Hamvazószerda, a húsvétot megelőző negyven napos nagyböjt első napja. E negyven nap a keresztények számára bűnbánati időszak, amely alkalmat ad a lemondásra, a hitben való elmélyülésre és kiengesztelődésre, hogy méltóképpen felkészülhessenek Jézus Krisztus feltámadásának, a húsvétnak a megünneplésére.
forrás: uj.katolikus.hu  

 

 

èvek óta próbálom tartani a böjtöt, mondjuk nem hús nélkül, hanem édességmegvonással (mert az tényleg lemondás) Persze reggel ez nem jutott eszembe, és mivel nem volt otthon semmi kaja, elhoztam egy két zacskó franciadrazsét a munkába, hogy túléljem azt a pár órát ebédig. Most bámulhatom a fiókban 40 (46) napig.

Az életmentő forró kakaó vajon édessegnek számít-e?

 

Kieg.: látszik, hogy nem is vagyok katkó, ti tudtátok, hogy a közbeeső 6 vasárnap nem is böjti nap? Akkor vasárnap lehet dőzsölni?

 

12 komment

Címkék: ünnep böjt

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr961765523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gem 2010.02.17. 12:01:14

Hm... Érzékeny témámat érintetted. Nyugodtan kérdezd meg a katolikus hozzánktartozót, egyszerűen nem is létezik olyan, nemmellesleg legtöbbször saját maguk által kitalált szabály, amelyiket picit is betartanának. Neki persze erről generális szinten más a véleménye, de akármi konkrétum jön elő, ez derül ki. És a böjtre is mindennap sorolja a kivételeket, hogy mi mindent lehet a huszomhármas számú szabály negyvennyolcas számú módosítása szerint, melyet a mittudoménmelyik zsinat fogadott el háromszázakárhány évvel ezelőtt.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2010.02.17. 13:16:38

Gem: de hat mindegy is, nem? A lenyeg ugysem az, hogy pontosan hogy, csak egy kis bunbanat, elmelyules, onmegtartoztatas. Nekem belefert a reggeli kakao, masnak talan az is sok, hogy raneztem a francia drazséra.

Idevago film a Csokolade, lehet, ma meg is nezem! :)

TáltosBandi 2010.02.17. 20:55:29

Egyszer, másfél éven keresztül nem ettem semmiféle édességet. (inkluzíve cukros italok)

Az elején hiányzott, aztán el is felejtettem. Úgyhogy az első két hónap után már nem is áldozat, hanem csak megszokás.

Amikor nagyon ki voltam éhezve, beleszagoltam egy üveg mogyorókrémbe. Bőven elég volt.

Ezzel az akciómmal, előre leböjtöltem pár évet.

Ennyit rólam.

Tuskó Hopkincs 2010.02.17. 21:37:39

Hmmm, visszautasítom Gem gúnyolódó sorait. A lényeg a lemondáson van, hogy valami olyasmiről mondjál le, amihez akaraterő kell.
Mellesleg a böjtöt valaki más is művelte, akit később keresztre feszítettek, és erről kéne tudni nem katolikus hozzátartozóinknak is. Ugyanott pontos leírás van arról is, hogy mit evett/ivott közben.

A kakaóval kapcsolatban csak "a lé nem töri meg a böjtöt" mondást tudom idézni :-) azaz inni lehet (speciel nem a kakaóra gondoltak :-), de csak azért nem, mivel akkor nem volt)

Tuskó Hopkincs 2010.02.18. 06:13:51

németül meg Aschermittwoch, a címben szereplő osztrák verziót nem ismerem :-)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2010.02.18. 10:49:12

@Tuskó Hopkincs: jol van, na, javitottam. De meg egy beszolas, es tobbet nem vedelek meg! ("es ezt nyugodtan vehetik fenyegetesnek is" Macskafogó, BTW)

mellesleg, az a valaki mas, aki a böjtöt muvelte, nem-katolikuskent 40 napig tette, es nem 46 napig, ami a mai beosztas. neki nem szamitottak a vasarnapok pihenonapnak ;)

na megyek, megiszom a reggeli kakaómat :P

Tuskó Hopkincs 2010.02.18. 12:39:58

@Nils Holgersonné: Természetesen nem számíthatók be neki a vasárnapok pihenőnapnak, mivel akkor nem volt még utolsó vacsora, amit vasárnapoként annyira megünneplünk, hogy (majdnem) minden mást felülír :-) Meg nekünk, halandó embereknek időnként szükségünk van ilyen kicsapongásra. Ennél már csak a Ramadan a jobb, amikor nappal nem lehet sem enni, sem inni, azt a jó mohamedénok mégiscsak mindig a Ramadan alatt híznak meg, mert hogy éjszaka tömik magukba a sok édességet.

Remélem megvédesz, elvégre kidumáltam a kakaódat ...

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2010.02.18. 12:57:52

@Tuskó Hopkincs: nem kell feltetlenül zabalni az unnepleshez. tehat siman megunnepelhetnenk a vasarnapokat hus/edesseg/cigi/akarmi nelkul. Ki mirol mondott le. 6 hetig ki lehet birni.

A Ramadam nekem egyebkent nagy csalodas volt anno, mikor megtudtam "az igazat". Azt hittem, az is ilyen magabafordulos ido, erre kiderul, hogy a legnagyobb csaladi bulik akkor vannak. Béééna! :P

nem tudom, megeri-e nekem a kakao a Gemmel valo barmilyen szembefordulast. Valami jobb ajanlat?...

öregördög 2010.02.18. 21:33:48

Nincs az a kakaó, ami nekem bármiféle konfrontációt megérne, ugyanis nem szeretem.
Természetesen nem számít bűnnek, az is nagyon szép dolog ha a csokiról, drazséról lemondasz.De talán úgy kéne előadni, hogy ez egy felajánlás, hogy megpróbálod megszeretni. Én az iskolában a TV nézés csökkentését proponáltam, de hát ők néznek...

öregördög 2010.02.18. 21:36:21

Jut eszembe. Ha életmentő kakaóról van minden KÉTSÉGET KIZÁRVA lehet inni. Mert ha nem menti meg az életedet, ki böjtöl tovább?

Gem 2010.02.20. 10:31:07

@TáltosBandi : Ez az, ez hiányzott nekem (mármint az írásodból az ihlet, hogy beugorjon a lejjebb kifejtett gondolatom)! Mindig is (hm, mióta képben vagyok egyáltalán) zavart TH húsmentes böjtje, amibe azért két kiló lazac bármikor belefér, és valahogy nincs az az érzésem, hogy ez tényleg komolyan böjtöt jelentene neki, inkább csak az értelmetlen szabályokhoz való értelmetlen ragaszkodást látom benne. DE, ha TH meg akarja mutatni, hogy ő valóban böjtölni szeretne, akkor mától húsvétig _semmire_ ne tegyen borsot, sót pedig csak annyit, amennyit én tennék magamnak. (Hm, a kakaót meg sem merem említeni, pedig nála az már tényleg valami lenne.) ÉS, nem ér mindenféle pótlékokat keresni (szülőknél elköltött hagyományos szombati ebéd, gyerekek maradékának bekebelezése, avagy indiai masalák képében sem), mert ez mutatja leginkább, hogy csak a szabályt látjuk, nem pedig mögötte a lényeget. Azt hiszem, mindig minden reformáció és szekta pontosan ez a lényeg nélküli merev szabálytartás elleni tiltakozásból indult ki.
süti beállítások módosítása