Szoval az ugy volt, hogy a multkor, valamelyik kettesben kerteszkedos hetvegenken papaval beszelgettem mindenfelerol, es utana sok magvas gondolatom tamadt (micsoda esemeny, ugye) tobbek kozott (es tenyleg volt mas is, ennel komolyabb is), az hogy sokkal tobbet eszem, mint amennyire tenyleg szuksegem van. Es akkor borzaszto lelkesen elhataroztam, hogy nem veszek tobbet boltban edesseget (vagy legalabbis csak ritkan), ha finomsagokra vagyom, meg kell erte dolgozni, vagyis megsutni. Forradalmi gondolat. (fentiekbol kovetkezik, hogy a turo rudira az egesz nem ervenyes, mert azt nem tudom otthon eloallitani)

Es akkor tegnap, vagy tegnapelott, vagy valamikor azelott epp filmnezeshez vackoltuk magunkat be, amikor Viktor kerdezte, hogy nincs-e egy kis csoki itthon. Es eszembe jutott, hogy nincs, de van tejpor, es nincs olyan en-csaladombeli, akinek erre nem ugyanaz jutna eszebe – szoval meggyoztem Viktort, hogy fozzunk csokit. Rogton be is kuldtem a konyhaba, hogy merjen ki x cukrot y tejhez, tegye fel foni, en meg furdok es mire forr mar jovok is, csak kevergesse (a technikat papatol tanultam, csak o engem allitott oda kevergetni, mig o megnezi a Hiradot). De tenyleg jottem idoben (papa is mindig jott, szo se rola), kimertem a kakaoport, a vajat, a tejport, es beallitottam az orat a 7 perces forrasra. Viktor kevergetett. Es telt mult az ido, es csak forrt es forrt, es Viktor keverte, es az 5. percnel mar erosen ugy nezett ki a labos, mint mikor tejszines karamellat csinalok, szoval valsagtanacsot tartottunk, es joval a magikus 7 perc elott belezuditottuk a tobbi hozzavalot. Viktor renduletlenul keverte a tej nagy resze viszont mar elfott, ezert igen suru lett, gyakorlatilag szilard, tobb olyan pillanat volt, amikor mar kezdtuk feladni, de en ezert jaratomViktort kondiba, mert ugy keverte, mint egy kis robot,  es a vegere meg csak csomos sem lett (hoppa). A tejet utolag potoltuk, ezert mire kiontottem talba, mar szinte olyan volt, mint az eredeti, es az izere sem panaszkodott senki. Szoval nalunk meg a csokieves is tele van izgalommal, es kettonk kozul legalabb Viktor ledolgozta rendesen a bevitt kaloriakat.
 
 
A kep csak illusztracio

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr701080214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

missMarple 2009.04.22. 18:08:45

*családi legendáriumunk szerint : otthon is megéri TúróRudi készítésével kísérletezni! (az eredmény korántsem lesz páratlan, viszont az idő múlásával az emlék egyre fényesebb és tökéletesebb )

*aha!...szóval még tejszínes karamellát is szoktatok...

*TáltosBandi ezt az édességgyártás kapcsán (is) fellépő kitartó rendíthetetlenséget az id.TáltosBanditól örökölte!

**milyen filmet láttatok utána?
(vetekedett az élmény a csikiéval?)

vackor1b 2009.04.23. 11:36:36

Hmmm, csoki, csoki,csoki. Jellemző, fordítva működöm, én akkor kívánom a csokit, amikor jó passzban vagyok. Már régóta készülök én is főzni, de elfelejtek mindig beugrani a cukrászellátóba új tejport venni. Utóljára akkor főztem, mikor Márkóék legutóbb nálunk voltak. Azt találtam akkor ki, hogy nekem úgyis mindig folyékony marad, vágok össze gyümölcsöt és belemártogathatják. Na ná, hogy pont ennél az alkalomnál lett kemény a csoki :)))

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2009.04.23. 12:54:03

@missMarple: >Viktor emlekezeteben nem szepultek meg a dolgok, ugy tunik :)

>igen, szoktunk, egyszer missMarple is evett belole, de az mar nagyon reg volt

>id.Taltos Bandi - ezen jot nevettem

> A film nem volt tul nagy szam, demagog tortenet az arab-amerikai konfliktusrol - a csoki jobb volt ;)

@vackor1b: cukraszellatoban tejport? ott olcsobb? legkozelebb tapszentmikloson csaphatnank egy nagy fozos partit gyerekkorunk kedvenc izeivel! :D Schnell Papa, schnell Papa! :DDDDD

Best of the best 2009.04.23. 21:03:44

~Hát Én soha nem fogom elfelejteni Édesanyám csokis finomságait!
A túrórudi, a "csokismélytál", a csokis tekercs, ami kókuszos, de van kekszes is....azok pillanatok, amikor mindenki titokban eszi,mikor meg elővennénk már csak egy kevés van belőle. Sokszor az otthon készült édességeknek párja nincs.
Ha csak az évek utáni nosztalgiázásra gondolok...

~lehet még jó tejport kapni?
Nahát, még az milyen jó volt, amikor a tejport ettük magába. MIndenkinek volt egy kiskanala a tejporos fémdobozban.
Volt hogy alig akart lejönni a szájpadlásról. Jaj, azért de jó is volt gyereknek lenni....

~idézetet kerestem, boldog gyerekkor, ez jött be: www.scribd.com/doc/7239045/Boldog-gyerekkor

Best of the best 2009.04.23. 21:07:37


Sánta Õz, a sziú indián sámán

" Négy dolog alkotja a világegyetemet: föld, levegõ, víz és tûz.Mi sziúk négy férfierényrõl beszélünk, ezek: a bátorság, a nagylelkûség, a kitartás és a bölcsesség. A nõi erények: a bátorság, a nagylelkûség, a megbízhatóság és a gyerekszülés. "

(John Fire / Lame Deer & Richard Erdoes)

Nekem tetszett....hát megosztom Veletek.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2009.04.23. 22:30:17

Viktorban megvan minden ferfiui ereny ezek szerint. Nekem meg egy kicsit gyurnom kell a noiekre.

nyaronpirostelenkek 2009.04.26. 00:11:32

Hmmm, nagyon jól hangzik. Nem is olyan rég ettem egy barátnömnél házi csokit, eszemben volt, hogy csináljunk. Egyszr kiprobálhatnánk együtt is:) Nekem a gyümölcsös verzió is tetszett:)

hbogi 2013.05.10. 16:57:19

Tá-dááámm!! "Nöi erények" menüpont kipipálva! :)))

hbogi 2013.05.10. 16:57:54

...de az hogy lehet, h.én még sosem ettem nálatok sk.csokit/ karamellát????????
süti beállítások módosítása