Minden apa hülye valamiben. Néhány apa több dologban, mások kevesebb dologban. Mondjuk ezen nem kell csodálkozni. Minden férfi hülye, de nem minden hülye apa.

Most, hogy ezt így tisztáztuk, el kell mesélnem valamit, ami tökéletes ellentéte mindennek amit nevelési elveknek tartok, hogy mennyire, azt úgy tudnám szemléltetni, hogy N.H.-ne megkért, hogy hazudjak a blogban és hagyjam ki a sztoriból a csokit.

Viszont van valaki, akiről ez a bejegyzés szól, és nem tehetem meg vele, hogy megmásítom. Ráadásul csak azért, hogy én ne tűnjek túl felelőtlen (a szerk.) liberális szülőnek.

Az úgy volt,  hogy kettesben voltunk a szobában, magyaráztam neki, hogy a tükörképe az ő (közben felírtam egymás alá a tükörre a nevét, így tanítom írni, gondolom korai), és azt kértem tőle, hogy mondja azt, hogy mama.

Máskor szívesen mondja, de most valamiért csak kinevetett.

Megkérdeztem, hogy érti-e amit mondok, és biztosítottam róla, hogy tudom, hogy ki tudja mondani, és nagy örömömre szolgálna, ha kimondaná, egyrészt bizonyítékául annak, hogy érti, amit mondok, másrészt így mutathatná, hogy tud beszélni.

Összeszorította az ajkait, és azt mondta egyszer hangosan:

-Mmmaa.

Mire én kimondtam még egyszer, hogy Mmmaa de csak azért, hogy mutassam, hogy meg van egy szótag a feladatból.

De ez, hogy én utánacsináltam a rosszat (vagy hogy én fejeztem be helyette, vagy csak, hogy megismételtem az övét), annyira tetszett neki, hogy megint csak kinevetett.

Ekkor jött meg Szőranya, és ilyenkor Kismajom rájön, hogy bár írni tanítom meg számolni, és kedves is vagyok, meg vicces is, de a tej a másikból jön. És a tej minden.

Na. A lényeg most jön.

Orvosok NE OLVASSANAK TOVÁBB.

HM. Mintha még éreznék egy-két orvost az erőben.

Én szóltam.

Szóval mondjuk 22:58 lehetett, átadtam a csomagot Szőranyának, és bevettem a számba egy kocka csokit. Szétcsámcsogtam és rálehelltem Kismajomra.

Felcsillant a szeme, de azzal a különleges fénnyel, mikor Quarglipi bekattan és csak száll az illat felé.

(Szóltam az anyjának is, hogy azannya mennyire odavan a Sanyi a csokiér'! )

És akkor még egyszer ráleheltem a csokis illatból és annyira, de annyira boldogan és átszellemülten nézett, mint aki megvilágosult, és azt mondta a kis cérnahangján, hogy HAM-HAM!

Ez így leírva nem olyan nagy szám, de ezt a ham-hamozást pár hónapja tanítom neki, és még soha nem mondta, egyszer sem. És akkor ma megérezte a csokiillatot, és azt mondta HAM-HAM.

Tudom. De egyszerűen nem bírtam ki. Egy hang azt mondta a fejemben, hogy:

- Aaadj neki...Hiszen érted mit mond...Tudod mit akar... Csokiiiit akaaar. ..Aaadj nekiii...

(Kétszer adtam neki morzsányi csokit. Imááádta.)

Nem tudja, hogy tizenegy óra. Nem tudja, hogy fogat kellett volna mosnia. Az én felelősségem, hogy NE EGYEN (ilyenkor) csokit.

És akkor azt mondja, hogy HAM-HAM és én leharapok neki egy csokimorzsát, és olyan hálás érte, hogy megsajnálom. Ahogy cuppog a csokin. Jóóóég.

Szóval félig megbeszéltük, hogy ÍGY nem mondjuk el senkinek, mert
- nem biocsoki
- tizenegykor
- csoooooki???
- maga noooormááális?

Szóva,l csak hogy tudjatok, ma mondta először, hogy HAM-HAM es ma evett először Hoferes csokit.

photo (15).JPG

a vonaton épp kinézett magának valakit

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eloretolthelyorseg.blog.hu/api/trackback/id/tr645216454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyahajóblog 2013.04.11. 20:46:27

Múltkoriban Kristóf kérte, hogy megkóstolhassa a bort. Gondoltam, miért ne, ami tilos, az érdekesebb, meg amúgy is, egyik gyereknek sem ízlik az alkohol. Erre mi lett? Ízlett neki. Akkor meg már a csoki mégis kevésbé rossz, szóval fel vagy oldozva, TB :)

hbogi 2013.04.12. 14:45:20

Nekünk is van csokis történetünk!! :) Èpp egy kocka 70%-os étcsokit majszolgattam, (narancsosat, fincsi volt) közben pedig blogot olvastam, amikor L. odamászott mellém, kikapta a darabkát a kezemböl s mire észbe kapta, már be is tömte a szájába. Kicsit hagytam, mondván keserü és úgy sem fog neki ízleni. Fityiszt!! Még vigyorgott is mellé! Na akkor azért kiszedtem, bár nem volt nagy darab, de azért mégis.
Amúgy Anyahajóval értek egyet: amit tiltunk, az mindig érdekesebb...szóval most arra törekszem, hogy inkább minöség, mint mennyiség, persze az sem korlátlanul, végletekbe esve. Ès nem neki, de nem esek kétségbe, ha megnyalogatja pl. a csokis ujjamat, vagy kap egy kis morzsát.

hbogi 2013.04.12. 14:49:45

@anyahajóblog: Tegnapi story, annyira friss, hogy még meleg: Apa megivott a vacsihoz egy sört és ( bánatomra) babának elérhetö magasságban hagyta a poharát ( konkrétan a földön) az utolsó korttyal együtt. Erre Szemfüles Macskusz nekiiramodott és mire Szétszórt Apuci odaugrott, hogy menti a menthetöt, az utolsó csepp is a baba szájában/ ruháján landolt ( mert ugyé pohárból inni még nem tud, pláne nem egyedül).
Ha azt hinnétek fintorgott, vagy valami, ki kell ábrándítsalak benneteket...szerintem bukik a keserü ízre..

Gem 2013.04.12. 20:42:42

Én ismerek olyat (közeli rokonom közeli rokonját), aki öt hónaposan egy komplett Mikulás csomagot kapott és evett meg. Mondjuk allergiás is lett a csokira, de ez a mai napig nem zavarja. Szerintem ez nem fenyegeti Lilit.

Egy másik rokonunknak pedig a gyerekorvos írt fel kétévesen minden ebéd előtt egy kanál vörösbort vérszegénység ellen. Ment is minden szépen, amíg a gyerek be nem került az óvodába, ahol is az első napon az ebédhez leülvén körbenézett és világosan érthetően megkérdezte: "És hol a borom?" Hívatták is be egyből anyukát...

Kalor 2013.04.12. 22:39:43

@anyahajóblog: jaja, ezzel mi is így jártunk a nyáron (2,5 éves volt, szóval már korántsem baba, de a téma idepasszol), amikor megtetszett neki a jó kis hamvas fröccs. És adtunk neki belőle, gondolván, hogy bökős is, meg bor is, úgysem fogja szeretni. DE! alig tudta kimondani "föct!", de követelte onnan kezdve!

FilotásLili 2013.04.14. 13:55:56

Gyerekek, Ti mit olvastok, hogy ennyire odavagytok egy-két falat csokitól? Szerintem akinek nem adnak, az nagy korában zabálni fogja, és annyit költ majd csokira, mint a legerősebb öcséd. Mondjuk én sem adok a gyereknek, de azért a húsvéti csokikból lecsúszott egy-két falat, ebéd előtt, ahogy tilos, és ugyan olyan jól evett utána. Amúgy meg azt tudjátok, hogy milyen egészséges étel, ugye?

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.04.14. 17:22:32

@FilotásLili: Egyébként _teljesen_ egyetértünk veled, és fog is kapni a kisrépa, csak én még kicsit fiatalnak tartom hozzá.

nux vomica 2013.04.14. 20:42:11

boldogsághormon? Kell neki?
Fekete csoki, az igen, de ha nem alszik majd tőle???
TB jutalmazó effektusa :-)

málnabálna 2013.04.15. 11:19:28

@hbogi: gyerekek szeretik főleg pici korban az édes mellett a fanyar és kesernyés étkeket, italok :D

málnabálna 2013.04.15. 11:24:31

hoferes naaagy tejcsoki rulez! én imádom!
olyan cukik a gyerekek amúgy, amikor először kapnak csokit és nyammognak rajta, és kéééérnek még-még-méééég :D
zsíííír van benne, naná, h kérik! fincsi is és tápláló és vmi boldogságos érzést kelt haha, drog, nah ez is!
vki írta fent, h allergiás lett a csokinyuszitól a gyerek, hmmm sztem a tejre, de tuti van olyan is, aki csokira allergiás...
enyémek csak étcsokit kapnak, amikor kapnak, igaz a kicsi kinder(csoki)t kér, de ugyanúgy örül az étcsokinak is! :D

nyaronpirostelenkek 2013.04.22. 14:55:20

Nekem total tetszik ez a sztori, egesz megsajnaltam Bandit meg tobbi fiatal apukat amig olvastam, hogy ok csak addig erdekesek, amig nem jon haza a Kaja;)
Hat nana, hogy suregtik a "hozzataplalast" ;)))
süti beállítások módosítása