Egyrészt nyilván nem sikerült minden úgy a karácsonyban, ahogy elvártam elterveztem,

másrészt tényleg nem értem, miért a karácsony kap ilyen kitüntetett figyelmet az évkörből, mikor még annyi más jó lehetőség van az ünneplésre. Gondolkodtam valamiféle instagramos kihíváson, hogy 2018-ban majd mindennap lefényképezem azokat a pillanatokat, amikor igazán azzal foglalkozunk, amivel érdemes. Sütünk, főzünk, kreatívkodunk, belemerülünk valami hagyományba, együtt vagyunk – szóval azok a pillanatok, amiket általában csak decemberben szoktunk nagy lelkesen fényképezni. Mondjuk jellemző rám, hogy már 2-a van, tegnap totál elfelejtettem ezt a remek tervemet. Feltételezem, nem is lennék elég kitartó 365 fényképhez, de mindegy. Azért jó ötlet volt.

2018-ban 52 blogbejegyzésnek is örülnék, a tavalyi év mélyrepülése miatt szinte semmi leírt emlékem nincs ebből az időszakból.

A karácsonyi szünet viszont Lilivel remekül telt, rengeteg jó könyvet kapott különböző angyalkáktól, hosszabbakat és rövidebbeket is (pedig pont most kezdtünk bele a Ruminibe, de kicsit félre kell tennünk), úgyhogy sokat meséltem/meséltek neki. Az egyik számomra- legjobb kapcsolódási pont viszont Polgár Judit Sakklépések c. könyve volt, amit nem is karácsonyra kapott, hanem csak úgy, tőlem, 28-án. (Az én kérésemre előzőleg bátyámtól egy sakkészletet kapott – üveget, ami teljesen praktikátlan, de a kisjátékos főleg a csillogó és elegáns dolgokat szereti, úgyhogy remek választás volt).

Én nem igazán tudok sakkozni, a szabályokat ismerem, de semmi stratégiai gondolkodásom nincs, ezért úgy gondoltam, a kisbástya ürügyén legalább én is fejlődhetek kicsit. Igen, kihasználom a gyerekem, elárulom, hogy zongorázni is így fogok megtanulni :D

Táltos Bandi egyébként elájult, hogy miért kellett sakk (unalmas, száraz, nem színes, nem szagos, nem királylányos, nem zenél, stb), de én bíztam a kishuszár szerepjátékosi szenvedélyében (kapott egyébként távirányítós autót is – ö kérte-, amit TRAKTORnak nevez, és azzal is szerepjátékozik, szóval nem ismer lehetetlent :D). Még régebben olvastam valamelyik Polgár-lány interjújában, hogy neki nem hiányzott annyira a normális gyerekkor, mert annyi kalandot élt át a sakktáblán. Ez szöget ütött a fejembe, tulajdonképpen kiskoromban én is szerettem eljátszani a bábukkal mindenféle történetet kreálva, csak a stratégiai ismeret meg a nyerni akarás hiányzott a képből. Innen jött az ötlet, hogy talán nem túl korai a kisgyalogot bevezetni a sakkba. Nem feltétlenül várom el, hogy jó játékos legyen (bár nyilván sok előnye származna belőle), de azt gondolom, hogy valahol az alapműveltség része, hogy tudjon sakkozni.

És visszatérve a szakirodalomra, Polgár Judit Sakklépések c. könyve tökéletesen bevált nekünk (5 éves kortól ajánlják). Iskolaelőkészítő meg matricázós feladatok vannak benne, ezekből egyébként sem lehet eleget adni a kismókának, meg van veszve minden ilyenért. 3 nap alatt 60 oldalt dolgoztunk fel belőle (a kisfutó diktálta az iramot), és sakklépésekben közlekedtünk a szüleim házában: a szimpla esti fogmosáshoz is világos futóvá kellet válnom, és átlóban mozogva elkapnom a sötét bástyát a fürdőszobában. Nem tudom, meddig fog tartani a lelkesedés, de nekem már ezért a pár napért is megérte. Nem csak a könyvvel van el, hanem a táblához is leül, és ha valamit elfelejtett, akkor komolykodva fellapozza a könyvet és utánanéz (olvasni nyilván nem tud, de az ábrákon is ki lehet igazodni).

Kicsit belül mondjuk sírtam, mikor rájöttem, hogy a hétköznapokon megint nem lesz ennyi idönk egymásra. Francba.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4613540797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nux vomica 2018.01.03. 22:26:53

Te osztod be az időt :-)

perger.laszlo · http://www.rejtelmek.hu 2018.01.16. 12:06:36

Kiskirály, kiskirálynő. Kismatt :)
süti beállítások módosítása