(vigyázat, hosszú bejegyzés kép nélkül, TB szerint ez így béna)

Mikor hazaszöktem egy hete, még arról akartam írni egy nyafogós posztot, hogy igaziból itt se jó, meg ott se jó, és már meg is bántam, hogy eljöttem, mert ugye Bandi meg maradt, de a család meg ott van, valahogy egyesíteni kéne a kettőt, mert ez így csak szomorú.

Aztán hipp-hopp eltelt a hét, tele vagyok élményekkel, begyűjtöttem egy csomó bókot és szeretetet, kielégítendő az oroszlán-énemet, elkényeztettek és szerettek, rokonok, barátok és üzletfelek, szóval pont erre volt szükségem. Aztán persze jött az érzés, hogy most már kicsit haza kéne menni, mert hiányzik, és megint egyszerre voltam szomorú, meg örültem, hogy jövök haza. A másik haza.

Többszintű anyuka-tréningen vettem egyébként részt, egyik nap unokahúgom Nr1-et kísértem az Apáczai nyelvi szintfelmérőjére, mert jövőre ott kezd hatosztályosban, szimpi lányokat válogattunk az osztályában, aztán én az ezzel egybekötött szülőin is felléptem, mint ál-anyuka, végül is 18 év van köztünk, szóval teljesen legálisan lehetnék az anyukája, nem is kötöttem az osztályfőnök orrára az igazságot. Meg összebarátkoztam a mellettem ülő mamával, gyorsan átbeszéltük a "gyerekeinket" és elhatároztuk, hogy alkalmasint jóban lesznek (szakirodalom itt). Az osztályfőnök (némileg szétszórt negyvenes pasi) megosztotta velünk a mobilszámát azzal a kikötéssel, hogy éjfél után nem hívjuk. Mondom a mellettem ülőnek, hogy felhívnám fél tizenkettőkor, hogy mit szól. Erre ő: ahogy elnézlek, szerintem háromkor is hívhatnád. :D  Höhö, elintézzem az angol-ötöst az unokahúgomnak?

Aztán meghívást nyertem unokahúgom nr3 ovis anyáknapi köszöntőjére (mint keresztmami), cuki volt nagyon, és legalább úgy készült videó, hogy tesóm figyelni is tudott. Unokahúg otthon: Mikor beléptem a terembe, először csak anyát láttam, és a frászt kaptam, hogy nem jöttél el. De másodszorra már megláttalak.

Aztán jöttek hozzánk vendégségbe rég nem látottak, kisgyerekkel, aki nagyon ügyesen eljátszott ám, míg a négy felnőtt nyomta a sódert. Olyan nagyon fura, de mégis vicces érzés, hogy gyerekkori barátok, akikkel évek óta nem beszéltem, ugyanabba az irányba tartanak, mint én, mint mi, hogy ha más úton is, de ugyanazokra a következtetésekre jutottak, és bármilyen dinkák voltak kiskorukban, most felelősségteljes és szerető apukák. Nem gondoltam volna, hogy majd' tíz év után simán végigdumáljuk a fél éjszakát.

ÉS végül én mentem vendégségbe a majdnem egyéves Lujzi babához, akit még nem láttam, pedig volt nálunk már Bécsben, de a legnagyobb titokban. És leckét kaptam vendéglátásból, mert kérem nekem olyan barátaim vannak, akik leinformálják TB-nél, hogy mi a kedvenc kajám, és pakkot állítanak össze a Kisfuszulykának, és akkor is órákat beszélgetnek velem, ha aznap csak négy órát aludtak.

Meg jártam Bandi anyukájánál, és megettem kétharmad tepsi nagyon finom csirkefalatkát (utólag jutott csak eszembe, hogy talán más is evett volna belőle), és ott is csak beszéltünk, beszéltünk, míg este tesóm nem telefonált aggódva, hogy megvagyok-e még.

És voltunk a Rómain a kisebbik nővéremmel, kaptam lángost, meg néztük a vizet, röhögtünk a parton jógázó apukákon és beszélgettünk egy csomót, meg meglátogattam a másik nővéremet, kétszer is, és horgoltam, meg már nem is tudom, úgy elszaladtak a napok. Ahogy így visszaolvasom, a fő vonal a beszéd volt, nemhiába, nőből vagyok, és már annyira hiányoztak ezek a parttalan, rengeteg témát felölelő, hosszú dumálások, amikor egyik történetből ugrunk egyszerre a következő háromra, hogy néha napokkal később fejezzük csak be az eredeti szálat.

Jó volt.

És lett volna potyautam hazafelé is (mert ilyenek az én barátaim), de időben nem fért bele, így vonattal jöttem. Gondoltam, háromnegyed óra még a nemzetközi pénztárban is elég lesz a jegyvételre, de tévedtem. Mázli, hogy kétóránként járnak a vonatok Bécsbe. A pénztárnál egyébként ezer ember várt, és volt vagy 12 ülőhely, jelzem, rögtön átadtak egyet, pedig igyekeztem nem feltűnő lenni. Begyűjtöttem azért egy csomó bókot a hasamra, csupa helyes öreg nénivel hoz össze a sors, a mellettem ülő konkrétan megígérte, hogy június közepén rám fog gondolni, meg egyébként is, aznap is, mert mennyire helyes kismama vagyok már. A bennem élő Narcisszuszt mintha hájjal kenegetnék ilyenkor. Ez így most nem lett a legjobb zárszó, a lényeg, hogy feltöltődtem, és öntömjénezés helyett mindjárt írok a fuszulykánkról, aki úgy tűnik, hogy sokkal kötelességtudóbb, mint én, mert ezerrel készülődik.

Most már tényleg mindjárt vége: de anyukám hozott nekem süteményt (tszm-i dió! házitúró!) meg egy csomó bodzavirágot is, és már készül is a hűtőben a bodzaszörp, és én megint egy vidéki kamráról álmodozom, ahol tele pocok sorakoznak a mindenféle szörpökkel egy lekvárokkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr274512479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mágnyes 2012.05.15. 17:14:05

TB-nek üzenem, hogy nem volt béna :) Nagyon jó kis poszt volt, öröm volt olvasni.

Ziebi 2012.05.15. 17:34:23

Hát ezt tökjó volt olvasni. :)

Ezek a parttalan beszélgetések hiányoznak nekem is de nagyon.

perger.laszlo · http://www.rejtelmek.hu 2012.05.15. 18:17:25

Az utóbbi napokban/hetekben többször is előkerült a Filotás Lili neve. Óvatosan megkérdezném őt, hogy LGT-rajongónak vagy rádióbemondónak tetszik-e lenni-e é? :)

Mikaél 2012.05.15. 18:31:15

Ittisottis vagy ittseottse !
Bár van igazsága TB.-nek a képeket illetően, néha.
Nem volt elég hosszú.
Azonban nagyon szép, és jó kis írás kerekedett :-)
Nagyon jó volt olvasni.
Sok valós, és rejtett szépséget, hordoz a poszt -post-
Érdemes volt otthonról, haza ugrani.
Az -számomra- egy nagyon szép "pillanat" : " kaptam lángost, meg néztük a vizet,"
És -számunkra is - egy pillanat alatt érthető, hogy miért "kell" érdemes otthonról, haza ugrani.
Hiányoznak a parttalan partok.
Megértem.
Köszönöm -én is- a "hosszú bejegyzést" !
jó volt.
Olvasni is.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.05.15. 22:23:50

@perger.laszlo: rádióbemondó. de lehet, hogy LGT-rajongó is, majd jön, és megmondja :)

FilotásLili 2012.05.15. 23:16:05

perger.laszlo-nak: büszke lennék magamra, ha rádióbemondó lennék. Olyan igazi-amiből már csak néhány van. Ma már sajnos szinte bárki lehet az - ezt igazolja az is, hogy fél évig száműzetésben híreket mondtam a Petőfin. Előtte-utána műsorokat készítek, aktuálisan egy kis angyalkát tanítok szépen artikulálni, intonálni. És ha már így „kapcsolatba kerültünk": gratulálok a képsorozathoz, irigylem ezt a nőt, hogy valaki ilyen jó fotókat készített róla akkor, amikor életében a legszebb.

FilotásLili 2012.05.15. 23:21:36

@Nils Holgersonné: kép nélkül is nagyon jó volt olvasni.ugye-ugye kellett még egy ilyen itthonlét az új időszámítás előtt?:-))

perger.laszlo · http://www.rejtelmek.hu 2012.05.16. 01:04:59

@FilotásLili: Hát igen, a Rádió nem ugyanaz, mint a Filotás Lili korában. :)

A Pagoda után balra-jobbra-jobbra folyosót nagyon kedveltem, az 1-es stúdióban nagyon jókat dolgoztunk. Az a rész lett később a Petőfi, ha jól emlékszem. Még mindig vadászok egy olyan filp-órát, mint ami ott van fent.

A fotók kapcsán meg arra vagyok büszke, hogy egyáltalán eszembe jutott, hogy meg kéne csinálni, mert nagyon last minute van.

FilotásLili 2012.05.16. 08:16:19

@perger.laszlo: a hangjáték stúdió, ugye? Na azt lelketlenül kibelezték. Pedig szerintem múzeumnak kellett volna meghagyni. De legalább a Pagoda, az pagoda.

perger.laszlo · http://www.rejtelmek.hu 2012.05.16. 10:17:43

@FilotásLili: Azaz, két lemezünket is ott vettük fel, 18-02-es idősáv, nosztalgia, jaj.

málnabálna 2012.05.16. 15:34:29

dejóóóó is volt ezt olvasni akár kép nélkül is! Kisfuszulyka meg csak csomagoljon, nagy út vár rá! :)

Zazálea 2012.05.16. 17:54:23

ez nekem jólesett,nem kicsit.hát még neked!

nux vomica 2012.05.16. 23:27:59

Talán kép nélkül jobb volt, mert csak a kedves szövegedre figyeltünk!
Utolsó élménybegyűjtő körúton voltál/tatok.
Ha Fuszulyka ennyire készülődik, Te is légy résen - csomag, pl, amit csak felkapsz és futsz?!

Kalor 2012.05.17. 00:15:39

no igen, a csomag az fontos. de erdekes modon szerintem kicsit maskepp. egyik ismerosom csomag nelkul szult, mert kicsit hamarabb. akkor esett le, hgoy az csak azert kell, hogy legyen mire elegedetten nezni, ha kezd izgi lenni mar a vege. mert amugy - legalabbis nalunk itt - sem a szuleskor nem szamit, hgoy van-e, sem az elso napon. mire kell, addigra az udonsult apuka is osszekapja. :) szoval a csomag szamomra legalabbis lekiekben kellett. belecsomagoltam a felelmem talan. ugy gondoltam, ha a csomag ott van, akkor minden okes.

babaBonBon 2012.05.18. 19:13:49

@Kalor: Engem meg pont nyomasztott. Valamiért folyton csak halogattam, közben meg annyira nyomasztott, hogy jajj, már össze kellene szedni... és maradt az utolsó pillanatra. Mindesetre ezek szerint emblematikus jelentősége van.

Kalor 2012.05.18. 23:30:52

@babaBonBon: nagoyn erdekes! es a masik meg a beszerzendo babakellekek listaja. az csak az elsonel volt, de szerintem akkor is azert, hgyo legyen mivel elfoglalnom magam. a tobbedik szulesnel mar azert tudtam, hgoy mire szamitsak, ott mar nem lehetett ezzelazzal elaltatni a gyanut. :D es meg ugy is volt babakelleklistam, hogy kis koltsegvetesu babavarast csinaltunk, es a legtobb dolog melle a listan csak odairtam, hgoy hulyeseg. :)
Nils Holgersonné, neked van listad? a biztonsagi koromvagocsipesz mellett vajon van-e pipa? :))))

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.05.20. 11:28:57

@nux vomica: @Kalor: @babaBonBon: hát, mondjuk, hogy készülődöm :) ha TB hazajön, levetetem a szekrény tetejéről a gumipapucsom :)

de nem izgulok, végülis TB, vagy a szüleim is haza tudnak ugrani, esetleg le a boltba, ha valami hiányzik. Mondjuk egy csomag szőlőcukrot, meg egy flakon vizet hétfőn veszek.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.05.20. 11:33:43

@Kalor: hát, a mi babavárólistánk még kisebb költségvetésű, szóval nincs biztonsági körömvágócsipesz :)
Egy item van rajta egyelőre, azok a klasszikus textilpelusok, de nem tudom, itt hol lehet olyat kapni, szóval megkértem anyukámat, hogy vegyen otthon.

A ruhákat remélem, ezen a héten hozzák, ha valami kell, még utolsó pillanatban ki lehet pótolni, ágyat is kapunk, kiskád nem fér el. Pelenkázót is kapunk.

Kéne még valami? (hajkefét majd akkor kap, ha meglátom, van-e haja, mert én pl kopaszon születtem :))

Kalor 2012.05.20. 13:16:24

@Nils Holgersonné: es nem is kellolyan koromcsipesz, deminden babakelleklistan rajta van. raadasul tok veszelyes, egyszer a hugomeknal azzal nyirtam a gyerek kormet, es belevagtam. :(
esetleg ha anyukad vesz olyan textilpelusokat, akkor erdemes lehet esetleg venni egy-ket ugyanolyan (vagyis kicsit vastagabb, de ugyanolyan szovesu) furdolepedot, mert semmi sem szivja jobban a vizet, mint az, es ezer evig lehet hasznalni (nalunk uzemben vannak meg, nagoyn jok), de mondjuk az otthoni frottir is megfelel. :)

Kalor 2012.05.20. 13:27:17

@Nils Holgersonné: ja, es szerintem meg erdemes venni egy csomag egyes pelust (szal nem a newborna, hanem a 3 kilotol), akkor is, ha aztan moshatot hasznalsz majd esetleg, mert azert bele kell jonni, es azzal konnyebb. anyukad megmondja, mit tegyel a koldokevel,azokra is zukseg lesz kezdettol fogva (nem tudom, most epp mi az ajanlas, en a harmat haromfelekeppen kezeltem). meg neked kell higienes termek, es nem tudom, TB mennyire ugyes az ilyenben, de en inkabb megvettem elore magamnak, mertnem a szokvanyos kellett.
a pelenkazo szerintem teljesen felesleges, en ugy gondolom, a helyen egy kiskadnak nagoybb haszna lenne, de nekem mondjuk necces a derekam, en nem tudtam volna a nagykadban furdetni, a mosdot meg hamar kinovi. a kiskad helye a mosogep tetejen szokott lenni. de aztan majd meglatod, az is vanateszkóba kategoria. :)
vegul is ha van ruhaja meg pelenkaja, meg ott az anyukaja, akkor egy darabig ellesztek. :) meg azert babakocsi vagy kendo vagy egy mozeskosar vagy hasonlo nem art, amiben lehet szallitani. :)
süti beállítások módosítása