Kicsit bosszankodtam magamban, hogy ez a TB milyen rendetlen már, ezért tart itt ez az ország lakás, aztán kicsit jobban körbenéztem, és meg kellett állapítanom sajnos, hogy szignifikánsan több sarkot, asztalt, polcot látok, amit az én cuccaim öntenek el, nem éppen festői elrendezésben. Kínos. Még jó, hogy a fenti bosszankodást nem foglaltam szavakba, most égnék.

Cserébe ezredjére is rájöttem, hogy ha csak minden alkalommal, hogy egyik szobából átmegyek a másikba, viszek valamit, ami odatartozik _és_ ott helyre rakom, vagy csak úgy spontán helyrerakok _egy_ dolgot, mikor épp mozgásban vagyok, akkor az egészen gyorsan látható eredményekre vezet. Nem, a lakás még mindig kupis, meg koszos is, de bennem újra él a remény, és ez is valami.

Valami könyvben azt a tanácsot olvastam, hogy " párologtassunk a lakásunkban például mandarin illóolajat", és erre nagyon megkívántam a mandarin illatú lakást, vettem is vonatkozó illóolajat, most arra várok,hogy nagyrendrakás meg nagytakarítás után párologtassam, úgyis mint önjutalmazás, de kezdek arra hajlani, hogy mindezek előtt is nagyon jó lesz a mandarinillat. Aztán majd lesz rend is, meg tisztaság is. Holnap jön ide egyébként anyahajó, ha nem hátrál ki feltartott kezekkel, akkor szerintem ő is örülni fog a mandarinillatnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr224657754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nux vomica 2012.07.15. 15:11:45

Majd, ha Fuszulyka megnő, lesz csak igazán rendetlenség. Most talán csak valóban egyes dolgok nem kerülnek a helyükre, vagy nincs még kialakult helyük.
Eggyel több ember/ke a lakásban, és újra kell tanulni a tárgyak helyét.
Én csak akkor nem érzem a rendet, ha szállóvendégeink vannak. Nyár derekán pedig jönnek-mennek.A festői rendetlenség még otthonos is lehet - idézet páromtól- aki szerint a pedánsan rendes lakásból csak menekülni lehet.

gsky 2012.07.15. 23:51:46

Aztán csak csínján, mert erre is rá lehet szokni, tapasztalatból mondom, én már nem is tudok üres kézzel jönnimenni. Pedig az nem rossz, gondolom, pláne, ha az ember olyan kiujjtördelős.

Ziebi 2012.07.16. 17:57:23

Flylady programot ismered?

pjulcsy 2012.07.17. 06:52:42

5 perc csodákat tehet. Beállítod az órát és akkor csak pakolsz az adott helyiségben, nem hagyod, hogy valami más elterelje a figyelmedet. Kivéve mondjuk egy kisbabát:)
Az én napom régebben úgy kezdődött, hogy minden reggel, minden helyiség kapott 15 percet. Azon vettem magam észre, hogy egy idő után már a portörlés is, esetleg még egy gyors ablaktörlés is belefér a 15 percbe. Aztán szép lassan levittem az időt 10 percre, ma már pedig elég 5 perc is. Tudod, miért? Mert egy idő után zavart, ha valami elöl maradt és rögtön elraktam. És ma már a gyerekek is kapnak lefekvés előtt 5 perc takarításra szánt időt, amikor elpakolják a holmijaikat, így nekem kevesebb jut másnap reggelre:)
(Persze azért vannak szörnyű napok is, amikor újra a 15 percre van szükség!)

Az én személyes FlyLady programomat hallottad:)))

Zazálea 2012.07.17. 07:06:27

a Julcsy meg ügyes, nekem ez még sosem ment, valószínű a tudatossággal függ ez (is) össze. az nekem sok és nehéz teher.:(

Cafephilo 2012.07.21. 00:14:27

A rendről a rendrakásról a következő írás jutott az eszembe....komoly....nehezen emészthető, de érdemes elolvasni, főleg ha azon emberek közzé tartozunk, akik szeretnék megtudni, érteni, hogy milyen láthatatlan rugók és béklyók irányítják az életünket. Jó olvasást mindenkinek-:)www.hellingerintezet.hu/h-csaladfelallitas.html

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.07.21. 19:03:23

@Ziebi: @pjulcsy: @Zazálea: jelentem, flyladyzünk mi is, csak az utóbbi időben kicsit megbomlott a rutin. De lesz majd megint :) egy flyMoM leszek, majd csak meglátjátok :D
Az én bajom egyébként leginkább az, hogy ha valami borul (a rend, vagy a rutin), akkor hagyom, hadd boruljon nagyot.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.07.21. 19:05:01

@Cafephilo: én voltam is már családállításon, volt róla egy rövid poszt is, nem részleteztem, de a rákövetkező hónapban jött Lili :)

Ziebi 2012.07.22. 17:52:28

@Nils Holgersonné: én csak 1-2 dolgot vettem át, de már az is nagyon sokat segít. Pl. a mosogató tisztán tartásást, 15 perces pakolást. A többihez nem volt idegzetem :D

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2012.07.23. 10:29:12

@Ziebi: Nekünk kérlek heti bontásban megvan az egész lakás. És tök jól működik, HA használjuk ;) a mosogatótisztítást viszont én nem csinálom ( vagyis nem így)
süti beállítások módosítása