39

@Piszke a Birtokról: közelről nézve inkább kutya, de igény szerint birkának is nézhető
süti beállítások módosítása