Filotás Lili mondogatta, mikor még odavoltam a nagy hasamtól, hogy majd meglátom, milyen jó lesz, ha megszületik a baba. És milyen igaza volt! Aztán meg még a kórházban voltam, mikor TB anyukája kérdezte, hogy viselem el ezt a rengeteg boldogságot, akkor még nem is értettem igazán, hogy érti, de azóta egyre jobban. Még mindig azzal töltöm a napjaimat, hogy csodálom, milyen kis tökéletes, milyen gyönyörűek a fülei, milyen hosszúak az ujjai (nem, kedves öregördög, nem fotosopp! :)), milyen hurkásak a lábai, milyen szép a bőre, milyen komoly a tekintete... És a vicc az, hogy abszolúte nem érzem cikinek dicsérgetni, mert azt viszont nem érzem, hogy az enyém lenne. Egy kis önálló lény, akit itthagytak nekünk, hogy vigyázzunk rá, ahogy TB fogalmazott, egy vendég, akiről azt gondolod, hogy majd elmegy, de itt marad örökre (ezt olyan hihetetlen kedvesen mondta, hogy Lili nem bántódott meg). Kicsit vicces mondjuk, a múltkor beszélgettünk körülötte, és Lili úgy pislogott közben az ágyon, mintha egy örökbefogadott kambodzsai kisfiú lenne, akit áttranszportáltak ide, és egy kukkot nem ért az egészből, azt sem tudja, hol van, kik ezek az emberek és hogy mikor mehet vissza oda, ahonnan jött. Szegénykém. Puszilgatom egy csomót, de úgy tűnik, Kambodzsában nem ez a túláradó szeretet jele, mert rezzenéstelen arccal tűri. Megzabálom.

 

 

 

 Némileg elveszettnek tűnik, de ezen a képen legalább a szeme is látszik

 

Közben a nagymamák jönnek-mennek, vigyáznak ránk, babáznak, sütnek-főznek, szeretem, csak azt nem, hogy aztán elmennek, most a babával kétszer annyira úgy érzem, hogy nagy a távolság.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dajkálás a pesti nagymama ölében

És persze próbálom megállítani az időt, olyan nehéz kiélvezni a pillanatot, az előbb még az első éjszakánkat töltöttük együtt a kórházban, most meg már le is esett a köldökcsonkja, nem is újszülött már, hanem egy hurkásodó csecsemő, legszívesebben videóznám, hogy el ne szalasszak egy pillanatot sem, egy baba-fintort sem, egy vicces kis gumikacsa-hangot sem, nem könnyű, nem könnyű. Melyik Vonnegut-regényben voltak azok a népek, akik a múló időt egyszerre látták, mint valami hegyvonulatot?

 

 

 Olyan a nacija, mint a hupikék törpikéknek, nem?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1004577481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

caravela 2012.06.10. 21:40:33

Jajjdeédes, jajjdeédes, jajjdeédes!! Nemsoká látom élőben :)

Mikaél 2012.06.10. 22:16:05

Jajjdeédes, jajjdeédes, jajjdeédes ...!
Nemsokára láthatna élőben is.

Kedves Nils Holgersonné !
Ő még egy pici baba !
A tiétek, és vigyázzátok.
Belegondolsz, -néha- hogy nem csak most vagy szépanyuka, hanem néhány éve még pont ilyen voltál, az édesanyádnak ?

Kis gyönyörű, cukorfalat.

Ziebi 2012.06.11. 02:30:09

És már most mennyit változott! És tényleg törpikés a naci, adj már rá egyszer egy kék pólót meg egy sapit poénból :D

babaBonBon 2012.06.11. 08:11:51

Sziasztok!

Gyönyörűek vagytok!
Szerintem nagyon édesnek és magabiztosnak látszik, egyáltalán nem elveszett! Komoly kiscsaj, látszik, hogy tudja a dolgát.
Jaj, amúgy kb. szó szerint leírtad amit én is érzek, meg gondolok: hogy a gyerekeink nem egy darab belőlünk, hanem egy "teljesen más" valakik. Kis vendégek. Ha kérdezi a nagyobb, én mindig azt mondom, hogy fönt lakott a csillagok közt és amikor úgy döntött lejön, minket választott. Még valamennyire hiszek is ebben (bár helyileg nem pont a csillagok közé képzelem őket :-))) De ettől, hogy jönnek-mennek és hamarosan (mondjuk 10-15 év múlva), még ennyire sem lesznek az enyémek, szóval ettől naponta megszakad a szívem...
Csók a kis hercegnőnek!

Zazálea 2012.06.11. 08:30:23

hát,ez könnyfakasztó volt nekem. szó szerint.
gyö-nyö-rű

málnabálna 2012.06.11. 11:54:45

Milyen érdekes, vhol talán még azelőtt írtam is ezt Neked hehe... így megy ez, megszületik, s mi is anno az elsővel az apukájával erről elmélkedtünk, h.nem is a miénk, mégis mennyire függ tőlünk, mennyire közel van s mégis távol, mivel önálló lény, mi "csak" hozzátehetünk, (tán el is vehetünk belőle?), DE ő senkihez sem hasonlítható, csakis önmagához, ő Ő, mi meg biológiailag a szülei, ám egy vendég, aki megtisztelt a jövetelével s majd 1x elbúcsúzik egy időre, majd visszatér, de már ugye soha nem lesz ugyanolyan, mint tegnap volt, mint 5 perccel ezelőtt s nincs az a mennyiségű fotó, videó, ami meg tudná örökíteni az összes cuki emléket, ami Hozzájuk kapcsolódik... :):)
huh, de nehéz és milyen gyönyörűen fájdalmas, nem? :)

málnabálna 2012.06.11. 12:01:19

oh, és az ilyen törpi nacikat imááááádtam, olyan törpösek :) sajnáltam is,mikor a legnagyobbat, ami kapható kinőtte LiliBooo(gi), de evvan, most a fodros, pöttyös ruhácskákban látom elragadónak :)
Anya-Lánya fotó A fotó! :) bájosak vagytok!!! Te meg gyönyörű, süt a tömérdek boldogság, ami szülés után különösen első hetekben/hónapokban süt így...:)

fernel 2012.06.11. 22:32:50

Nagyon szépek vagytok!
Nekem úgy tűnik, Lili hercegnőn a bölcsességet látom, és a bizonyosságot, hogy jó helyen van, a megérkezés nyugalmát.
Gyorsan elszalad az az idő, amit ilyen szorosan együtt élve töltünk a gyerekünkkel.
Élvezzétek!

szomszédlány én is 2012.06.12. 11:28:04

Nagyon szépek vagytok!
(Nagyon szép apának, nagyom szép a lánya is.)
Gratulálok !
:-(
Milyen gyorsan elszáll az idő !
Vigyázzatok rá, mert már megszületett a szívtipró is.

Je n'ai point de thŐme,
excepté que je t'aime -

Szemüveg volt az orrán,
az alól nézett énrám

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.12. 16:40:12

@Mikaél: gondolom, nem várja, hogy a kéthetes hegy menjen Mohamedhez :)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.12. 16:40:56

@Ziebi: ja, most kék pólót keresek :D a sapka is megvan már hozzá!

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.12. 16:43:13

@málnabálna: sokszor érzem ám visszaköszönni a kommenteket :) de kell valami megoldást találjak, mert ez így folyamatos jajgatás lesz az elmúlt felett :) talán nézegetek egy pár fodros kiszoknyát :)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.12. 16:44:36

@mágnyes: @Zazálea: @fernel: köszönjük, köszönjük!

fernel, remélem, igazad van, és ez csak a nyugalom az arcán, nem a jajjistenemholvagyok :)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.12. 16:47:43

@netti77: beletelt pár percbe, míg kitaláltam, ki vagy! :))) köszi!

málnabálna 2012.06.12. 17:02:02

@Nils Holgersonné: (én közben rájöttem-rákerestem - kinek is írtam, hát nem ide írtam azt, amit gondoltam, h ide írtam, nah...:D:D mindegy is! kiflieslevendula-ba írtam, amikor ő a MÁR iskolába készülő, oviból ballagó kislánykáját "siratta"...:) van ez így megsiratjuk az elmúlt heteket, éveket, mert csak úgy röppennek irgalmatlanul...)

Mikaél 2012.06.12. 18:49:38

@Nils Holgersonné:
Csak a hegyek útra ne keljenek !

(De elvárnám.Ilyen ügyes nagylánytól, aki olyan sztoikus nyugalommal tűri a vasra verést -is-... És kirándulni jár...Elvárnám !)
Te miből gondolod, hogy "szüli felügyelet" nélkül, csak úgy ugra-bugrálhatok ?
És nem vagyok Mohamed!
Sajna :-(
De Lili milyen ügyes !
Nagyon!
(Az édesanyjáról, nem is beszélve...;)
Néha azért jól esik az ember fiának, -lányának- egy kis váratlan "meglepi".:-)

Mikaél 2012.06.12. 19:07:47

@málnabálna:Igazán szép nyomokat hagynak ŐK -is- maguk után...

" A legszebb és legédesebb napok nem azok, melyeken valami nagyszerű vagy csodálatos vagy izgalmas dolog történik, hanem azok, amelyek egyszerű, kicsi örömöket hoznak, amelyek úgy követik egymást lágyan, mint ahogy gyöngyszemek peregnek le a zsinórról."

Lenyűgözően több mint kreatív "ismerőseid" vannak !

Kedvem támadt, egy "kis gyögyfához"... :-)

Mikaél 2012.06.12. 19:17:06

@málnabálna: Igazán bocsánat, DE...
Nem a : "MÁR iskolába készülő, oviból ballagó kislánykáját "siratta"..."
Pityergett, siratott, mer jól esett neki, és mert az érzések különös hatása, nem hagyta szemeit szárazon.
Ha már a szív telve...
Kedves tőled, hogy őket -is- "megismerhettem".
Köszönöm!

Mikaél 2012.06.12. 19:28:10

Kedves Nils Holgersonné !
Kedves málnabálna !

Az a jó, és addig jó, még az élet csupa szépséget "lep el".
Még csupa "siratni valóan szép" napot hagyhatunk magunk után, addig bizakvóan tekinthetünk a holnap elé.
Holnap is lesz nap !
Ugye Lili ?

Mikaél 2012.06.12. 19:33:58

@Nils Holgersonné, TáltosBandi, és Ziebi !
Volt nektek gyerekszobátok?
Ugye a babázás kimaradt ?
Marad a gyerek, ha játszik ?

Pőtlunk,pótolgatunk...?

Mikaél 2012.06.12. 19:43:15

@szomszédlány én is: nincs e-mail címed?
Itt a "helye" a kommentelned ?
De -egyébként- szép sorok.
Ez József Attila töredék?
Bocs ha megsértettelek !

málnabálna 2012.06.13. 09:19:35

@Mikaél: Kedves Mikaél!
igen, igen, megszokhattuk, h Te mindent jobban megtudsz magyarázni, s tuti jobban látsz, érzel, stb! nem sértésnek szánom, távol álljon tőlem! DE már nem olvastam el újra Évi akkori bejegyzését, mindegy én így emlékeztem és miért is ne lehetne meghatottan siratni az elmúlt időt, az ovis kislányát, aki már soha nem lesz az a pici lány, mert már annyira nagylány, h. iskolás lesz szeptembertől. Egy korszak lezárul nála, s az anyukában is, egy ajtó becsukódik s kinyílik egy másik. Ennyi. Jah, a szív túlcsordul! Így van! Ez már csak így megy ez!
üdvözöllek,
Hajni

Mikaél 2012.06.13. 22:09:54

@málnabálna: Kedves málnabálna !
Hmmm.

Biztos vagyok benne, hogy "málnabálnát" nem bántottam meg.
Ha olyan bunkó vagyok, hogy nem vettem észre, megkövetlek, és elnézésedet kérem!

NEM ISMERJÜK EGYMÁST.

(málnabálna nagy előnyben van, mert sok kommentelőt ismersz.)
Mindezen túl igazad is vagyon !
AZONBAN :
Én egy buta földi halandó vagyok.
Nem vagyok okosabb sok-sok megnyilvánuló jó szándékú hozzá szólótól.
Nem emlékszem arra, hogy sértegettelek volna, vagy fitymáltam volna a véleményedet.
Őszintén köszöntem neked, hogy megismerhettem Levendulalányt is.
Nagyszerű, hogy vannak ilyen kreatívan a sablonokat kerülő és szeretni való szeretettel élő emberek.
Tényleg jó dolognak tartom, hogy vannak jó blogok, és jó emberek -máshol is-
Mielőtt írtam elolvastam az óvodai ünnepségről készült "lenyomatot".
kiflieslevendula.blogspot.hu/2012/06/gyongyfa.html
Leírtam, hogy nekem mi jutott eszembe.
Neked igazad van.
Lehet sírni akár ezért akár azért.
És legyen neked igazad.
(Érdemes ilyen "ovis" dolgon "bepöccenni"...)
Azonban az én "olvasatommal" nem sértettem senkit, és semmit.
A vélemény, a megközelítés, az "olvasat" nyomai, azért had legyen emberenként más, és más.
Ugye nem kell mindenkinek "beállnia" a "bólogató" táborba?

Levendulalány írása -szép. és őszinte - bennem más nyomokat hagyott.
Egy nő, ki nemrég még ovis volt sír.
Sír éppen akkor -is- amikor lánya "elballag" a oviból...
Azonban ott, és előtte, és utána, nagyon sok ok volt a sírásra !
Aranyos vagy hogy :"nem sértésnek szánom" DE úgy sikeredett...
"Te mindent jobban megtudsz magyarázni, s tuti jobban látsz, érzel, stb!"

Nem így van.-szerintem-
Egy ember vagyok, aki őszintén szól -mer szólni- arról amit lát gondol, érez.
Én azt nem szeretem ,ha csak nekem van igazam !
Annak örülök, ha látom, hogy milyen sok ember él körülöttem, boldogan és őszintén a maga vállalható igazával.

Az sem lehet probléma, ha egy nyílt blogon itt "kiteljesedő" emberek mellé, néha beesik valaki aki azt mondja "ti hülyék vagytok"...
Lehet még ez is egy elgondolkodtató vélekedés.
Nem lenne jó tendencia, ha ezen a parányi helyen "szekér táborokba" tagozódnánk.
Kevés jó szándékú "flúgos" van aki örül a másik örömének akár az Előretolt helyőrség lapjain is.
Nem kellene "utálatosokat" keresni ott is ahol nincsenek.
Tisztelhetjük, és elfogadhatjuk egymást ismeretlenül is.
Még akkor is, ha egy-egy írásnak, más az olvasata számunkra.

Köszönöm neked, hogy segítségeddel tudomásomra jutott, hogy vannak nagyszerű emberek az Előretolt helyőrségen túl is.

Köszönöm neked, hogy "előrohantál" véleményeddel, érzéseiddel az Előretolt helyőrségenben.

köszönöm neked is, hogy az Előretolt helyőrségben kommentelőként -is- ilyen harcosan kiállsz.

Köszönöm azt is, hogy Nils Holgersonné és TáltosBandi valamint Lili hűséges "látogatója" vagy.

Köszönöm neked, hogy nem rejted "véka alá" a véleményedet.

Kell egy csapat!
És jó ha van egy csapat.

(ugye jól "érzem" látom, hogy több, mint irónia -is- van soraidban.Az én olvasatomban.:-)
sok időd van.-neked is- :-D

Maradok tisztelettel :
Mikaél

málnabálna 2012.06.13. 22:26:15

@Mikaél: hehe :D:D:D Te kisregényt írsz nekem???!!! :D:D
(nyugodtan lehet a nevemen is szólítani, ha már odabiggyesztettem a saját keresztnevemet hehe)
Néha ironizálok, vagy elsül jól v.nem, mindegy is!
Megvallom picit irritál itt vagy ott, amiket írsz, nemtom rendesen megfogalmazni miért, de mindegy is, nem kell ezt magyarázni! Nem ismerjük egymást valóban, fogalmam sincs, nő vagy férfi vagy? idős vagy fiatal? van-e gyereked vagy sem? so van egy lenyomat bennem Rólad s még sincs...:D:D
És nem, sajna személyesen sokakat nem ismerek, de blog, 1-1 fórum is néha összehoz embereket, s ez jó!
(én úgy sejtem, Te személyesen is ismered őket, ha már Mohamed és hegyéről értekeztetek NHnéval...)
Igazad van, a gyerekek mellett rengeteg időm van a neten lógni, néha túlzásba esem, ilyenkor koppintok a kezemre s lecsukom a laptopot s pár napig ki se nyitom! (Okos telefonom még nincs, so kevésbé csábulok el)
Nem kívánok csipkelődni Veled, semmi értelme az ilyennek, nah! :)
Szép jó éjszakát kívánok!

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.18. 21:11:47

@málnabálna: höhö, na igen, Mikaél már többeknél kihúzta a gyufát, bár a legtöbb ismerős kommentelő csak nálam panaszkodik :) örülök, hogy te írtál is neki, ez így izgalmasabb, interaktívabb és célravezetőbb is :)

(és örülök, hogy hajtépés nélkül beszélgettek)

málnabálna 2012.06.18. 22:40:40

@Nils Holgersonné: nahááááát, én azt hittem ezzel tökmagegyedül vagyok, ÉS mégsem!....:D:D haha máris jobb nekem! (?) :)

babaBonBon 2012.06.19. 16:30:26

Jajj, nekem még mindig annyira hihetetlen, hogy anyuci lettél, úgy megnéznélek már ebben az új (fő)szerepben!!!

babaBonBon 2012.06.28. 11:33:13

és azt senki nem is jegyezte meg, hogy a mama keze milyen szép... olyan sima a bőre, mint egy 20 évesnek! Pedig azt mondják a kéz bőre nem hazudik! az ember bármivel kenegetheti magát: a kéz megmutatja pontos kort :-)))
ahogy ebből a nézőpontból átfutottam a képeket, megállapítást nyert, hogy ez itt kérem a szépkezűek társasága :-), meg úgy általában is a szépeké!
süti beállítások módosítása