Hajnalban indulunk, és nem kapunk csomagolt reggelit (kellett nekünk kritizálni a tegnapit). Később kiderül, hogy ugyanaz lett volna, mint a tegnap ebéd és vacsora, de annyira részeg volt az illetékes, hogy nem sikerült átadnia nekünk. Nem vígasztal, és a reptéren már nagyon paprikás hangulatban vagyok. Nem vagyok rá büszke, de amikor azt mondta a szervező srác, némi bizonytalansággal ugyan a hangjában, hogy a reggeli fél ötös ébresztő után majd 9-kor kapunk reggelit a repülőn, akkor nagyon csúnyán nézek, szóval gyorsan szerveznek egy kis pénzosztást, vehetünk belőle csokit meg csipszet. De legalább lenyugszom. Nekem ez volt a mélypont.

Pekingből (Sáska úr! de rég láttuk!) rögtön indulunk Tianjinbe, megállás (=pisilés) nélkül. Cserébe a szálloda nagyon szuper, és egészen európaias ebédet szolgálnak fel, a kiéhezett zenészek felfalják a bolognai spagettit. A város igazi metropolisz, nagyon szép felhőkarcolókkal, sajnos a színházba menet a dugóban állással megy el minden szabadidőnk.

tájkép koncert előtt

A közlekedési dugók elképesztőek. Biciklist már nagyon keveset látni (mihez képest ugye), robogóbol elég sok van, és szerencsére köztük sok az elektromos, ami mondjuk sokunkra a frászt hozza, mikor megjelenik a zsúfolt járdán észrevétlenül, és rengeteg, rengeteg kocsi. Nem értem, miért éri meg nekik a dugóban állni, de gondolom ez is egyfajta áhított szimbóluma lehet a jólétnek.

araszolnak

És persze vezetni itt sem tudnak, a dudát gyakorlatilag fék helyett használják, és a teherautós szemrebbenés nélkül szorítja le az óvódásbuszt a felüljárón. A kocsitípusokról Táltos Bandit kérdezzétek majd, meglepően sok európai van, sok ázsiai és ezeknek mindenféle kínai hamisítvány másolatai.

A koncertterem csodaszép, az este is jól sikerül, itt is sokkal mosolygósabbak az emberek, mint Pekingben. Este inkább alszom, van mit bepótolni.

Itt toltuk a fánkit. Van mit a tejbe.

ilyenket játszunk6 (ének nélkül)

2 komment

Címkék: kína utazás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruju 2011.01.16. 09:59:24

sziasztok! hú, lesz mit olvasnom a közeljövőben... az elejét már elkezdtem, de mi is tegnap jöttünk meg a síelésből, most egy pár napig korlátozott lesz a kapacitásom :-D. szóval örülök, hogy visszajöttetek, és olvasok, ígérem.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2011.01.17. 17:07:01

@ruju: gondolom a gyerekek most kisajatitanak :)
remelem, jo volt a sieles!