Maga a szemgolyó egy kb. 2,4 cm átmérőjű, 7,5 g súlyú, szinte tökéletes gömb. Fala három rétegből áll: külső, rostos réteg, amelynek két része a szem fehérjét adó ínhártya és az abba elöl óraüvegszerűen illeszkedő, tökéletesen átlátszó szaruhártya. A középső réteg, sorban a szem színét adó szivárványhártya, hátrafelé a szemlencse mozgatásáért felelős sugártest, és a szervezet legdúsabban erezett szövete, a szem táplálék ellátását végző érhártya. A belső burok pedig az idegréteg, amelynek legfontosabb része az ideghártya, avagy régies nevén recehártya, amely a fény érzékeléséhez szükséges sejteket tartalmazza. A szaruhártya és a szem színét adó szivárványhártya között található a tiszta folyadékkal kitöltött elülső szemcsarnok, az iris mögött pedig ott függ a sugártest finom, körkörös rostjai által rögzítve a szemlencse. A szemgolyó szemlencse mögötti terét a kocsonyás állagú üvegtest tölti ki. Az üvegtest feladata, hogy fenntartsa a szemgolyó formájának állandóságát, támasztékot adva a szemgolyó burkainak. (innen)

 

A szemeimről még annyit, hogy tegnap nem is írtam, mert akkor már tényleg telesírtam volna a klaviatúrát, hogy az állásinterjúról jövet még a kedvenc sáltűmet is elvesztettem, amit pedig TB-től kaptam, és az új virágos kendőhöz olyan remekül illett. Egy darabig még kerestem, de aztán feladtam és csak szomorkodtam, és néztem a nagy hiányokat az életemben.

Aztán ma már sokkal jobb kedvem volt, olyan reménykedős, várakozós, új-életet-kezdős, másik-szemet használós, ránéztem a kendőre, és megláttam benne a tűt, ott csillogott nagy vidáman. Mert így működnek ezek a szemek, van, amelyik lát is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr933260575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tésasszony 2011.09.29. 16:25:35

Nagyon sajnálom, hogy elhagytad a sáltűdet, remélem hamarosan kapsz egy másikat!
Még szerencse, hogy a sálat a nyakadban találtad, mikor hazaértél! :-)
Ennek is lehet örülni! Nem?

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2011.09.29. 20:15:23

@Tésasszony: félreérted, a tű végülis meglett, nem hagytam el! Csak a nagyon szomorú szemem nem találta. Másnap pedig ott volt a sálban, amit előtte való nap többször átnéztem.

nux vomica 2011.09.29. 21:41:42

Az mindig úgy van, hogy azt nem látjuk, ami épp a szemünk előtt van.
Mikor végre kiszúrja a szemünket, akkor kezdünk örülni neki:-(
süti beállítások módosítása