Fiatalabb koromban egyáltalán nem hallottam (persze lehet, hogy némileg elszigetelve nőttem fel az elitiskoláimban Budapest elitkerületeiben), az utóbbi években viszont egyre többször jön szembe, és mindig felkapom a fejem rá, mert szerintem nem helyes. De lécci javítsatok, ha mégis.

Erről van szó:

"Magasabb tőlem, idősebb tőlem, okosabb tőlem"

WTF

szerintem összehasonlításnál a "nálam" a helyes. "Magasabb nálam, idősebb nálam, stb." Kérdésnél is úgy mondjuk, hogy minél nagyobb, nem úgy hogy mitől nagyobb. Illetve ez utóbbi is helyes, csak, hát mást jelent.

Honnan jött ez a "tőlem" őrület?

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr128575438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2016.04.08. 11:12:07

@missMarple: köszönöm, ezek szerint a burok lesz a ludas :)

nux vomica 2016.04.10. 18:51:01

Azt hiszem a burok a ludas, de a "lécci",
és a"sztem" sem tartozott burkon belülre, legalább is írásban?

Gem 2016.04.11. 20:19:30

@nux vomica: Én speciel szoktam ezt használni. Mármint a -tól/-től ragot.
És a lécci-t és a sztem-et meg aztán pláne, de kizárólag informális közegekben. Ugyanis burok ide vagy oda, 20-30 évvel ezelőtt nem írtunk/gépeltünk napi szinten annyit, mint mostanában, ezért aztán egyrészt igény van a rövidebb formákra, másrészt a a lécci kifejezetten jelentésárnyalatot is közvetít még extrában. Addig örülj, amíg a sztem helyett nem imho-t írok, mert pl 20 évvel ezelőtt az volt óriási divat, épp a burkon belül, pontosabban az angol nyelvű elektronikus csatornákat olvasók burkán belül.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2016.04.19. 12:04:04

@Gem: @nux vomica: imho, szvsz, lol, tldr - ez szerintem teljesen más kategória, mint a tölem.

A -tól/-től ragot én is használom, de nem a _minél_ kérdésre válaszolva :P

Gem 2016.04.19. 13:12:40

@Nils Holgersonné: Én sem a minél kérdésre válaszolva, hanem a mitőlre :-)

Tá Titi 2016.06.26. 14:35:03

Tart még ez az őrület?

Minden, mindenhol változóban van!
A nyelv is...;)
süti beállítások módosítása