Radica néni szeretetnyelve az ajándékozás. Akármikor találkozunk vele, az első, hogy Lil kezébe nyom valamit, lehetőleg valami ehetőt, ha nincs épp más, akár egy szelet kenyeret. Adnia kell. Ez a mindennapokban úgy néz ki, hogy mi mondjuk jövünk haza valahonnan, összefutunk a lépcsőházban, és már integet is, hogy menjünk, nézzük meg, milyen szép hagymát szedett valahol* , és adogatja a kezembe, hogy vigyek, vigyek belőle, kettőt, hármat, de nézzem, van alma is, előszed egy tányért, tesz rá két akkorát, mint egy újszülöt feje, és ahol még látszik a tányér, megpakolja szőlővel, és mivel közben a kismadár kiinteget a hátamon a hordozóból, gyorsan körbenéz, hogy mit adhatna, és adja a hatalmas diót a kezébe, meg egy kis csokit az enyémbe. 

Közben meg folyamatosan beszél, én meg hallgatom, mert az én szeretetnyelvem meg a minőségi idő. 

Aztán a tányért nincs pofám üresen visszavinni, így esett, hogy az egyik itt volt hónapokig, gondoltam,majd ha sütök sütit, de ritkán csinálok ilyesmit, ha meg jól is sikerül, akkor pikk-pakk elfogy. Pénteken aztan sikerült egy diós-meggyes muffint összedobni, letakartam szépen csinos szalvétával és levittem négyet, a néni nem volt épp otthon, a férjének adtam át.

Vasárnap Radica néni megint elkapott, mesélte, hogy valahol kiraktak egy csomó fonalat, ő meg hazahozta, nézzem meg, válasszak belőle, ebből a kékből kijönne a kleine Lilinek egy pulóver, meg itt ez a jó kis alma, vigyek belőle, ő is épp most főz belőle kompótot. Kicsit feszengtem az újabb ajándékáradattól, kérdeztem, ízlett-e a muffin. Ja, azt nem tudja, mert mire hazaért, Dragulo bácsi mind megette. 

*rengeteg forrása van, de a felét nem értem a nyelvi összeférhetetlenségünk miatt. Amikor úgy kezdi, hogy ich gehen, und sagen Chef, beiben dort, ein Mann und alte Frau** akkor nekem erősen zúgni kezd a fülem, és képtelen vagyok tovább követni)

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr85533900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nux vomica 2013.09.26. 00:30:27

Süthetsz újabb maffint, hogy tudja, jó-e.
Látom magam előtt Radica nénit, de talán csak Te (Ti) vagytok az egyedüliek, akik meghallgatjátok és a hadarásából kihámozva valamit, válaszoltok is neki.

Zazálea 2013.09.26. 19:34:01

Drakula bácsinak olvastam...

nagyon szép szó ez a szeretetnyelv, nekem nagyon tetszik, kedves és ugyanilyen kedves a minőségi idő is, ez nagyon jó!

Ziebi 2013.09.26. 20:05:55

Tudom hogy megragadom a lényeget, de megíroda megyges-diós muffin receptjét?
Én banános-diósra kaptam rá meg midennre ami diós.

És jó hogy van ilyen szomszédotok, igazi kincs. :)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.09.26. 20:17:31

@nux vomica: á, azért sok ismerőse van, sokszor látom másokkal dumálni az utcán. És sok szerb is van itt a szomszédságban, ők biztos jobban megértik :))))

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.09.26. 20:21:24

@Zazálea: pedig szegény Dragulo bács nem valami drakulás jelenség. Inkább olyan szűkszavú, visszahúzódó típus, ami ilyen oldalborda mellett nem csoda :P

A szeretetnyelv szó nekem is tetszik, a felolsztás meg még jobban, sok mindent érthetővé tett számomra.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.09.26. 20:23:21

@Ziebi: ezt csináltam meg: www.nosalty.hu/recept/meggyes-dios-muffin

Kétharmad ennyi (barna)cukkorral, de szerintem a fele is bőven elég lett volna. Ja, a vaníliást meg mindig kihagyom, mert az sosincs itthon.

Diós cuccokat én is szeretem, és zerencsére Tszm-ről rendesen kapjuk az utánpótlást :)

Ziebi 2013.09.28. 06:15:02

@Nils Holgersonné: Köszi, köszi! :)

Megyem ugyan nincs, de ha egyszer mégiscsak befigyel valahonnan egy meggykompót, akkor ilyesmire fogom elhasználni. Minden más meggyes receptemmel órkat kell dolgozni :D

hbogi 2013.09.30. 14:17:17

O, a draga Mamma Radica! :-D Dobbenetes jelenseg, meg kell hagyni. Ilyen muffancsot csinalhatnal mondjuk novo heten is, hmmmm? :-)

hbogi 2013.09.30. 14:18:26

..kockacukrot is akart mar ad I Lilnek, jol emlekszem?

hbogi87 2016.11.08. 19:20:05

Oh, a drága Radica! :-)))))) Írhatnál még róla, bizti van mit. ;-) ( engem "live" ugyan ki szokott borítani, mint jelenség, de szívesen olvasom a kalandjaitokat)
süti beállítások módosítása