Nálunk most épp a nappali lesz a soros, és nálatok?

Olyan jó olvasni a kommenteket, meg a kommentelők blogjait, meg beszélgetni az olvasókkal, mert csomóan (n>3) nekilendültek a flyladynek, és ezáltal én is jobban motiválódom. Körmotiváció. 

Mondjuk én sosem csináltam a rutinfelépítést (bár ránkfért volna), egyszerűen csak kidolgoztuk a zónákat és belecsaptunk a levesbe. 

Felmerült, hogy mi van, ha Táltos Bandi épp nincs itthon. Természetesen akkor csinálom úgy, ahogy tudom, súlyozom a problémákat (kb ez volt ez elmúlt egy évben). Azért nem esz meg minket a kosz. Csak mondjuk nem mosom le a konyhaszekrényt, vagy nem törlök port mindenhol.

A nappali nálunk nem olyan nagy cucc. Mostanában a játékok összehajigálásával kell kezdeni, letörölni a port a két polcról (hm, ez szokott mostanában elmaradni, mert erősen rájuk fér már egy kiadósabb szortírozás - vagyis az egyiken az megvan), a képekről, az ablakpárkányról, és felporszívózni. Ilyenkor, ha én csinálom a fotelt meg a díványt is leporszívózom, és hasonlóan a konyhaszőnyeghez, most szeretnék rászokni arra, hogy a díványon levő takarót ilyenkor mindig kimossam.

Lili egyébként elég jól terelget minket a helyes irányba, mert ha tiszta tej/nyál/büfi a szőnyeg vagy a takaró, akkor rendszeresen észbe kapok, hogy mossam. A mi alapkoszunk nem tűnik annyira fel :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr925029239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nux vomica 2013.01.20. 19:30:56

Igen a pici gyakran felül fogja írni a zónás takarítást :-)

Ziebi 2013.01.20. 23:46:27

Nálunk a nappaliban a dohányzóastal a problémás terület, ott dologzunk, eszünk, élünk. el tud durvulni, de ha kicsit figyelek és minden nap elpakolom a vacakokat, akkor kordában lehet tartani. Amúgy csak a macskajátéokat kell összeszedni időnkét. :)

málnabálna 2013.01.21. 10:03:47

@nux vomica: azt tanúsíthatom!! :D bocs NH-né, de sajna így lesz...:( befejezel egy sarkot kezdenél egy következőt, de hát 5 perccel kb.hogy befejezted a sarkot, kezdhetnéd is akár elölről, ez a szomorú nagy helyzet :( bár ki tudja, lehet idomítani kéne KisLilit, h zónázzon :D és nehogy belekapjon más zónába...ami netán már véééégre kész!!

málnabálna 2013.01.21. 10:17:14

amúgy nem csesztetés v ilyesmi volt, h nah akkor elő a farbával mi van, ha Tb nincs otthon?? s hiába vannak kiosztott feladatai, ha fizikális jelenléte, azaz akarom mondani távolléte nem teszi 1xrűen lehetővé, h beszálljon a "zónás buliba"!
én úgy vok vele, h pasikat rá lehet venni az elpakolásra, netán mosás, takarításra is, de legtöbb jóóó sokx ezt fel is emlegeti, de hát elpakoltam, megcsináltam, látod milyen jó fiú vagyok, h. nem ágy alatt gyűjtöm zoknikat, levetett alsókat,etc... (én meg utálok zoknik párja után vadászni, mert naná, h fiamnál is, pasinál is eltűnnek rendszerint a zoknipárok, mert egyiket esetleg még nappaliban lehúzták s eldobták :( másik meg szobájukban landolt esetleg, áááááá)
és igen bevallom, irigykedem és irritál, ha vki fényezi és dicsekszik a mosogatót súroló pasijával :P
(mert eddigi meggyőződésem: ideig-óráig működik csak náluk és/vagy bazi nagy bajnak kell beütnie, betegség esetleg s ha nincs nagyi(neki anyuci v.anyós) kéznél max kénytelen/rá van kényszerülve csinálni, h haladjon a háztartás is ... de úgy en bloc nem jellemző a háztartási feladatok "imádata"...

hangosan röhögtem, amikor apósom 2 hét anyósnélküliség után sebtében a romhalmazt, disznó ólat takarította, rámolt, porszívózott stb, csak vmi szintet produkáljon az érkeztére, mert ugye, ha nincs otthon a macska cincognak az egerek esete :P ez minimálisan nálunk is működik :) iszonyú ritka, de előfordul, h.ha megjövünk picit el van rámolva, pedig tom 7köznapokat hogy is éli otthon az íróasztala körül...)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.01.21. 17:54:19

@nux vomica: @málnabálna: hát, én egyelőre pont az ellenkezőjére gondoltam: hogy kénytelen vagyok rendszeresen mosni/takarítani azt is, amit eddig nem tettem, mert nem volt olyan feltűnően koszos :)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.01.21. 17:57:43

@málnabálna: igen, ostorral kell a hátuk megett állni, utálom én is.
Próbálkoztam a ráhagyással is, de hamarabb szakadt el a cérna, mint neki :D de legalább a ruháit nem _mindenhol_ veszi le és hagyja el, csak néhány kitüntetett sarokban :D
mondjuk én is kupis vagyok kicsit, de rám időről időre rámjön a pakolás, meg legalább van rá igényem, hogy milyen legyen a környezetem. De most azt fogadtam meg, hogy amíg az én cuccaim nincsenek tökéletes rendben (ha-ha), nem csesztetem TB-t.

málnabálna 2013.01.21. 20:53:39

@Nils Holgersonné: ez nagyon aranyos és ésszerű volt, én is kupis vagyok és én se merem olyankor csesztetni, ha én se csináltam meg a napi normámat :P de ha netán puccban minden, nah előjön a sárkány, a rendet védelmező anyatigris grrrrrrr :D

hbogi 2013.01.22. 12:03:38

Nálam a következöképpen fest a dolog: flylady ide, zónázás oda, porszívózni minden nap kell, ugyanis Macskovics Gasztromán Macskusz a maga 9 hónapjával még meg ért, hogy azt a falat X-t ( X= akármilyen kaja, a lényeg, h.meg tudja fogni a kezében), amit már nem szeretnénk megenni, nem és nem hajítjuk ki az etetöszékböl! ( Roppant elegáns mozdulattal csinálja amúgy :) ) Ìgy nálam napi program a nappali+ étkezö porszívózása, felmosása.
A Zónázás is megy a pici mellett, most a háló a soros ( friss ágynemü, póktalanítás, porszívózás, ablakpucolás- lépcsöházra néz).
A rendet nekem is tanulni kell, de haladok!! ;)

hbogi 2013.01.22. 12:17:20

@málnabálna: Miért ne szerethetné egy pasi is a rendet?? oO Például az Öcsém és az Apukám együtt élnek, nö nincs a háznál, csak ha átmegyek, mégis patent rend van náluk mindig. Sosincs mosatlan, a szennyes a helyén, a kádat is kisúrolják maguk után . Oké, az étkezöasztal egyik sarka a mobil iroda és ott káosz szokott lenni, meg mondjuk ablakot sem pucolnak havonta, de mindig rendezett a lakás. Apa ezt hozta otthonról- nekik már gyerekként is ki voltak adva kis feladatok, így megszokta a rendet. Tölünk nem követelték meg ( Anya inkább megcsinálta helyettünk ezredszer is), de Öcsém megtanulta az évek alatt Apa mellett, én meg a saját káromon tanulom- a Párommal együtt.

málnabálna 2013.01.22. 14:04:29

@hbogi: NEM arról van szó, hogy nem szeretik a rendet, nem, nem, tévedésben élsz, szeretik ők is, de megcsinálni és rendet tartani, szinten tartani nap mint nap, azt valljuk be mi nők se szeretjük, csak mert muszáj csináljuk, de kivételek persze-persze mindig vannak, és miért vannak, h erősítsék a szabályt :P:P
Apukád hozta OTTHONról, tehát ő ebben nevelődött, ám a legtöbb pasira ráhagyják, sőt van aki egyenesen nem várja el sem fiától, sem férjétől, h patent rendet tartson sem kicsiként, sem felnőttként...(igen megint a nők, az anyák hibásak mindenért!:D)
havonta ablakot mosni itt ki szokott, tegye fel a kezét, kíváncsi vagyok!
én 3/4 évente csinálom vagy évente 2x (a kívül-belülire gondolok!), mert belülről inkább sűrűbben fordul elő...

havonta vagy hetente, bocs csak gazdagéknál szokás meg sikk, mert van rá lóvé, h TAKARÍTÓNŐ megcsinálja, és ezt onnan tudom, hogy egy diplomás barátnőm vállalt ilyen takarításokat s 2-3 hetente, de volt akinél tényleg hetente kellett ablakot is pucoválni, blőőőőőőő

Az Öcséd és Apukád főznek is magukra minden nap? van konyhai felfordulás mindennaposan reggeli, ebéd, vacsi miatt? mert ha nincs és feltételezem dolgozó pasik, akkor lehet alig főznek magukra, menza, kifőzde, max reggeli és vacsora otthon a max konyhai felfordulásuk.. ha másképp van biztos megcáfolod :)
Nekem sem volt dolgozó nőként 1 vagy 2od magamra reggelizős vagy vacsizós minimális rendetlenséget kordában tartani!

Mosni egy gyerek mellett tapasztalatom szerint legalább 2-3 naponta kell (2 felnőtt+1gyerek), ha minden nap tiszta, friss body-t, ruhát adsz rá és persze váltó ruha, ha leette, leöntötte, összekoszolta + anyuci és apuci öltözéke... ha 2 gyerek van vagy több, akkor szinte tuti, hogy naponta minimálisan 1 mosás összejön, mikor melyiket dobom be, van amikor színesekből van több, hát akkor azt, ha fehérből hát azt, van hogy mindkétféle mosásból napi 2 összejön, de akkor már extrán kell koszolódjunk v.hozzátevődik 1-2 ágynemű, takaró és így simán kész a napi 1 mosás helyett 2-3...

Ziebi 2013.01.24. 05:30:45

@málnabálna: nálunk van egy mondás: mi nem mosunk ablakot, mi elköltözünk :D
Valahogy eddig mindig úgy jött ki, hogy mire sorra kerüt volna az ablak, addigra költöztünk. Talán a pesti lakásunkban nem, ott laktunk 2 évet, szóval ott sor került rá. De az összes albérletünk olyan volt, hogy vagy nem volt rédemes ablakot puconi, mert mondjuk pincelakás volt, és ablakot nyitni se tudtunk, vagy többrétegű volt az ablak és nem lehetett hozzáférni a belső rétegekhez, vagy felszereltünk egy szúnyoghálót és azért nem fértünk hozzá kívülről...

málnabálna 2013.01.24. 10:22:46

@Ziebi: cseles :D no, én akármikor bérlakást cseréltem mindig a wc-takarítással és mosdó+káddal kezdtem, utána ha nagyon durva volt ablak, akkor nekiestem, de utána??...hát ha 1 évig maradtunk valszeg kiköltözéskor volt kis fényezés osztjónapot :P

nux vomica 2013.01.25. 23:00:53

Valaki egyszer azt mondta, hogy a lusta, aki mindig rendet rak/tart; akinél sokszor van rendetlenség, arra pedig fel kell nézni, mert rá tudja venni magát időnként a nagy összevisszaság felszámolására, mikor már ő sem talál semmit.:-)

málnabálna 2013.01.30. 10:20:59

@nux vomica: :DD höhö én fel is nézek magamra, amikor befejezem, de akkor néznék fel leginkább magamra és a család többi tagjára, ha meg is maradna a rend!... ez odafigyelés kérdése, és az odafigyelés kemény munka 24 órában minimum :D és őszintén megmondom nagyon eltok én egymagam ebben a non-stop odafigyelésben fáradni, jövök-megyek lakásban, teszem a dolgom s mindig ki-beviszek vmit épp a helyére, mosogatóba, szennyes kosárba, stb...ha egész nap felírnám mi mindent csinálok, sztem oldalak lennének, de ami zavar, h ez egy egyszemélyes szerep :( oké naná a cseppek a tengerben is cseppek... (egy zokni párnak már örülök, ha kiviszi a fiam és a férjem :D kicsitől még nem sokat várok, ám rászólok, mert kiborít, ha lendületből csak úgy hátradobja valamijét s fél perccel később mamizik, h hol van?!.......)

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2013.01.31. 15:10:59

Atyaeg! Akkor en nagyon lusta vagyok a folytonos pakolasommal. :-)
Es a tisztasagmaniam a heten odaig fajult, hogy a munkahelyemen kezmosas utan tisztara toroltem a csaptelepet... Utana masodpercekig csak alltam es bamultam, hogy teatyajoeg mostmicsinaltam...
Ez mar biztos betegseg. :-)

KisCsetresz 2013.02.01. 09:11:49

@Bécsi_Nikol: ne aggódj, van lelki társad!!! :D Én is le szoktam törölni a csaptelepet. Bár ezen azt hiszem csak én röhögök.

babaBonBon 2013.02.01. 11:57:54

@nux vomica: (az a kár, hogy nem tudok szó szerint megjegyezni semmit, de én meg valami olyanra emlékszem ezzel kapcsolatban, hogy) csak az egyszerű emberek rendmániásak, a zsenialitás a (látszólagos) káoszban is megtalálja a rendet/rendszert :-)))
xxxx
@Bécsi_Nikol: én a mások külsejével vagyok így, ilyen mániában: legyszívesebben például végig mennék a buszmegállóban és mindenkinek megigazítanám a felhajtódott kabátszélét, a begyűrődött papírtáska-sarkát, behúznám a táska zipp-zárját, megfésülném és rendesen összekötném a haját... nem tudom mi ez különben, mert én is csak egész ritkán járok kifogástalan külsővel :-DDD de ma reggel az orvosi rendelőben 10 percig kellett komolyan koncentrálnom, nehogy odanyúljak és megigazítsam egy ismerősöm kifordult kapucniját! kiborító :-DDD
süti beállítások módosítása