Hát, ebbe az évben sem lettem rendszeresebb, de fogjuk a hosszú magyarországi látogatásra. Cserébe mikor hazajöttem, nagyon motivált lette, valahogy frissebb szemmel tudtam nézni az itthoni problémákat, flyladysen szólva hot spotokat, azóta kis túlzással ahová lépek, rend terem, mondjuk elég lassan tipegek. De azért örülök. 8hónap kellett például, hogy a pelenkázóhely kialakuljon, ne legyen ott semmi himihumi, és mindennek meglegyen a helye. Cserébe most Lili akármennyire szétrámolhatja, 20mp alatt rakom rendbe, nagyon jó érzés. 

Viccesek voltak a múltkori kommentek, miszerint gyerekkel majd meglátom, hogy nem fog ez menni. Eleve milyen jó hozzáállás ez az "úgysem fog menni", ha magunknak mondjuk, akkor azt úgy hívják, hogy önigazolás. 

De az az igazság, hogy a flyladynek köze nincs ahhoz, hogy van-e gyerekem, vagy nincs. A heti takarítást (aka lakáskenyeztetés) így is, úgy is megcsinálná az ember. Ha ezenkívül kiömlik a kakaó, akkor mindegy, hogy én csinltam-e, vagy a gyerek, bar nyilván utóbbi gyakrabban fogja. A heti rutint viszont ez nem befolyásolja, max ha tudom, hogy előző nap mr felmostam a fürdőszobát, mert Lili magára rántotta a beáztatott ruhát (true story), akkor ma nem fogom mégegyszer megcsinalni, bár ma kéne. 

A zónázásba meg azért nem annyira szól bele, mert igaz, hogy csak havi egyszer porszívózok így a dívány és a fal között, de oda viszonylag ritkán ömlik be a kakaó. Mert a zónázós kisfeladatokban azt csinálom,ami egyebként a nagytakarítás része lenne, például letörlöm a konyhaszekrényt. Nyilván, ha ma letörlöm, és holnap valami ráfröccsen, akkor -legalábbis azt a kis részt-, holnap is le fogom törölni, nem várok vele egy hónapot.

nem gondoltam volna, hogy valaha ennyit fogok beszélni a takarításról :) de ez az "úgysem fog menni" hozzáállás kihozta belőlem azállatot

A múlt hten egyébként végre, így február közepén kinyomtattam az idei naptárunkat (havonta jar egy A4-es felület, évek óta azonos a design, benne vannak a szülinapok a zónák, és a lakbérfizetés is), meg leszedegettem a tavaly kapott képeslapokat az előszobai üzenőfalról (kösz, duquesa, mindig élmény, mikor vár egy a postaládában!), csak a Portugáliából származókat hagytam fent, motivációnak, mert idén ott szeretnénk nyaralni. Vagy őszölni. De mindenképpen megyünk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr485078595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FRita 2013.02.13. 15:39:08

Hű, azt köszönöm, mert én is ezt mondtam. Igaz, öt gyerek, meg munkahelyek, de nem az a lényeg, hogy mi nehezíti a dolgot, hanem hogy akármit is megteszek belőle, annyival máris rendesebbek-tisztábbak-rendezettebbek a szobák. Szóval igazad van!! No more önigazolás! :)

FRita 2013.02.13. 15:39:46

az első azt az ezt. :)

KisCsetresz 2013.02.14. 08:58:49

Már vártam, hogy írjál! :)

Kalor 2013.02.14. 09:50:25

:))))
nem tudom, hogy en mondogattam-e neked, hgoy majd nem fog menni, mert altalaban nem szoktam odaig mereszkedni, de a mergeskedes miatt vegul azert cska megjegyeznem, hgoy tenyleg, kivanom neked, hgoy ne igy legyen, mert nem minden gyerek olyan, de tenyleg am, es bizony ha jol vettem ki, azert BAndival kozosen viszitek a takaritast, es na ez az, mai nagoyn sokat szamit, ez nagyon lenyeges, es jo dolog nalatok, de azert azt is meg kell emlitenem, hogy Lili, akarhogy is egyre jobban mozog, es eszeget dolgokat, takaritas szempontjabol meg nincs abban a korban, ami szamitana. :D :D

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.02.14. 10:47:04

@Kalor: izé, asszem, még mindig nem ment át, mit akarok mondani. Eddig sem volt százszázalékos rend és csillogó ablakok, ezután sem az az elvárás.
De a kisbaba mellett sokkal inkább van napi 15 percem egyszer vagy többször, mint egy teljes napom a takarításra, és a flylady rendszer követése lehetővé teszi, hogy ne idegeskedjek azon, hogy nincs időm takarítani, hanem szépen haladgatok a magam ritmusában.
Érted?

Kalor 2013.02.14. 12:46:21

@Nils Holgersonné: hat nem igazan. :) mert akkor ezek alapjan hogy jott eleve a "majdmeglatodozas"?

málnabálna 2013.02.14. 15:14:24

no, én is magamra vettem :P tökmás amiről Te beszélsz, s amiről Kalor(és én is néha sztem ugyanarról) sztem :D
havi 1x porszívózol? ezen azért fennakadt a szemem... vagy csak a dívány mögött?
fene jó dolgod van (lehet csak mééég), hogy gyerek(ek) kajálása után (napi 2x-3x) nem kell felporszívóznod és feltörölnöd... nálunk ez megy legalábbis, de lehet nekem nem is gyerekeim, hanem malackáim vannak :D
legalábbis fél éves koruktól azok tutira amióta ülnek és hagyom őket egyedül enni!
btw 1. ismerek olyan egy gyerekes anyukát, aki etette a gyerekét 3 éves koráig, amíg az nem ment oviba, hogy ne koszolja gyerek össze a kezecskéit és etetőszéket+környékét annyiszor össze, mivel ugye sokx slaggal kéne egész étkezőt/konyhát (kinek hol az etetőszék+gyerek+kaja)... eredmény: gyerek az oviban kellett kiskanál, nagykanállal megtanuljon enni a többiek meg cikizték gondolom... (igen az említett anyuka kicsit tisztaság és rend mániás, de tanult asszem a hibából s lazább gyeplőn tartja a srácot azóta)

btw 2.önigazolás persze, naná, h az! nem is tagadom :) sokx 1-1 kupac látványától elmegy az életkedvem s inkább átmegyek másik szobába, mert elhatalmasodik az úgy se fog menni érzés :DDD pontosítok, tudom h menne, de pont akkor máshoz van kedvem és azt is csinálom. pont.
((mindig cikiztem anyámat, ha háztartási feladatokkal foglalkozott pl.helyettem és gondolatban mindig megfogadtam nem leszek a háztartásom, lakásom, házam rabszolgája :P ))
btw 3. flylady hellyel-közzel működik a mi esetünkben, nem aggódom, h hónapokig nem jutok hozzá egyik vagy másik sarokhoz, vmi saját rendszert fejben mki tart, rutin nélkül meghalnék reggelente (de ágyat nem vetek be az is fix :D csak ágyigazgatás és reggeli szellőztetős rutin van, ágytakaró meg nagy ritkán rákerül, ha épp olyan ember jön a házhoz)

NE mérgelődj se rajtam, se máson, bárki bármit mond, csak hallgass saját magadra meg a Te flylady belső hangodra, ahogy működik, úgy működik, a hangsúly úgy is a működik-en van! :)

nux vomica 2013.02.14. 20:34:21

Működik, ne aggódj, és ahogy ismerünk nem adod alább.Fő a jelen!!!!!

Ziebi 2013.02.15. 05:26:07

Sok függ attól is kinek mik a prioritásai. Van aki attól őrül meg ha nincs felporszívózva, más meg attól ha nem alhat. Lényeg hogy neked működő rendszered van. :)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.02.15. 09:26:19

@Kalor: @málnabálna: Nem mérgelődtem ám annyira, talán csak nem írtam olyan viccesen. Igen, mindenki tart vmiféle rendszert az agyában, ez a FL csak arról szól, hogy a legtöbbször bevett heti egyszeri takarítás és mondjuk negyedévi nagytakarítás helyett jobban elosztja.
És igen, ezért vicces, ezért írtam mikor azt mondják, gyerek mellett nem fog menni (inkluzíve a saját anyukam:)). Mert ez csak egy keret, bármilyen már keretben takarítasz, extra porszívózások akkor is lesznek a gyerekek után.

És hogy pontosítsak: azért nem havonta porszívózom, csak a szekrények alatt, dívány mögött, szóval a nehezen elérhető helyeken általában csak ha épp ott zónázom. Mondjuk a porszívózás nekem nagy mumus, leginkább ezt szokta TB kikapni feladatként,vneki úgyis mindegy, ő mindegyiket utálja :))))

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.02.15. 09:28:32

@Ziebi: Igen. Én az egeszet az FLvédelmében írtam csak, hogy igenis lehet úgy alakítani, hogy gyerekkel menjen. Sőt :)
De asszem én vagyok egy kicsit kontrollmániás, nekem kellenek az irányelvek, a vonalak, a szabályok, (hogy aztan jól elterhessek tőlük néha) biztos van, akinek megy anélkül gyöngyen.

málnabálna 2013.02.15. 10:59:08

@Nils Holgersonné: anyukád tudhat vmit :P
jó van nah, nem piszkálunk ezzel tovább, mert már fent is megírtam a lényeg a lényeg, h működik és működni is fog úgy, ahogy azt majd az élet (és Lili) hozza (viszi;))
nekem is és mkinek vmilyen szinten kellenek a listák (leírva v.fejben),a mihez igazodunk... nekem pl.most pénteken van ágyneműhúzás (hetente szoktam, de most átcsúsztunk 2 hetentébe pl.a sorozat-betegségek miatt), porszívózás ma is vagy 2x...haha (az esti ma de.-ig tartott ki nappaliban ááááá)
és kupacok pakolása szekrényekbe, na páááá vááááááárnak a csúúúúúúúnya kupacok. szép 7végét Nektek!!!

Kalor 2013.02.15. 15:47:42

@Nils Holgersonné: akkor lehet, hogy ezert a hardcore FL-sek kitagadnanak teged, vigyazz. :) nem ertelmezed te ezt tul lazan? nagoyn hasonlit az "ahol amikor kosz van, ott es akkor takaritunk" elvhez. ;)
abbahagytam! :D

hbogi87 2016.11.06. 14:45:05

Ezelött negy evvel sem ertettem mar azokat, akik szerint a flylady nem gyerek-kompatibilis, mert szerintem pont hogy az. Most, hogy ezeket a posztjaidat olvasom, ujra elkapott a gepszij, ugyhogy ha hazaertünk a szülinapozasbol, neki is allok zonabeosztast irni!
süti beállítások módosítása