Nils Holgersonné 2012.10.08. 20:44

Vannak

Vannak azok a helyzetek, amikor dönteni kell, csinálni, nem csinálni, menni, nem menni, maradni, nem maradni, és jól átgondolom, pro és kontra, melyik megoldás a legjobb,. Persze legtöbbször egyik sem tökéletes ugye, ezért nehéz, de mérlegelem a körülményeket, és választok. És akkor, mikor már nem lehet visszacsinálni, változik valamelyik faktor, és a jobbik megoldás lesz a nehezebb, több pénz úszik el, több fáradtság, több idő, áááááá, és akkor csak sóhajtozom, meg bosszankodom, de érzem, hogy most sürgősen le kéne ülni, átgondolni, hogy vajon miért így alakult, mit kell ebből nekem érteni, ez most csak az az eset, mikor valami aztán így lesz jobb, csak még nem látom, vagy az az eset, mikor kicsit meg kéne nyugodni és elengedni a görcsös akarást, vagy az az eset, amikor csak meg kéne vonnom a vállamat, és észre sem venni, hogy valami nem sikerült.

Bonyolult* egy hétvégém volt, a fenti dilemma csak a hab volt a feketelevesen.

*bonyolult, de nem feltétlen rossz. A személyiségfejlődős, ha lehet fejlődésnek nevezni, mikor tizedszer járom végig a rossz utat, de legalább elhatározom, hogy legközelebb ügyesebb legyek.

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr104827517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.10.09. 08:00:48

Egyáltalán nem biztos, hogy a hosszas gondolkodás, a pro és kontrák elemzése a legjobb módszer.
Pl. akkor én most tuti nem lennék Bécsben. :-)
Meg ráadásul, akkor nagyon-nagyon keveset tapasztalnánk meg a világból, mert folyton oda lyukadnánk ki, hogy az kockázatos, veszélyes, drága, időrabló, bizonytalan stb.
Néha kell, hogy az ember fejest ugorjin dolgokba, egyrészt hogy megismerje a saját korlátait, másrészt hátha a végén még valami jó sül ki belőle.

Szóval ne aggódj, az élet egy bonyolult állat, de én megfejtem. :-)

málnabálna 2012.10.09. 10:38:16

@Bécsi_Nikol: bólogat :)
NHné, tényleg ne izélj sokat dolgokon, mert szétcincál...

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.10.09. 13:55:38

@Bécsi_Nikol: @málnabálna: ó, egészen egyszerű dolgokra kell gondolni, lyukasszak-e napijegyet, ki fogom-e használni, vagy sem, 4 napra menjek haza, vagy egy hétre, ma főzzek vagy holnap... egyszerű lélek vagyok én, ilyen kis földhöz ragadtak a problémáim is :))

Nikol, és milyen ízű a teje? :D

málnabálna 2012.10.09. 13:58:51

@Nils Holgersonné: hehe:D tom én... az ilyen 7köznapi dilis dilemmáim visznek engem is sírba :D vagyis cincálnak komótosan, le kell szokni róluk!-mondom, mondom ezt magamnak is :D

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.10.09. 13:58:54

@Nils Holgersonné: néha kicsit savanyú, de nagyrészt azért édes. :-)

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.10.09. 14:04:27

@Nils Holgersonné: ja, és az ilyen apróságokon meg kár tökölődni, majd valahogyan lesz. Amit meg muszáj (pl. napijegyet lyukasztani) azt meg meg kell tenni és nem kell rajta gondolkodni. Eggyel kevesebb gondolkodni való és több idő jut más fontosabb problémákra.
A főzés meg olyan dolog, amit igazán el lehet halasztani. Az nem kér enni. Ti meg majd esztek valamit. :-)
(Én kérek elnézést a mai idétlen poénokért...)

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.10.09. 14:08:47

Mire 4x évesek lesztek ti is könnyebben fogjátok venni ezeket a dolgokat. :-)
Az én mottóm: olyan még nem volt, hogy ne lett volna valahogyan.
Fogalmam sincs, hogy ki mondta, az biztos, hogy nem én találtam ki, de igazából remekül működik és sok csüggedt állapotomból kisegített már.
Csak lazán, mint a Riga-lánc. (Poéngyűjteményem 562. oldala. Ha valaki nem tudná a Riga egy szovjet kismotor volt a 60-as évek közepén.)
Befejeztem. :-D

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.10.09. 15:16:58

@Bécsi_Nikol: sokat pihentél, vagy épp, hog keveset? :)) de csak nyugodtan, értő közönség vagyunk :D

a napijegy probléma annyiban gondolkodós, hogy vajon csak oda meg visszamegyek valahova, mert akkor csak két jegy az olcsóbb, mint a napijegy, de ha közben úgy tervezem, hogy még aznap délután megyek barátnőmhöz, akkor a napijegy már jobban megéri, aztán mondjuk közben a barátnőm lemondja, vagy valamiért mégsem megyünk, vagy elvisznek kocsival, és akkor ugye felesleges volt reggel azt a napijegyet lyukasztani, pedig spórolok vele - ilyenek :)

tudom, vegyek havi bérletet :D de nem használnám ki

málnabálna 2012.10.09. 15:19:59

@Bécsi_Nikol: :D jót röhögtem, köszi! :)
hasonlóan támogatom magamat is, rossz helyzetekben is képes vagyok azt mondani: minden úgy jó, ahogy van! és mindig lesz vhogy, mert h sehogy ne legyen, olyan még nem volt így van, így van, így megy ez:D

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.10.09. 15:27:33

@Nils Holgersonné: ááá, akkor máris írhatod a karácsonyi listádra az éves bérletet. :-) (Napi 1 EUR.)

Fáradt vagyok, meg morcos és egyáltalán.

málnabálna 2012.10.09. 15:30:11

@Nils Holgersonné: spórolós dilemmák a legfincsibbek :DD ismerős... btw Kindergeld, Lili útlevele el van már intézve?
amúgy beugrott, h anno igenis vizsgálták nekünk is a magyar anyakönyvi után is!! LiliBoo állampolgárságát mielőtt a személyijét megcsinálták...
most az útlevelükre várunk, postán kértük anyósomékhoz, jah és újdonság nekem, h Bp.en a 13.ker-ben (Visegrádi u.110.) van központi okmányiroda, ami szombaton is nyitva van 8-tól 2-ig, ergo ha vki amúgy is Bp.-en jár s apuka mondjuk csak akkor ér rá, szabit se kell kivenni gyerek útlevelének a csináltatáshoz... amúgy mi még is kivettük pénteket, mert én esetemben is jártunk el ott s azok meg pont szombaton nem melóznak...

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.10.09. 15:31:57

@Bécsi_Nikol: hát, azért drága egy ajándék lenne :) de ha megint fogok dolgozni, veszek. De leginkább a biciklim hiányzik! :)

akarsz róla beszélni? felhívjalak?

málnabálna 2012.10.09. 15:32:28

@málnabálna: "mégis" akart lenni a "még is";)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.10.09. 15:32:54

@málnabálna: igen, megvan a karenzgeld meg a KGB is :)) útlevélre még várunk, de készül, készül

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.10.09. 15:38:08

És tegnap még a bécsi közlekedési lámpák is tetézték a hangulatomat.
Minden 50 méteren van egy jelzőlámpa és a zöldhullám fogalma ismeretlen azokon az útvonalakon, ahol én járok. (Bár az osztrák kollégáim meg vannak győződve, hogy Bécsben létezik a zöld hullám fogalma.)
Már mindenféle trükkel próbálkoztam, mint pl. ezerrel kilőni a zöldre váltáskor. Tudod, kezed a sebváltón, lábad a gázpedálon, finoman berregteted a motort, sasolod a gyalogos jelzőlámpát keresztbe, hogy mikor vált pirosra. A szemed majd kigúvad, nehogy egy másodpercet is elvéts a drága zöld lámpából. Vált és kilősz. 2 mp alatt 100-on vagy és még 30 méter, még 20 már villog az a rohadék, 10 méter és a fékbe taposol, mert milyen már pirosban átmenni. Közben azon mélázol, hogy vajon mértek-e útközben, mert ha igen akkor még meg sem érte a gyorshajtás.
Vagy a másik eset, hogy csiga lassan indulsz. 30-al araszolsz, felbosszantva a mögötted jövő Audist, aki meg téged bosszant fel, hogy hova rohansz te hülye, úgyis piros a lámpa még mire odaérsz... És sajna 30-al is beéred a piros lámpát. A tükörben hátra szólsz a türelmetlen kollégának, hogy látod, minek kellett annyira sietni, úgyis meg kell állni. :-)
Szóval minden 50 méteren megállsz, vársz, indulsz.
Ennek köszönhetően az autóm jelenlegi fogyasztása 8,5 l, de csak azért, mert a hétvégén vidéken jártam és sikerült 20 kemény percig 120-al menni. Előtte 9 l-es átlagfogyasztásom volt.
Asszem mindjárt át is másolom azt a szösszenetet a blogomba posztnak. :-)

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.10.09. 15:39:23

@Nils Holgersonné: aranyos vagy, de már beszéltem is róla. :-)
Most megyek vissza dolgozni, mert letelt a láblógatós 10 percem. :-)

málnabálna 2012.10.09. 15:44:56

@Bécsi_Nikol: :) a fogasztásnak, akkor csak jót tett picit :).. oviba menet, mikor kocsival megyünk egy rendőrlámpa van csak, amin át kéne suhanjunk, DE SOHA nem zöld, vagy pont előtte 20 méterrel villog s vált át pirosra v.eleve piros :D én gyalogosként is szoktam sassolni a másik lámpát, mikor sárga-piros az autósoknak ugye nekem mindjárt zöld, so mindig a másik lámpán a szemem vhogy :D
p.s.igen szoktak mérni rendőrlámpába csempészett radarral sajna :(

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.10.09. 15:53:47

@málnabálna: ja, bocs, kbg - kinderbetreuungsgeld, vagy hogy hívják

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.10.09. 15:55:05

@Bécsi_Nikol: uh, nem hagnzik jól. De akkor már értem, miért tépnek itt a Gürtelen százzal a kocsik, hogy aztán megálljanak a következő lámpánál.

málnabálna 2012.10.09. 16:08:40

@Nils Holgersonné: azaz Kindergeld/Karenzgeld és Kinderbetreuungsgeld egy kutya :) megzavart a rövidítés, nah!

Kalor 2012.10.09. 21:02:13

@Bécsi_Nikol: igen. mindent megoldunk. de csak ha kell.

egy kicsit elkanyarodik a dolog, de egy ismerosommel talalkoztam ma. amikor megjelent, ugy nezett ki, hgoy egy regi utottkopott babakocsit tolt, benne a ket es fel eves lanyaval, akinek nem volt takaroja, de azt allitotta, nem fazik (amikor ajanlgattam egy takarot a csomagtartobol). masik kezevel tolta a kislany jatekbabakocsijat. a babakocsi kosarabol aztan kivette a rongyba tekert tujakat (!!), es bedobta a csomagtartomba, mert azt beszeltuk meg, en szallitom el oket. annyit nevettem rajta, hihetetlen. szemmel lathatoan ugy indult el otthonrol, hgoy nem izgatta, mi fog tortenni szaz meterel indulas utan (kislany babakocsiba keredzkedik, neki meg ottmarad a jatek is, a tujak miatt amugy is alig navigalhato bbkocsi melle), de olyan magatol ertetodo beletorodessel csinalta az egeszet, minden mergelodes vagy megbanas nelkul, hgoy kicsit irigyeltem is. :))) tudta, hgoy lesz valahogy, es kesz. :)

málnabálna 2012.10.10. 12:22:46

@Kalor: jah:DDDD röhögök magamon én is számtalanszor, h néha h a büdös fenébe tom elnavigálni a 2 gyereket, babakocsit és szerzeményeket, meg mikor megyünk le a 2dikról teli a kezem, szemetes, táska, recyling 2-3 féle csomag s néha még a kicsit is ölbe mellé felkapom, h hamarabb leérjünk garázsba... férjem meg morog, ha nem csak 1, hanem rögtön 2-3 recyling zacsit adok neki lefele menet muhaha :D
plusz, hadd dicsekedjek picit: naná magamat állítva porondra :D reggel oviba elvittük nagyot, kicsivel hídról néztük a patakot mire bedobta kezéből pancsizni a kis mütyür kutyáját, aztán naná, h hiszti, h szedjem ki! pont az új piros cipellőm volt rajtam, nah meg hogy is menjek le érte?... ám felfedeztem, h van vmi vas izé, ami nem létra, de nem is lépcső, nemtom minek hívják, de le lehet mászni rajta... usgyíííí haza gumicsizmáért s 2 perc alatt lementem s hangosan mondtam magamnak meg tudod csinálni, meg tudod csinálni s lementem, begázoltam patakba s könyékig patakban, s kiszedtem- utólag vettem észre, h egy nagyi az unokájával fentről néz :DDD s magyaráz, milyen ügyes voltam. Hát igen... asszem, tényleg egy hős anya voltam ma :) LiliBo meg boldog.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.10.10. 12:28:11

@Kalor: én ilyenkor arra gondolok, hogy 1. a rugalmassággal magamat tartom fiatalon :) 2. nem kell mennem kondiba :D

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.10.10. 12:30:35

@málnabálna: anyáááám, tényleg egy Hős Anya vagy!! :) nem hiszem, hogy sokan utánad csinálták volna!

(igen, a férfiak elkényelmesednek, TB-t még egy bonyolultabb gombolású rugdalózó is visszavonulásra készteti :D)

málnabálna 2012.10.10. 13:46:30

@Nils Holgersonné: haha, jah..most pirulok..B)
pasikhoz visszatérve, enyém a lánykánál már a kakis pelust rám hagy(ná mindig), mert LÁNYról van szó...(fiúnál nem tette oly gyakran) oké kádba beteszi, letusolja a popót, elől is amennyire tudja, de puncihoz nem nyúl, mert hogy néz az már ki?!... így befejezem helyette...

babaBonBon 2012.10.10. 18:35:25

@Nils Holgersonné: @málnabálna: akkor úgy látszik én kivételesen szerencsés vagyok. Nálunk "Ada" - így hívják a gyerekek - mindent megcsinál (amikor épp itthon van). Még a szoptatáshoz sem kellett soha felkelnem, mert mindig áthozta. A játszótéren is mindig ámuldoznak az anyukák, mert nem csak a saját, de még a mások gyerekeivel is játszik!

Persze ettől a "hősködés" még nálunk sem maradhat el, mert apa nincs mindig itthon... tegnap úgy mentünk fociedzésre , h én tekertem a bicajomon, mögöttem a 2 évesem kisülésben. Előttem a kormányon egy játékbabakocsiba kötött játékbaba. A mellettem tekerő 6 évesnek eközben KRESZ oktatást tartottam és aludtam - párhuzamosan. Tényleg meg lehet csinálni!

málnabálna 2012.10.10. 22:17:16

@babaBonBon: nem panaszkodtunk sztem egyikünk sem!:)
áldott jó kis férjem van énnekem! gyerekeket rögtön átveszi, amint hazajön, a legjobb nagybácsi, akit imádnak a kölkök, házimunkát is végez, ha nagyon szépen kérem :) persze magától is, de figyelmeztetni kell párszor, ahogy ős is engem pár dologra :P
szoptatáshoz meg csak annyit soha nem hozta át, mert ott aludt közöttünk a kis szopósunk :)amikor elsővel az első hetekben ki voltam ütve annyira, h a sírást se hallottam meg ő tette mellre a fiamat :DDDD SEMMIT nem vettem észre belőle :DD

Gem 2012.10.10. 22:19:03

A 2mp alatt 100-as autót nagyon irigylem, ennyiért kifejezetten kevés a 8,5l :-)

Tavaly direkt TB kedvéért készíttettem pár fényképet, amelyen az látszott, hogy ~3l-es az autóm fogyasztása, de sajnos a winchester, amelyen egy rövid ideig tárolódott, azelőtt ment tönkre, hogy elmentettem volna máshova is.

Gem 2012.10.10. 22:25:05

@Nils Holgersonné: Már csak négy hónap, és fogsz tudni biciklizni megint. Persze ha a szuper barátnőid valamelyikének épp lenne egy kölcsönadható utánfutója, akkor már most is tudnál...

nux vomica 2012.10.11. 13:18:22

Túl sokat vagy egyedül?
hangos tépelődéseidre és agyalásodra nemsokára kapsz kis babszemtől majd választ.:D Néha sokkal ésszerűbb fejestugrani, mert abban a "tökölős" hangulatban úgyis rosszul dönt az ember.
Amikor valamit gyorsan eldöntünk, néha idő sem marad az ámuldozásra, s már túl is vagyunk mindenen, úgy, hogy jöhet a következő ugrás. Nekem legalább is ez azért jó, mert mintha így gyorsabban zajlana az életünk, és ez egyelőre így jó.Mintha többet élnénk meg 24 óra alatt, mint mikor sokat agyalunk.
De élj a saját tempód szerint!

nux vomica 2012.10.11. 13:22:36

@málnabálna: ügyes vagy, nem volt hideg a víz?
Mit meg nem tesz egy anya, a papák ilyenkor inkább vesznek egy új mütyürt:D

málnabálna 2012.10.11. 14:21:31

@nux vomica: de! hideg volt, ám szerencsére csak könyékig kellett benyúlnom, ám egy pöttyös gumicsizma a háznál lám-lám milyen jó is ilyenkor!! :) cipőben semmiképp, ám cipő nélkül se mertem volna bemenni az tuti :)
süti beállítások módosítása