Gondolom vannak már páran, akik unják a babás posztokat. Másról is írhatnék, csak ami téma adódik, abból már annyira elegem van. Egy ideje annyit szívunk minden vacaksággal (főleg anyagilag, persze), leginkább régi és még régebbi rossz döntéseink miatt, kezd nekem sok lenni.

Lilinek meg intézzük a papírokat, hogy mást ne mondjak, kell mindkettőnk anyakönyvi kivonata németül, hiteles fordításban. A felesleges körök lejárásán túl laza 20ezerbe került ez nekünk. Kérdezem az ügyintézőt, hogy mégis mi van az anyakönyvi kivonatban, ami nincs az útlevelemben. Erre ő felháborodik, hogy mindenki azt hiszi, hogy az útlevél a dokumentumok csúcsa, pedig hát abban semmi sincs. Ja, csak kb minden, plusz elég nehéz hamisítani, szemben a rongyos kis anyakönyvi kivonatal (továbbiakban AK). De abban benne van, hogy hogy hívták a szüleim. Ami miért is fontos az unokájuk AK-jához? Azt mondja, hogy dehàt benne van, hogy hol laktak a szüleim, mikor megszülettem, ez nagyon fontos. Aha, mondom, az a magyar AK-ban pont nincs benne. Jó, de az benne van pontosan, hogy én hol születtem. Ja, mondom, Budapest, 12.kerület, pntosan ennyi információ található az útlevelemben is. Jó, de kell a mi AK-nk iktatási száma. Aha, szuper, mondom, ehhez kell a hivatalos fordítás? Áááh. 

Szóval most könnyebbek vagyunk jó sok pénzzel (az AK csak része az egész nehézségnek), és van egy anyakönyvezett lányunk, akiről állítják, hogy magyar állampolgár, holott Magyarosrszágon még azt sem tudják, hogy létezik. Kell még neki magyar anyakönyvezés, meg útlevél is, lehetőleg otthon elintézve, mert a követség amellett, hogy lassú, még drága is. Legalábbis remélem, hogy otthon nem 70 euró egy AK, mert még enni is szeretnék ebben a hónapban.

Na mindegy, szóval szívunk sok mindennel, ezért sokszor szomorkodom, de egyszer csak vége lesz. Addig meg inkább babás posztokat írok.

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr414583841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

málnabálna 2012.06.14. 23:38:36

naneeeeeeeee, igen inkább babás poszt,ha páran unják is! :D
sajnálom, h ennyit szívtok!!!
kh-ban az anyakönyvezető "csak" az indiaitól kért hivatalosan fordított AK-iket 2010.szep.-ben, vagy csak ekkora bazi nagy mázlim volt??!! (apukának rongyos régi magyar AK, nekem kicsit újabb román AK, mert eredetit táskástul, pénzestül, so mindenestül 2005-ben ellopták, so egy jó kis patch work család vagyunk, én mai napig nem vagyok magyar állampolgár, pedig küzdök érte haha, de ez egy másik szívós történet és már semmi értelmét nem látom!!
mégis magyarok vagyunk, és mégis magyarnak anyakönyvezték itt a mi Lilinket.. lett neki 1ből osztrák meg international AK-je is!)

OTTHON viszont szívtam főleg az AK-vel, nem került semmibe! de szívtam vele rendesen 2 hónapig, mert igen én is spóroltam a követségi tarifán, közben meg országhatáron át lopkodtam a gyereket át meg vissza...(abban bízva, h határon nem fog rendőr megállítani és személyit vagy útlevelet kérni a kicsi Lilitől) TÖK ÉRTELMETLEN látom most ezt az egész procedúrát a gyerek személyi igazolványa dettó!! AK nélkül ugyebár nem fognak neki csinálni! Útlevelet meg apuka nélkül nem! Előbbi 1xrűbb eljárás, ha megvan magyar AK és van személyi száma!! igen ezzel kezdték a honosítását... eszem megállt... arról nem is beszélve mennyire inkompetens vidéki szerencsétlen emberkével hozott össze a sors... én a követségi tarifára vmi 10e Huf-ra emléxem...utólag én azt választottam volna..

otthon sztem a Ti Liliteknek nem kell Taj meg lakcímkártya csak egy AK meg úti okmány (elsőnek tán 1xrűbb a személyi, de nemtom, ha kijelentkeztetek és neki se kell lakcímkártya akkor útlevél, de ahhoz mindketten kellettek az tuti és pénzbe is kerül :( hmmm...utálatos dolgok, iratok.. én minden fityfenét igényeltem neki, viszont nekünk még van álladó lakcímünk Magy.o-on és a sok izé kártyánk is megvan még- ez hozzátartozik a történethez mindenképpen)

Ziebi 2012.06.15. 00:16:14

Oh szegénykéim.
Ezzel az AK-val mi is megszívtuk. Kellett volna egy olyan, ami nem egy WC papír minőségű, és rá van írva angolul is hogy hol, mikor születtem.
Megkértem otthoniakat hívják fel az önkormányzatot és kérdezzék meg hogy megy ez, mert én úgy hallottam más forrásból, hogy csak anyukámnak kell bemenni, és kérni egy újat, amit most már eleve 3 nyelven állítanak ki.
Szóval betelefonálnak, mondják mi a kérdés. Ja az nem úgy van, ha angolul kell akor hiteles fordítás. Biztos? Biztos. Ok, anyukám becammog, kikéri, fordítóiroda, soktízezer Ft, és lett egy szuper pöcsétes AK-m, ami pont ugyanolan jó mint amit anyukámnak adtak. Merthogy több nyelven is rajta van minden. Nem bazmegeltem ám.

Zazálea 2012.06.15. 08:20:18

fotósbabásat (is). :)
elképesztő a bürokrácia, elképesztő. :(

PraktikásMaimoni 2012.06.15. 09:09:32

Hát igen, nem hoznám vissza a pénzes témát, de ugye, hogy ugye.
És igen, babás poszt jöhet sok.

heyjude 2012.06.15. 09:35:21

Sziasztok,
tényleg felháborító, hogy a gyermek magyar szülők után magyar állampolgár lesz :), azért azt Ti sem gondoltátok komolyan, hogy azért mert Bécsben jött világra, nem így van?!
Egyébként ez csak most derült ki?

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.15. 09:46:02

@heyjude: Ö, ki mondta, hogy mi ezzel nem voltunk tisztában? Vagy hogy csodálkoztunk rajta? Vagy te egy másik posztot olvastál :)?

málnabálna 2012.06.15. 10:28:55

@Nils Holgersonné: elképesztően sok ember azt hiszi itt és otthon is, h.csak mert itt született egy gyerek automatice osztrák lesz! de tényleg ezt hiszik...:D mikor mondom, h hékás ez nem Amerika, akkor csak néznek ki a fejükbe, h nekik ez nem logikus, pedig AZ!

málnabálna 2012.06.15. 10:32:12

@málnabálna: néznek ki a fejükBŐL (bocs néha elírok ezt-azt...:()

málnabálna 2012.06.15. 10:39:31

pontosítanom kell, bocs, Magyarországon kérték a hit.fordítását az osztrák anyakönyvnek...:( apósom intézte s ezért nem rémlett, so pénzben igenis húzós ez az otthoni anyakönyv honosítása, gyerek állampolgárosdija :(

Mikaél 2012.06.15. 11:06:10

@heyjude: Kedves heyjude !
Ez -is- a baj, a hirtelen "betévedőkkel"!
Tényleg "érdekes",hogy egy írásnak mennyi. "olvasata" van.
Az a felháborító, hogy ilyen "kurvára" civilizáltak lettünk...!!
(Igen az idézőjeles kifejezés több értelmezéssel értendő.)
Szerinted amióta a világ "jegyzi magát" a civilizált világban, nem az a természetes, hogy ha születik valaki,akkor leírják egy papírra, hogy:fiú, lány, testsúly, hossz, anyja neve, apja neve, születés ideje...
Ez hívják születési anyakönyvi kivonat -AK-
tényleg "felháborító", hogy nem "tudsz olvasni".
Lehet, hogy felületesen átfutottad, és úgy gondolhattad : Na a két "ügyeskedő" mégis mit vártak.
Ha így volt, vagy "csak" "bosszantani" akartad a posztolót,akkor szori...
Kár volt a sorokat rónom.

TE hol élsz? !!

Piszke a Birtokról 2012.06.15. 13:45:29

A pénzügyekhez csak annyit (és ez tőlem, gyerektelentől talán hülyén fog hangzani), hogy azt vettem észre, mintha a gyerek ilyen helyzetekben egyfajta "védőamulett" lenne. Amikor nagyon kilátástalannak és mínuszosnak tűnik anyagilag minden, valahogy mégis megoldódik, sokkal jobban/gyorsabban/érdekesebben, mint a gyerekteleneknél. Úgyhogy én az egyéb jólalakulásokon kívül ebben a védőamulettben is bízom ;) (varrhatnál neki a törpjelmezen kívül amulett-kosztümöt is)

gsky 2012.06.15. 21:44:56

őőő írtam én még tegnap éjjel, de ahogy látom, csak a közzététel maradt le :)
Úgyhogy csak annyit, hogy éljenek a külföldön született, hányattatott AK-s bébibabák.
Csak semmi szomorkodás, helyébe gyönyörködés... én már nem is tudnám visszamondani a mi sztorinkat, pedig nem volt régen, viszont cserébe annyira kacifántos, hogy az már felejthető.
Liliképek? :)

nyaronpirostelenkek 2012.06.17. 09:27:48

Jaj de sajnalom!!! Igen, az ugyintezes, az valamiert mindig macera, neha komolyan azt gondolom, hogya bürokratakepzes egyik legfobb targya a "hogyan ugraljunk paragrafusokra hivatkozva masok idegein?" :S
Ahogy olvasgattam a tobbi kommentet, masoknal is voltak nehezsegek, de mult idoben irtak rola, ergo Ti is tul lesztek rajta:)))
Kitartaaaaas!!!!
Ui. Van abban valami, amit "Piszke a Birtokrol" irt, ezt valaki ugy fogalmazta meg, hogy "ha az Isten baranykat ad, legelot is ad melle" :)))))
Fel a fejjel!:)))

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.18. 21:04:30

@málnabálna: a követségi még lassabb procedúra, mint az otthoni, ÉS fizethetsz is érte...
az AK fordítsánál tényleg az volt a legbosszantóbb, hogy nem mindenhol kérik, kb az ügyintéző jóindulatán múlik :S

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.18. 21:06:36

@Piszke a Birtokról: @nyaronpirostelenkek:csomót gondolkodtam, hogy milyen lehet egy amulett-kosztüm, de akkor már tudom: egy báránykajelmez! :)))

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.18. 21:07:19

@gsky: ó, tényleg, emlékszem is, mikor írtál erről a blogodban! Legalább nekünk nem kell Szingapúrba menni :)

nyaronpirostelenkek 2012.06.18. 23:59:08

@Nils Holgersonné
LOL, ezt jol osszekapcsoltad:)))

nux vomica 2012.07.01. 00:40:32

az adminisztráció minden állam legfőbb fegyvere, óvatosak, lassúak, hátha az időhúzás megoldja, amit az ott ülő pasi nem tud.és nyer : másnap más ül a helyén, nem neki kellett aznap eggyel több AK- kiállítani.
süti beállítások módosítása