Ha a kisgyermek nyűgös, álmos, bennünket dolgunk köziben megzavar és karba kéredzkedik, ám aludni mégsem akar, megoldás lehet a háton hordozás. 

Végezzünk ritmikus tevékenységeket, például töröljük le az asztalt (dörzsöljük a keményen odaszáradt ételmaradékokat, különös tekintettel a ded széke előtti szakaszon), ringó léptekkel vigyük a konyhából a nappaliba a kihurcolt játékokat, a nappaliból a hálóba az összehajtogatott tisztaruhát, a hálóból a fürdőbe a babatörülközőt, majd a fürdőből a hálóba a szennyest, esetleg mosogassunk, hiszen a csobogó víznek is andalító hatása van.

Ellenőrizzük a tükörrel, hogy elaludt-e.

Kivárva egy halkabb időszakot, kapcsoljuk le a másik szobában szóló rádiót (picurradio.com).

Bosszankodjunk, hogy a múltkor olyan szépen elcsomagoltuk a hordozónk kapucniját a kis tárolózsebébe, amit ha a baba a hátunkon van, nem érünk el. A kapucnival folytathatnánk a megkezdett házimunkát, de anélkül túlságosan billegne a baba feje.

Ereszkedjünk négykézláb az ágyra.

Lassan, óvatosan kapcsoljuk ki a hordozó derékövét. A hirtelen lazulás megébresztheti a gyermeket.

Bújjunk ki a pántokból.

A gardrób tükrében közben ellenőrizhetjük a baba alvását és pozícióját.

Lassan, nagyon lassan csúsztassuk a kezünket előre. Nagyon fontos, hogy mindvégig lassan mozogjunk. Folyamatos süllyedéssel, minimum egy perc alatt érjük el a hasonfekvést.

Ennél a pontnál a gyermek megcsúszhat, és keresztbe fekhet rajtunk, feje némileg oldalt lebillenve. Emeljük meg a vállunkkal a fejet, miközben testünk többi része az ágyra tapadva marad. Semmiképp se csüggedjünk.

Emeljük vissza a fejjel ellentétesen lelógó lábakat a hátunkra. Figyelem, nagyon lassan cselekedjünk! Kicsit pihenjünk, miközben a fejet támasztó vállunkat változatlanul a levegőben tartjuk. 

A hordozót ne próbáljuk lehúzni a hátáról, mert beleakadhat a lába, és ez azonnali ébredést okozhat.

Lassan, nagyon lassan kezdjünk kicsúszni a gyermek alól. A vállunk a levegőben, törekedjünk rá, hogy a feje legyen az utolsó, ami mozdul. Ez a folyamat mintegy két-három percet vegyen igénybe, kevesebbet semmiképp sem. Lassan, óvatosan mozduljunk a gyermektől disztális irányba. Vállunkat közben lejjebb ereszthetjük, hogy a test és a fej közötti különbség vertikálisan ne lépje túl az öt centit, mert az felébresztheti az alvó oroszlánt kisdedet. Ügyeljünk rá, hogy egyik testrésze se zökkenjen, amint eléri az ágymatrac szintjét. Utoljára a vállunkat húzzuk ki igen lassan. Szerencsére eddigre a karunk felmelegítette az ágytakarót annyira, hogy az ágytakaró és a vállunk  hőmérsékletkülönbsége az arcon ne legyen ébresztő hatással.

Ne pánikoljunk, ha a gyermek időről időre mocorogni kezd, hanem shhh hangot kiadva igyekezzünk 20-40 másodpercig fenntartani az aktuális testhelyzetet, amíg érezzük, hogy a kis test újra elernyed. Ha roszz az időérzékünk, magunkban számoljunk.

Amint a vállunk kicsusszant a fej alól, már csak az a dolgunk, hogy az ágy a legkevésbé se recsegjen, ahogy felemelkedünk utódunk mellől, mert az tönkreteheti az elmúlt 20 perc gondosan elvégzett munkáját. Gondoljunk szépen férjünkre élettársunkra, aki hónapok óta ígéri, hogy meghúzza a csavarokat. 

Kész.

Folytathatjuk egyéb teendőinket.


kibújni.JPG

kibújni2.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr895356005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyaronpirostelenkek 2013.06.11. 20:11:54

Wowwww!
Ez igen, az eredmeny onmagaert beszel;) az aznapi izomerosites is megvolt a 20-30"-ig kitartott poziciokkal, hogy a 2'-eseket ne is emlitsuk;)
Stilusaban a Nemtudomki hires szakacskonyvere emlekeztet, amibol anno szilvaizes derelyet keszitettunk, s a receptet olvasva nem tudtuk eldonteni, hogy a "tesztat kezzel addig gyurjuk, mig holyagos nem lesz" helyes ertelmezesekor a kezunknek vagy a tesztanak kell a siker erdekeben felholyagosodnia;))

Ziebi 2013.06.11. 21:18:43

Baba-mama jóga. :)

Bécsi_Nikol · http://unserwien.blogspot.com/ 2013.06.11. 21:19:17

Jaj, en mar olvasas kozben izomlazat kaptam, meg jol kimerultem. :-)
Meg eszembe jutott az egyetlen Kisdio szitteles, amikor is vagy masfel oraig dajkaltam a leglehetlenebb testhelyzetben. Valahanyszor a feje az agyat erintette es en megorobaltam egyesiteni az aggyal (kihuzni a karomat alola), abban a pillanatban felebredt. :-) Es akkor meg talan csak 9 kilo volt. :-D

Gem 2013.06.11. 23:37:37

:-)))))
Én majdnem ugyanezt a sportot űzöm mostanában, csak az elején a házimunka szóba sem jöhet, ki kell menni a házból ha esik, ha fúj (mondjuk kerti munka van bőven, ha győzöm izomból a kiskorúval együtt végezni), a végén pedig nem az ágyra teszem le, hanem a nappaliban egy földre (több rétegben) terített takaróra, mert ez pár szempontból jobban bejön. Meg azért az is igaz, hogy egyelőre többet van elöl, mint hátul (még csak 11kg), és úgy lényegesen könnyebb letenni. Ennyi könnyítéssel szemben viszont komoly nehezítés, hogy sokkal kevésbé jó alvó, azaz még óvatosabban kell elhelyezni.

Watermill 2013.06.12. 10:26:44

na meg persze közben imádkozni, hogy senki ne húzassa ki a motorját épp akkor az utcán, vagy a szomszéd nem akkor menjen el otthonról úgy, hogy izomból becsapja az ajtaját...

nyaronpirostelenkek 2013.06.12. 16:27:03

Ja, most nezem, hogy ugy lehet erteni amit irtam, mintha annyira ketertelmu lenne amit irtal, nem igy gondoltam;)

Zazálea 2013.06.12. 18:27:18

kéretik egyéb is a mindennapi rutinból,hasonló részletességgel! :)

Kalor 2013.06.12. 21:09:03

Nagyon jó! Ügyes vagy, én szinte biztos voltam benne, hgoy a vége az lesz, hogy akkor most kössük a hátunkra a méltatlankodó gyermeket, és kezdjük elölről. :D
Aki 3,5 éves, az így csinálja: Elalszik a mamánál kekszevés közben ülve fél hatkor. Fél hétkor megpróbálom ébreszteni, mert mennénk haza. Kényelmesebben elfekszik, kiköpi a darabka kekszet, és alszik tovább. Negyed nyolckor ráadom a cipőt, felveszem, leviszem az autóba, beültetem az ülésbe, bekötöm. Eközben alszik. Hazamegyünk, közben a nagy furulyázik. Még mindig alszik. Felhozom, leteszem az ágyra, átöltöztetem, fel sem ébred. A háló mellett a fürdőben fürdés közben a nagyok összevesznek, a leányzó fejhangon visít. A kicsi csak alszik.
Ebben egyébként az a rossz, hgoy négykor akar majd kelni, mégpedig azért, mert szinte biztos, hgoy bepisil. Akkor aztán lehetnék bármilyen virtuóz a cserével, nem aludna vissza.

Kalor 2013.06.12. 21:09:46

@Kalor: (persze ez azért is van, mert harmadik gyerek ;) )

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.06.12. 22:33:45

@nyaronpirostelenkek: Isten látja lelkemet, Vízvári Mariska néni erősen hatott rám. :)))

(de jó is volt az a derelye. A kemény munka kissé rágós gyümölcse :))

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.06.12. 22:34:37

@Bécsi_Nikol: Ajjjaj, ég a fejem :) akkor volt, hogy teázni jöttél fel, én meg elhúztam az operába :D

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.06.12. 22:36:52

@Kalor: Wow. Most én is végig azt vártam, h majd írod, hogy és a végén felébredt... Pl én kiskoromban mindig akkor (vagy akkor mindig) aludtam el a kocsiban, mikor befordultunk az utcánkba, így kénytelenek voltak felcipelni a lépcsőkön. Mikor felértünk, felébredtem :)

vackor1b 2013.06.12. 23:00:38

@Nils Holgersonné: Én meg irigykedtem, hogy téged felcipelnek, engem meg már nem. Kellett nekem 6 évvel korábban születnem. ;)

Én is vártam az ébredést a végére. Mert én ha hagytam a teljes ruhájukban, hogy hadd aludjanak, majd levetkőztetem ha felébredt, akkor az volt a baj, ha meg megpróbáltam levetkőztetni, akkor meg az.

nyaronpirostelenkek 2013.06.17. 20:27:39

Es milyen surun jelennek meg az ujabb fejezetek? Mert en mar tukon ulok! ;)

Gem 2013.06.25. 01:00:09

Elfelejtettem azt megírni a múltkor, hogy egyébként egy csomó esetben nem a lassú finom mozgás az eredményes, hanem a gyors, akár sokkszerű. Valahogy úgy van, hogy ha "levágom" az ágyra a gyereket, akkor az elég nagy inger ugyan, de csak egy pillanatig tart, sokszor az agyuk úgy érzékeli, hogy igaz, hogy volt valami veszély, amire fel is lehetne ébredni, de már elmúlt, nem érdemes foglalkozni vele, ha meg szép lassan, mozdulatról mozdulatra próbáljuk letenni őket, akkor az folyamatos inger az agynak, hogy valami nem stimmel, és pár perc inger után már eléri azt a küszöböt, hogy felébrednek. Persze az csak utólag derül ki, ha épp a másik módszer lett volna célszerű :-)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.06.25. 08:31:27

@Gem: Igen, nekem is volt már, hogy "úgyis felébred" jeligére csak úgy letettem, nyiklett-nyaklott, mégis tovább aludt. De a hátról levevés sajnos nem egymozdulatos, szóval itt muszáj lassan dolgozni. Ha nem is ennyire lassan, ahogy itt leírtam :)
süti beállítások módosítása