Olvasgatom a lehetőségeimet, mert jövő héten megyek Mo-ra, és nem világos, hogy hogyan tudom ott elintézni Lili anyakönyveztetését. Vagy hogy mégis inkább itt kéne a konzulátuson. Lehet-e otthon az okmányirodában elismerni az apaságot, vagy hiteles fordítás kell az itteni dokumetumról? Gondolom egy telefonnal meg tudnám érdeklődni, de utálok hivatalnokokkal dumálni, meg van egy olyan halvány gyanúm, hogy tilosban járok (ha én nem is, de Lili mindenképp), ha otthon intézem el, és ezért inkább lapítok. Mit csináljak?

31 komment

Címkék: családos

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr994598158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piszke a Birtokról 2012.06.19. 16:58:51

ne hallgass rám, mert én idegbajos vagyok már csak a bürökrácia/iroda szavak említésére is, (heh, most már így hagyom elírva a bürokráciát), de szerintem menj ki az Ecserire, gyorsabban és olcsóbban megúszod, és egy füst alatt Lili érettségijéről és diplomájáról is levan a gond...

málnabálna 2012.06.19. 17:32:05

igen tilosban jársz, ha hazamész vele. Ha vmi kiutazási papírt kérsz követségtől az is pénz :( ha náluk intézed az is, de otthon se fogod megúszni az osztrák AK magyar honosításához szükséges hiteles magyar fordítási költséget, amit ugye időarányosan drágán mérnek.. Bp.en a Bajza utcai kell.. magyar lakcímedhez tartozó okmányirodába kell menni az anyakönyvezetőhöz, aki majd mittom hova küldi a sok xir-xar doksit... apai elismerő izét ne fordítasd, mert pénz, ha lehet anyakönyvezetőnél írjatok egy olyat, nekem az első gyereknél még nem volt férjem a férjem :D s akkor helyben anyakönyvezetőnél írtunk ingyen egy ilyen elismerőit a 9.ker.-ben..
DE kérdem én, ha már az osztrákok az apa nevére állították ki az AK-t akkor azt csak honosítani kell sztem, s nem külön még csatolni apaságit, minek?! ez már 1x megvolt itt, otthon mire fel kérjék?!
Számíts rá, ha hazaszöktök Lili Fuszulykával, akkor otthon kell csücsülnöd vele legalább 1 hónapig ha nem másfél hónapig, míg lezárul... vagy ide-oda szökdöstök...:D (én utóbbit csináltam... s én megbántam, de mindegy, stressz így is, stressz úgy is)

málnabálna 2012.06.19. 17:39:23

1ébként nyugodtan küldj be otthon egy ráérő rokont, ahol intézni kell/szeretnéd s anyakönyvezetőtől direktbe kérdezze meg mi a stájsz!

Írj egy listát adott szituval, kérdésekkel, rokon vigye be s anyakönyvezetővel tisztázzanak MINDENT előre! ez nem kerül pénzbe, ez kevesebb stressz, nem kell 4-5 hülye ügyintézővel drága pénzen telefonálnod s ha haza mész netán akkor felkézzülten tudod kihez kell menned s miket kér s hogy megy ez MOST, mert ugye mindig minden változik, az én 2010-es ügyem az én Lili-AK-mal már nem releváns... jah és Bp.-en belül is MINDEN anyakönyvezető más, h "örüljünk" még ennek is! 2.-kerbe ugyanakkor, mint én egy ismerősöm nem bírta bejelenteni a osztrák AK-ás gyerkőcét, mert mindenféle olyat kértek, amit pl.tőlem nem (ugyanakkor 1-2 hét eltéréssel) és
Miskolcra ment ezt intézni a gyereknek a szüleihez, mivel átjelentette magát oda, ez könnyebb volt azt mondta...

pagiszti 2012.06.19. 21:53:04

Szia, követseg az egyetlen legalis ut, es nem kell fordittatnod.

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.06.19. 22:06:09

Ajjajj! En csak annyit tudok, hogy az itteni kovetseg egy oskovulet es ova intettek h betegyem oda a labamat. De ha megis ez jar a legkevesebb "fajdalommal", akkor oda kell bemenni.
Forditasban viszont tudunk segiteni, csak szolj!

vackor1b 2012.06.20. 14:28:40

Még most szólj, ha ugrani kell infóért, ráérő nagynéni vagyok még pontosan 9 napig!

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.20. 14:46:29

@pagiszti: azt tudtam, hogy ők az egyetlen legális, csak érteni nem értem :) és náluk csak útlevelet lehet igényelni, személyit nem, igaz?

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.20. 14:47:27

@vackor1b: kérdésem lenne ezer :), főleg, hogy minél kevesebb pénzből szeretném megúszni

pagiszti 2012.06.20. 14:53:53

@Nils Holgersonné:
erteni en sem ertem:-)
Tehat otthoni intezeshez fordittatnod kell, plusz apasagi, ez parod nelkül nem megy, raadasul Lilit sem viheted elvileg.
Becsi ügyintezes: jövö hetig tuti nem lesz kesz, nekik is kell apasagi, most olvastam:-((, draga, nem csinalnak szemelyit, viszont egyuttal az utlevelet is elkeszitik.
Összegezve, egyik sem jo:-(

málnabálna 2012.06.20. 16:14:04

@pagiszti: osztrák apaságijuk tudtommal már van itt, az nem kéne... útlevél meg pénz a személyivel ellentétben, ám kedves NH-né ne feledd a hazaút is pénzbe kerül s ott a sok szívás és minimum osztrák AK hiteles magyar fordítása, so az ügyintézési időt nem fogod tudni se itt, se ott megúszni, max kevesebb macerával tudod itt vagy ott elintézni... jövő 7re kéne?? egyik megoldás sem lesz jó, ha időre (+pénzre) játszol sajna...:( so bökj majd 1re oszt jó napot! nagynénit meg használd ki!! :)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.20. 16:29:34

@málnabálna: Egyébként ezt sem értem, hogy nemzetközi AK-t kaptunk, akkor azt miért kell fordíttatni??

málnabálna 2012.06.20. 16:41:54

@Nils Holgersonné: nem érted???!!! :D:D
tök 1xrű: (nekem ezt mondták haha) MERT A MAGYAR NEM nemzetközi nyelv! muhaha, jó ugye?

málnabálna 2012.06.20. 16:43:23

@málnabálna: pedig ÉN és sztem bárki más is, Te is elvárhatnád, h egy rohadt ügynitéző min.angolul vagy németül/franciául tudjon olvasni!!! értelmezni egyszerű szavakat, megnevezéseket egy AK-n!

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.20. 17:09:44

baszki, most nézem csak, hogy a nemzetközin tényleg nincs rajta magyarul!! bezzeg törökül igen, meg tíz másik nyelven.

málnabálna 2012.06.20. 17:34:50

@Nils Holgersonné: :(:( igen szembesültem ezzel én is és jót puffogtam napokig, hetekig mindenhol....

pagiszti 2012.06.20. 17:42:39

Elvileg el kell, hogy fogadjak, mivel az Eu-ban az összes tagallam nyelve hivatalos.
Erösen törvenytelen szagu a forditas kerese.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.20. 17:52:49

@pagiszti: ennyi erővel el kellett volna fogadják a mi magyar Ak-inkat itt is, mégis kellett róla a hiteles fordítás...

málnabálna 2012.06.20. 17:55:30

@pagiszti: sajnos "semmi sem törvénytelen" Magyarországon...:(

pagiszti 2012.06.20. 17:56:45

Igen, nekik is el kellett volna!
Mi ezt mar vegigjatszottuk majd 10 eve, gondolhatod, meg Eu tag sem volt M.o...:-(
Most meg magyar allapolgarkent egy osztrak allami melora palyazom, haat, durva, mikröl nem kernek forditasokat.

Örület, de hozzad visszaterve egy het alatt egyiket sem tudod elintezni, muszaj csempeszned, ha vinni akarod a picit is.

málnabálna 2012.06.20. 18:15:56

@pagiszti: nyugi a csempészés se olyan nagy dolog! jó páran megcsináltuk, 99,99%-os a lebukás veszély sztem ;) ha benne vagyunk épp mi, naná izgulunk, de sztem értelmetlenül!
Ha menni kell jövő 7en, mert mittom vmi elhalaszthatatlan vmi miatt szeretnél otthon lenni (pl.egyszeri családi esemény), akkor menj! vonattal, osztrák rendszámú kocsival sztem nulla a lebukás esélye :)vissza ugyanúgy nyugiban, ha mégis megállítanak és igazoltatnak NAGY BOCI szemek, h ezt Te nem is tudtad, h nem lehet meg izé-hozé, sírásra biggyedő száj és elengednek rögtön, tutiiiiiiira! DE nem lesz ilyen!! Take it easy!
Ebédet meg ne főzz, ha utálod, minek? Lililein nem kéri még számon rajtad, egyél, ami akad, aztán befut lassan Tb is biztosan s bevásárol v.
VKIT kérj meg, nem szégyen az!
(Ha nem Bécs alatt laknék, hanem bent fel is ajánlanám rögtön!!)

vackor1b 2012.06.20. 20:36:13

Kedvesem! Akkor küldd e-mailben, mikor és hova menjek, mit kérdezzek. Pénteken jelen állás szerint rá is érek.

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.06.21. 07:47:07

@málnabálna: na, pénteken lesz a puding próbája. :-) Osztrák rendszámú kocsival szállítjuk a Kisasszonyt és kiséretét haza. :-) Én is ugyanazt mondtam, hogy nem lesz baj. 4 év alatt egyszer sem állítottak meg a határon. 4 nő meg nehogy már ne tudjon meglágyítani marcona férfi szíveket. Különben is, majd megmondjuk, hogy épp hazafelé tartunk ügyeket intézni. Én nem aggódom. Gyorshajtani meg nem szoktam, így amiatt sem fognak megállítani.

málnabálna 2012.06.21. 09:58:44

@Bécsi_Nikol: így van, így van! és ha a lányaidra meg magatokra(Te+NH-né) gondolsz, akkor tévedsz, mert 5 nő!! fog utazni, ha pici nő is, de már nő a nő! :)
apropó, ma du. várlak akkor, hogy elvidd az autósülést Lilinek! :)

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.06.21. 10:24:47

@málnabálna: Höhö, Nóri nem jön velünk, így jön ki a 4 nő. :-)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.06.21. 22:33:56

@málnabálna: ó, szóval tőletek származik az ülés? milyen kicsi is ez a Bécs :) nagyon nagyon szépen köszönjük! vigyázni fogunk rá!

málnabálna 2012.06.22. 10:56:47

@Nils Holgersonné: NAgyon szívesen!!! segítek, amiben csak tudok, még virtuális ismerősöknek is! :)
Nikinek tegnap este bemutattuk, h.kell bekötni ülést autóba, babát ülésbe, mire kell figyelni, s majd ő betanít Téged is meg a szüleidet is! :)

Hátrébb meg vizsintesbe ezeket a hordókákat sajna nem lehet(autója válogatja, h a padló és a hordóka támasztéka hogy illeszkedik..) s míg nagyon picik voltam enyéim, addig a popó+derék résznél, -hogy ne nagyon üljön, hanem inkább feküdjön a pici- kitömtem hajtogatott kis takaróval/törölközővel!
nagyon hasznosnak bizonyult, sztem kényelmesebb volt picinek!
és ugye bármilyen ülés/hordóka légyen az, ajánlatos másfél-2 óránként kivenni belőle, pl.szoptatás+büfiztetés, kis nézelődés megteszi szünetnek!

Ja és huzatot kimostam, frissen szárítottam :) mert pincében volt s kicsit pince szaga volt, de nyugodtan tegyél baba alá a támaszték mellett vékony textil pelust, társai a bab feje alá, én is tettem! De majd tudod Te! :)

Puxi és jó utat mára!
Hajni + Lili Bogi és a fiúk :)

málnabálna 2012.06.22. 10:59:01

@málnabálna: hehe nem BABot akartam írni, hanem babát, de értsd úgy akár, h fuszulykát akartam s babnak sikerült :D:D jah, meg más betű is kimarad néha, bocs!

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2012.06.23. 00:12:01

@málnabálna: sikeresen abszolvaltuk az utat, megallas nelkul. Lili kisfuszulyka edesdeden vegigaludta az utat, de olyan csop meg, hogy elveszett a hordozoban. :-)

málnabálna 2012.06.23. 10:04:39

@Bécsi_Nikol: örülök!!:) nyugi enyémek is csöppek voltak benne az elején, hiába pottyantottam őket nagyobb súllyal e világra :D
süti beállítások módosítása