Nils Holgersonné 2011.12.13. 19:32

Lucázó

Gyere pajtás menjünk el,

Szent Lucát köszöntsük fel!

Ha mi oda elmegyünk,

mennyországot elnyerünk.

Luca, Luca kitty-kotty,

tojjanak a tyúkok,

Luca, Luca, kitty-kotty,

nénémasszony, litty-lotty,

tikjaik, lúdjaik jó tojók legyenek!

 

Nem megyek most Tszm-re, de gondolatban jól megmondtam anyukám kistyúkjainak.

Van nálunk ám Luca is a családban, de Anna-napon tartja a névnapját, ki érti ezt...

ja, meg megint nem tartom rendesen a szokásokat, de mostam és takarítottam is, ha nem is túl sokat, mentségemre legyen mondva, kenyeret nem sütöttem. Szerencsére nem ijesztett rám Luca, én egyébként sem bírom az ilyesmit, kiszaladnék a világból a lakásból, az tuti.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr513461152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikaél 2011.12.13. 22:28:36

Kedves Nils Horgensonné !
Ez jó !!!
(...mostam és takarítottam is...)

vackor1b 2011.12.15. 11:10:47

Lucát reggel a villamoson felköszöntötte az osztályfőnöke. Ő meg csak nézett "bambán". Sűrűn elnézést kértem, és gyors magyarázatba fogtam: 1 hónap alatt letudna majdnem minden ünnepet. Kezdődik a Mikulással, majd jön a névnapja, folytatódik a karácsonnyal, szilveszter és már itt is van a szülinapja. Sokan felköszöntötték egyébként. Csak egyetlen embernek jutott eszébe (Öregördögnek, köszönet érte), hogy létezik Zita is és most neki biztos rossz, ráadásul őt senki nem köszönti fel Léda napkor, csak azért, mert ő az igazi névnapját tartja. Szóval kedves Rokonok, vagy nem köszöntitek fel Lucát ezen a napon, vagy köszöntsétek Zitát is Léda napkor, különben idővel megismerkedhettek a "manók erejével" (Mészöly Ágnes: Sünimanó);)

nux vomica 2011.12.17. 22:47:07

Talán ettől már tojnak a tyúkok? De jó szokás volt a Lucázás.
és búzát ültettél-e?

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2011.12.18. 13:41:11

Nem tudlak sem telefonon, sem emailben elerni. :-(

Tésasszony 2011.12.20. 23:18:02

@Mikaél: ez miért olyan nagyon érdekes? Ha őszinte akarok lenni, ma én is mostam és takarítottam. Szerintem ez nagyon megnyugtató és kellemes dolog! Nem?

Mikaél 2011.12.21. 18:52:18

@Tésasszony:
Kedves Tésasszony !
Félreérthettél.
Azt írtam :Ez jó !!!
De. Akár terápikus értékű,akár ideg nyugtató, akár praktikus szempont miatt/is takaríthatunk.Mindegyik jó.
Arról nem beszélve, hogy valakinek "illik" megcsinálni.
Igen !

babaBonBon 2011.12.27. 09:59:21

Nekem egy ismerősöm mondta, hogy "Luca napon ne varrj, mert beöltöd a tyúkok fenekét és az erszényed tetejét" (no money, no eggs)
süti beállítások módosítása