Ma hazafelé a szürkületben rengeteg óvódás meg kisiskolás csapatot láttam a kis lámpásaikkal. Szeretem ezt az ünnepet, és úgy örülök, hogy most már Lili részt vesz benne. Jövöre libát is sütök, bár azt sosem értettem, hogy miért ök húzzák a rövidebbet a sztoriban. 

IMG_8163.JPG

(Nincs hosszú ö-m) 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr726891881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vackor1b 2014.11.14. 21:43:07

Nálunk a suliban minden évben gyártanak a gyerekek lámpásokat. Rövidített órák után aztán jöhet a buli. Lovak, zsíros kenyér... Bár erről a gyerekeim többet tudnának mesélni. Aztán a kicsik este, mikor már sötét van, a kis égő lámpásaikkal nekiindulnak a suliból, egészen a szemközti templomig, ahol az aktuális valamelyik 4-es osztály műsort ad németül (persze Márton-naphoz kötődően), az énekkar meg besegít. Nem tudom máskor hogy volt, de idén a tanárok is énekeltek. Aztán minden gyerek kap ilyenkor egy liba alakú mézeskalácsot. Biztos finom, mert mindig hamarabb eltűnik, mint hogy megkóstolhatnám. :)
És hogy én is tegyek hozzá, itthon mennyei libasült volt. Ahhoz képest, hogy először nem akarták megenni, gyorsan elfogyott ez is. Már csak az idei borral maradtam adós, de lassan nálam ez már hagyomány, hogy azzal nem tudok szolgálni a nálam Márton-napozóknak. Pedig biztos finom lenne. Mindenesetre éhezni már nem fogunk a következő évben.

Hogy miért húzzák a libák a rövidebbet?
Mert elárulták Mártont és így nem úszta meg, hogy püspökké avassák. Gondolom én.
süti beállítások módosítása